ثبت درخواست فوری
تست ام اس در خانه

تست ام اس در خانه

  • دسته بندی : مهم ترین نکات خدمات پرستاری در منزل
  • درتاریخ : 12 دی 1402
  • بدون دیدگاه

بیماری ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس که با نام MS نیز شناخته می شود از بیماری های خود ایمنی ای است که در زنان بیشتر از آقایان مشاهده می گردد، از همین رو بسیاری از بانوان عزیز به دنبال علائمی که یا شنیده اند و یا با جستجو در فضای مجازی به آن دسته پیدا کرده اند ام اس یا احتمال وجود ام اس در خود را مطرح می کنند! بی آن که اطلاعات دقیق و علمی از این بیماری داشته باشند، از آن جایی که علائم بیماری ام اس بسیار شبیه به بیماری های دیگر و یا حتی برخی حملات عصبی، خستگی جسمانی و موارد مشابه است برای تشخیص دقیق آن هم باید از علائم اختصاصی این بیماری آگاه باشیم و هم در صورت نیاز از خدمات تست ام اس در منزل توسط متخصصین مجرب درمان این بیماری یا کلینیک ها بهره ببریم، در هر صورت در این مقاله از مرکز درمان در منزل درمان نو با شماییم که به تمام سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم و در صورتی که تمایل به انجام این تست در منزل را نیز دارید در کوتاه ترین زمان ممکن خدمت گذار شما عزیزان باشیم، اگر تمایل به خدمات ویزیت پزشک در منزل نیز دارید با ما در تماس باشید.

بیماری ام اس چیست؟

بیماری ام اس چیست؟

ام اس یا Multiple Sclerosis که به آن تصلب پراکنده نیز می گویند یکی از مهم ترین بیماری های عصبی می باشد که علت آن را می توان حمله های خود امینی در نظر گرفت، سیستم ایمنی در این بیماری غلاف های محافظتی اطراف تار های عصبی را نشان می گیرد و در واقع تصور می کند که این غلاف ها یک عامل بیگانه هستند و برای نابودی آن ها باید اقدام نماید، ام اس زمانی ایجاد می گردد که شخص به دلیل استرس و تنش زیاد تعادل سیستم ایمنی اش بهم خورده و سطح ایمنی ایمنی بدن فرد از حالت طبیعی خارج گردیده است، استفاده از سرکوب کننده های ایمنی همانند آمپول دگزامتازون و موارد مشابه می تواند در کاهش سطح ایمنی بدن کمک نماید، در ادامه در رابطه با علائم تخصصی و راه کار های درمانی آن بیشتر صحبت خواهیم نمود.

ام اس نخاعی چیست؟ 

ام اس نخاعی یکی از انواع ام اس می باشد که در آن سیستم ایمنی فرد غلاف میلین یا پوشاننده و محافظتی نخاعی را مورد حمله قرار می دهد و از این طریق سبب ایجاد آسیب به آن ها می گردد، با آسیب دیدن غلاف میلین دیگر توانایی انتقال پیام عصبی کاهش می یابد و این سبب می شود تا حرکات فرد به صورت طبیعی مختل گردد، از علائم ام اس نخاعی می توان به: عدم تعادل مناسب، حرکات دیر تر نسبت به حالت طبیعی، پرش دست و پا و موارد دیگر اشاره نمود، اگر شما نیز دارای این علائم هستید می توانید برای تشخیص دقیق آن از تست ام اس در خانه بهره ببرید، بی آن که بخواهید تشویش خاطر بیش از این داشته باشید در کوتاه ترین زمان ممکن تشخیص دهید که آیا علائم شما بیماری ام اس یا خیر؟ اگر تمایل به دریافت این خدمات را دارید با ما در تماس باشید.

انواع ام اس چیست؟

انواع ام اس

طبق  تحقیقات انجام شده ام اس دارای 4 نوع است که در سایت «MS» نیز آمده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. ام اس جداشونده بالینی: این نوع از ام اس پنهان بوده و فرد درگیر آن نمی تواند تشخیص دهد که ام اس دارد، یعنی نمی توان گفت به طور قطع فرد ام اس دارد یا خیر، انجام آزمایش های ام اس در منزل می تواند کمک رسان فرد در این دوره باشد.
  2. ام اس عود کننده: در این حالت فرد می داند که ام اس دارد، یعنی با آزمایشاتی که از قبل انجام داده است به این نتیجه رسیده است که ام اس دارد و یک دوره نیز درگیر آن بوده ولی پس از آن یک دوره بدون علائم بوده است، حال با گذشت چند روز، چند ماه و یا چند سال مجدد بیماری عود کرده است، در این حالت فرد مجدد دارای علائم ام اس خواهد بود، ویزیت متخصص نورولوژی در منزل می تواند کمک رسان این فرد در منزل باشد.
  3. ام اس پیشرونده: یکی از حالت های بد بیماری ام اس همین نوع پیشرونده یا PPMS است، در نوع پیشرونده بیماری از روز اول تا روز های بعدی هر روز پیشرفت علائم مشاهده می شود و هر روز نیز علائم بدتر می گردد، این حالت زمانی است که فرد خود نیز اظهار دارد که به طور مثال 14 روز پیش علائم بهتری نسبت به امروز داشته است.
  4. ام اس پیشرونده ثانویه: در این نوع علاوه بر تشدید علائم، آسیب های عصبی نیز بیشتر می گردد، حتی امکان دارد متاسفانه سیستم ایمنی به صورت ناخودآگاه چند نقطه از تار عصبی منقطع کند تا دیگر حرکت پیام عصبی به صورت کامل از بین برود و فرد دارای علائم بالینی شدید تر گردد.

علت به وجود آمدن بیماری ام اس چیست؟

به طور کلی علت بیماری ام اس عملکرد اشتباه سیستم ایمنی فرد مذکور می باشد، سیستم ایمنی به صورت طبیعی هر نوع عامل بیگانه خارجی را از روی آنتی ژن های آن عامل شناسایی می کند، نحوه رونویسی و تشخیص عامل بیگانه به علت تفاوت آنتی ژن های سطح عامل بیگانه ای است که به بدن هر فردی امکان ورود دارد، این پایش و دقت از سوی سیستم ایمنی بدن ما ستودنی است زیرا نمی گذارد که عوامل بیگانه سبب تاثیر مضر بر سیستم های بدن گردند، مثلا کرونا ویروس هر گاه به بدن ما وارد گردد سیستم ایمنی سریعا آن را به دلیل عدم همسان بودن آنتی ژن ها تشخیص هویت داده و سریعا با توجه به پادتن ها و سیستم های ایمنی فعال مانند ماکروفاژ، لنفوسیت، نوتروفیل و موارد دیگر به مبارزه با آن می رود، در بیماری ام اس MS متاسفانه غلاف میلین که پوشاننده تار های عصبی هر فرد است عامل بیگانه محسوب می گردند و سیستم ایمنی متاسفانه میلین ها را هدف خود قرار داده و از تمام قوای خود برای از بین بردن این غلام و پوشش استقاده می نماید، به قول برخی از اساتید دانشگاه ها بیماری ام اس همانند یک خود خوری است، خود خوری که خود بدن و سیستم ایمنی بدن عامل آن می باشد، نگران نباشید هر بیماری راه درمان و پیشگیری دارد و در این مطلب می خواهیم به راه کار های تشخیصی و درمانی بیماری ام اس در خانه بیشتر رسیدگی کنیم، با ما همراه باشید.

علائم اولیه ام اس در زنان چیست؟

علائم بیماری ام اس چیست؟

چرا در رابطه با علائم ام اس به زنان اشاره کردیم؟ علت آن است که متاسفانه این بیماری 85% در زنان مشاهده می گردد، پس بیشتر توجه خود را برای علائم و درمان در زنان معطوف خواهیم کرد، از مهم ترین علائم این بیماری در زنان می توان به:

  1. دو بینی یا به طور واضح تر اینکه اجسام را به جای 1 عدد دو عدد ببینیم! نام دیگر این اصطلاح دیپلوپی نیز می باشد
  2. تاری دید
  3. سرگیجه
  4. ضعف کلی، همانند اینکه پس از حرکت نیاز به نشستن داریم، پس از ایستادن نیاز به نشستن داریم
  5. تیر کشیدن کمر به خصوص در ناحیه دنبالچه
  6. اسپاسم های خفیف در مراحل اولیه و شدید در مرحله های حاد تر بیماری
  7. خواب زیاد، البته این علائم اختصاصی نیست ولی یکی از علامت های کلی می تواند باشد
  8. تشنج، تحرکات بیشتر در افرادی که سابقه آن را نیز داشته اند
  9. دیر انزالی، دیر رسیدن به ارگاسم  لذت جنسی در بانوان
  10. ایجاد مثانه نوروژنیک، مثانه ای که متداوم احساس پری داشته باشد و نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی باشد
  11. احتمال پرتی حواس
  12. احتمال عدم شناسایی همراهان حتی نزدیکانی همانند پدر و مادر یا همسر
  13. سردرد های غیر قابل کنترل
  14. خارش پوستی
  15. ریزش مو ها
  16. خواب رفتن یک، دو و یا چند اندام
  17. سوزن سوزن شدن برخی از اندام ها مثلا کف پا، کف دست، انگشتان دست و پا ها
  18. اختلال در تمرکز
  19. مشکل در یادگیری
  20. پرتی حواس

برای تشخیص ام اس به چه دکتری مراجعه کنیم؟

نورولوژیست و درمان ام اس

به طور کلی بیماری هایی که مربوط به سیستم اعصاب و روان باشد را پزشک متخصص بیماری های مغز و اعصاب بررسی و درمان می نماید، شما عزیزان برای تشخیص بیماری ام اس هم می توانید در بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه ها خدمات تشخیصی خود را انجام دهید و هم می توانید این بیماری را در منزل و با استفاده از تست ام اس در خانه انجام دهید، اگر تشخیص و درمان این بیماری را در خانه و با انجام تست ام اس اجرا کنید هم کمتر دچار تشویش خاطر می گردید و هم کمتر احساس سردرگمی در پیدا کردن پزشک مجرب درمان گر این بیماری خواهید داشت، در هر صورت اگر تمایل به دریافت این خدمات دارید می توانید با ما در تماس باشید.

تست ام اس در خانه شامل چه مواردی است؟

  • آزمایش ام اس: برخی از آزمایشات خونی در منزل می تواند سبب تشخیص نهایی بیماری ام اس گردد، این آزمایشات شامل آزمایش های: CBC، ESR، CRP و ANA می باشد، آزمایش های دیگر همانند آزمایش تریپنومال AB یا Trepenomal AB می باشد، تمام این آزمایشات نشان دهنده آن هستند که سیستم ایمنی فرد در چه مرحله ای قرار دارد، به طور مثال اگر ANA بالا باشد نشان دهنده التهاب خون می باشد، اگر در CBC میزان WBC بالا باشد نشان دهنده واکنشات التهابی می باشد و موارد مشابه به آن، باید در نظر بگیریم که بیماری های همانند بیماری ام اس می تواند بر اساس کمبود یون های اساسی بدن همانند: منگنز، روی، کبالت، سدیم، کلسیم و پتاسیم نیز ایجاد گردد و چه بسا فرد دچار کمبود این کاتیون ها بوده ولی تصور به آن است که به ام اس دچار شده است، انجام تست آزمایش ام اس در منزل با اعزام پرستار در خانه از سوی مرکز درمان نو قابل ارائه و اجرا می باشد.

آزمایش جهت تشخیص ام اس

  • سی تی اسکن مغزی: رادیوگرافی از مغز می توان به تعیین آسیب های وارد شده از سیستم ایمنی به مغز کمک نماید، در CTSCAN مغز تصاویر دقیقی از نواحی آسیب قابل رویت خواهد بود که با استفاده از آن نورولوژیست می تواند در تشخیص بیماری و درمان آن دخل و تصرف داشته باشد.
  • ام آر آی: ام آر آی مغزی نیز از دسته دیگر تشخیص دهنده های بیماری ام اس می باشد که در آن هم تار، هم عضلات و هم سایر احشا قابل رویت خواهد بود، با استفاده از ام آر آی می توان تشخیص های دقیق بر بیماری ام ای لحاظ نمود.
  • آزمایش پونکسیون کمری: در آزمایش پونکسیون کمری از فرد و ناحیه کمر او تست هایی نظیر: التهاب سیستم مغزی، تعداد فاکتور های مغزی در نمونه، وجو قند یا مواد دیگر اخذ می گردد، در این آزمایش می توان کلیت بیماری ام اس را مشخص نمود، اگر تمایل به دریافت خدمات پونکسون کمری دارید می توانید با تماس با درمان نو درخواست خدمات پزشکی در منزل را داشته باشید.
  • معاینه چشم ها: یکی دیگر از راه های تشخیص افتراقی برای ام اس آن است که از فرد تست های نیستاگموس یا مردمک جنبان که بیماری پرش مردک است تست دیپلوپیا یا دوبینی و نوریت اپتیک اخذ می گردد، این نوریت اپتیک نشان دهنده این خواهد بود که فرد در معرض نور زیاد آیا دچار درد چشم می گردد یا خیر؟ در صورت مثبت بودن نشان داده می شود که چشمان فرد حساس شده و می توان به سراغ مراحل تشخیصی بعدی رفت.

معاینه چشم ها و ام اس

  • تست HPT9 یا تست عملکرد سرعت: در این تست با استفاده از داده های در اختیار بیمار مشکوک به ام اس اطلاعاتی از واکنش گرا بودن حرکات بیمار به دست می آید، بیایید داستان را سخت نکنیم! در این تست عملکرد نیم کره های مغز فرد مشکوک در واکنش و پاسخ به اندام های دست و سینه و کمر سنجش می گردد، این تست با استفاده از یک صفحه سوراخ سوراخ شده و دادن جسمی تیز همانند مداد به فرد پزشک به فرد می گوید که من صفحه را جابه جا می کنم و شما سعی کنید که مداد را به داخل سوراخ ها هدایت نمایید، اگر توانایی و پاسخ دهی فرد مناسب باشد می تواند به تعداد 10 بار میخ یا مداد را به داخل روزنه ها هدایت نماید بی آن که نیاز باشد خسته شود، اگر موفق نشود و یا سرگیجه بگیرد احتمال وجود ام اس در فرد بسیار بالا خواهد بود.
  • تست JHFT: در این تست از ابزار مشخص برای سنجش مهارت بین سیستم اعصاب و حرکات صحیح استفاده می گردد، استفاده از کارت هایی نظیر کارت بازی، چند صفحه و قلم به همراه چند عروسک سبک در این تست استفاده می گردد، از بیمار می خواهند که در عرض 3 دقیقه 5 جمله 20 کلمه ای + بر گردادن 5 کارت و گذاشتن در جایگاه قبلی + برداشتن 5 عروسک انجام شود، اگر بیمار مشکوک توانست این تست را در عرض 3 دقیقه انجام دهد معلوم خواهد شد توانایی هدایت استرس و عملکرد مناسبی دارد و تا حدود زیادی مبتلا به ام اس نمی باشد.
  • تست پگ بورد: در تست Pegboard که در 5 مرحله و حدود 3 دقیقه انجام می شود همانند آزمایش HPT9 از صفحه سوراخ به همراه مداد یا اهرم میله ای استفاده می شود، در 30 ثانیه ابتدایی از فرد خواسته می شود که به هر تعداد که توانست با دست راست میله ها را داخل صفحه کند، پس از آن بلافاصله از بیمار خواسته می شود تا 30 ثانیه دوم میله ها را داخل صفحه نماید، در مرحله بعدی و 30 ثانیه بعدی پزشک به بیمار می گوید که با هر دو دست میله ها را داخل صفحه نماید، در مرحله بعد از بیمار همین موارد را با تفاوت آنکه در هر بار فرو کردن میله از جانب دست راست یا چپ پس از قرار دادن میله داخل صفحه یک رینگ پلاستیکی را نیز داخل میله ها بکند و در کل با حرکات چنینی در مدت زمان 3 دقیقه سرعت، حرکت و مهارت عضلانی و نیمکره ای مغز فرد سنجش می گردد.
  • تست CD19 در ام اس: CD19 یک پروتئین ساخته شونده توسط بدن می باشد، این پروتئین یک پروتئین آداپتور جهت جذب پروتئین های سیگنالی در سیتوپلاسم سلول های ایمنی و همچنین کاهنده سیگنال های منتشر شده از این سلول های ایمنی می باشد، اگر در ساختار تولید این پروتئین اختلال ایجاد گردد که ارث می تواند موثر آن باشد می تواند سبب ایجاد ایمنی فعالی و خود ایمنی در فرد گردد، با سنجش آن می توان در کوتاه ترین زمان ممکن از بروز بیماری ام اس و تائید آن توسط متخصص بهره برد.

تست ام اس آنلاین در خانه چگونه است؟

برای تست ام اس آنلاین در خانه شما عزیزان می توانید با تماس با مرکز درمان نو و مشاوره با اپراتور های این مرکز درخواست انجام تست آنلاین را نمایید، تست ام اس آنلاین می تواند در تشخیص بیماری ام اس در کوتاه ترین زمان ممکن بسیار موثر باشد، انجام تست های پگ بورد، تست های JHFT، تست HPT9 و تست تعادل می تواند توسط اپراتور های مرکز درمان نو از شما خواسته شود، حتی اگر خودتان توانایی انجام آن را نداشتید می توانید از پرستار بیمار یا پزشک عمومی استفاده نمایید.

نمونه جواب آزمایش ام اس مثبت

به تصاویر زیر نگاه کنید:

  • جواب CBC: میزان WBC بالا

میزان WBC و ام اس

  • جواب ANA مثبت: میزان سطح ایمنی بدن از حد طبیعی بالاتر است

جواب مثبت ANA و ام اس

ANA مثبت و ام اس

  • آزمایش ESR و CRP مثبت

آزمایش ESR و CRP مثبت

توجه کنید که جواب ها مثبت هم باشند باز دلیل بر ام اس داشتن شما نیست، نیاز است تا تست ام اس در خانه برای شما با افتراق های بالاتری اجرا گردد، در آن صورت اگر تمام این موارد مثبت بود ام اس تائید می گردد ولی در غیر این صورت با مثبت بودن چند مورد از آزمایشات نمی توان تشخیص داد که شما دچار ام اس هستید.

عاقبت بیماری ام اس – عمر بیماران ام اسی چقدر است؟

بگذارید رک با هم صحبت کنیم! ام اس اگر دیر تشخیص داده شود و دیر درمان شود احتمال آسیب های بسیار زیادی را با خود خواهد داشت، اما اگر تشخیص، معاینه و درمان آن به موقع انجام گردد درصد بهبود یا نهفته ماندن علائم بسیار بالا خواهد بود، حتی در برخی از موارد علائم کاملا از بین خواهد رفت، رعایت رژیم غذایی، کنترل های زیر نظر پزشک معالج، پرهیز از عوامل ایجاد کننده مخاطرات بیماری و سایر عوامل اگر به موقع با علم پزشکی و همراهی متخصص خوب صورت بپذیرد شما می توانید به درمان این بیماری فائق گردید، این را جدی می گوییم و در حد دلداری نمی باشد، امیدتان را از دست ندهید چون ماهیت این بیماری با بیماری هایی همانند سرطان ها بسیار متفاوت است.

درمان ام اس – آیا ام اس درمان دارد؟

درمان ام اس

به طور کلی فعلا درمان قطعی برای ام اس وجود ندارد، درمان ام اس بر اساس پیشگیری های انجام شده از طریق مختلف جهت سرکوب سیستم ایمنی همانند استفاده از:

  1. کورتیکواستروئید ها همانند بتامتازون ال آ در منزل
  2. پلاسموفرز

می باشد، این موارد می تواند در سرکوب ایمنی بسیار موثر باشد و از این طریق می توان به درمان علامتی ام اس پرداخت، لازم به ذکر است تعیین میزان دوز این دارو ها باید طوری باشد که به اندام های دیگر همانند: کلیه ها، دستگاه گوارش و سایر ارگان ها آسیب نزند، اگر در تجویز این دارو ها زیاده روی گردد احتمال گرفتن نتیجه بدتر در سرکوب ایمنی نیز ایجاد خواهد شد، برای دریافت اصولی و به موقع این دارو ها می توانید از خدمات پزشکی مرکز درمان نو بهره مند گردید.

هزینه انجام تست ام اس در خانه چقدر است؟

هزینه ارائه خدمات تست ام اس در خانه با استفاده از چارت بندی هزینه های درمانی در منزل می باشد که معاونت درمان مرکز درمان در منزل مربوطه به کاربران خود ارائه می نماید، این خدمت از سوی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی دارای یک هزینه مخصوص درمانی می باشد که از سوی خود وزارتخانه اعلام می گردد، هیچ دخل و تصرفی نیز از سوی مراکز درمان در منزل نباید روی این هزینه اعمال گردد، جهت اطلاع از تعرفه و هزینه های درمانی تست ام اس در خانه می توانید با درمان نو در تماس باشید، خدمات ارائه شده به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته قابل دریافت می باشد.

تست ام اس در خانه تهران شبانه روزی و 24 ساعته

تست ام در منزل تهران

ارائه خدمات مربوط به تست ام اس در منزل از سوی مرکز درمان نو به صورت 24 ساعته قابل دریافت می باشد، این تست از سوی مرکز درمان نو در تمام نقاط استان تهران قابل ارائه و اجرا می باشد، شما عزیزان در هر منطقه از استان تهران که هستید می توانید از این تست بهره مند گردید، ارائه خدمات مربوط به تست ام اس در مناطق زیر به آسانی قابل دریافت می باشد:

  • تست ام اس در خانه شمال تهران
  • تست ام در خانه جنوب تهران
  • تست ام اس در خانه غرب تهران
  • تست ام اس در خانه شرق تهران 

در صورت تمایل با ما در ارتباط باشید، اگر شما عزیزان نیاز به دریافت خدمات تزریق سرم در خانه نیز دارید می توانید درخواست خود را به ما اعلام کنید.

مهم ترین سوالات شما در رابطه با تست ام اس در خانه

سوالات در رابطه ام اس

  • ام اس و درد فک، آیا درد فک از علائم ام اس است؟

خیر، تشخیص ام اس به همین آسانی ها هم نیست! برای تشخیص دقیق ام اس باید بررسی های پاراکلینیکی دقیق صورت بپذیرد، از آزمایش و چکاپ تا معاینه و رادیوگرافی.

  • سرگیجه از علائم ام اس است؟

بله، ولی علامت اختصاصی نیست، زیرا شاید به دلایل دیگر دچار آن شده اید و باید بررسی گردد که علت آن بیماری ام اس یا خیر.

  • بهترین مرکز تشخیص بیماری ام اس کجاست؟

مراکز تشخیصی ام اس در استان تهران: کلینیک مغز و اعصاب دکتر صابر، کلینیک بیماری های مغز و اعصاب طبیب، کیلینیک مغز و اعصاب پایتخت، کلینیک مغز واعصاب دکتر صمدیان، کلینیک مغز و اعصاب نورالی، کلینیک مغز و اعصاب دکتر کربلایی از بهترین کلینیک ها می باشند، لازم به ذکر است که تعیین و تشخیص بیماری ام اس آنقدر هم نیاز به تشویش خاطر ندارد و با انجام تمام تست های مورد نیاز در منزل نیز قابل پیگیری است، بی آنکه نیاز باشد شما عزیزان برای دریافت نوبت های طولانی انتظار درمان بکشید، درمان نو هم اکنون در خدمت شماست.

  • تست ام اس آنلاین به چه صورت است؟

برای دریافت تست ام اس آنلاین می توانید همین الان با مرکز درمان نو تماس حاصل نمایید.

  • مهم ترین راه های پیشگیری درمان ام اس چیست؟

تست ام اس درخانه، اخذ نمونه های آزمایشگاهی، تست های رادیوگرافی و نوار مغز در منزل.

 

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
Captcha
loader
لطفا صبر کنید
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری