ثبت درخواست فوری
آمپول بتامتازون ال آ

آمپول بتامتازون ال آ

  • دسته بندی : داروهای تزریقی و خوراکی
  • درتاریخ : 18 آبان 1402
  • 3 دیدگاه

در این مقاله می خواهیم با هم در رابطه با داروی ضد التهاب استروئیدی به نام بتامتازون ال آ با هم صحبت کنیم، قصد داریم در این مطلب در رابطه با مدت زمان مناسب مصرف دارو، عوارض دارو، موارد مصرف و ویژگی های خاص دارو بیش تر از بیش دانسته تا در صورت نیاز به استفاده از داروی بتامتازون ال آ بدانیم که از چه دارویی استفاده خواهیم کرد، مرکز درمان در منزل درمان نو به صورت 24 ساعته و شبانه روزی آماده ارائه خدمات تزریقات در منزل و تزریق آمپول بتامتازون ال آ با نسخه پزشک در منزل شما می باشد، برای دریافت خدمات کافی است که شما ابتدا با اپراتور های درمان نو تماس حاصل کرده و بعد از گرفتن مشاوره از آنان اقدام به اعلام درخواست خود نمایید، ما در کنار شما هستیم تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات درمانی را در منزل به شما اهدا نماییم، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا در مورد هر آن چیزی که از آمپول بتامتازون نیاز دارید خدمتتان توضیحات اجمالی اعلام نماییم.

بتامتازون ال آ چیست؟ 

در قدم اول بیایید با هم در رابطه با ساختار بتامتازون ال آ بیشتر دانسته و بدانیم که اجزای سازنده این آمپول چیست، بتامتازون ال آ که به بتامتازون شیری رنگ نیز معروف است دارویی است از دسته ضد التهاب های قوی استروئیدی که ماهیت هورمونی نیز دارد، ساختار این دارو یک سوسپانسیون تزریقی آهسته رهش پرنترال بوده و مدت زمان تحویل دارو به چرخه ضد التهاب در مقابل هم نوع خود یعنی داروی بتامتازن ساده کمی بیشتر است، رنگ آن به علت اینکه یک نوع سوسپانسیون به حساب می آید شیری بوده و سبب ایجاد تفاوت واضح بین بتامتازون های عادی بازار شده است، این دارو 1 سی سی بوده و از دو ریز فاکتور به نام های بتامتازون استات با دوز 3 میلی گرم و بتامتازون فسفات با دوز 3 میلی گرم ایجاد شده است، شرکت های مختلفی این دارو را به صورت عمده عرضه بازار دارویی می کنند که از مهم ترین آن ها می توان به: بتامتازون ال آ اکسیر، بتامتازون ال آ داروپخش و غیره را مثال زد.

آمپول بتامتازون ال آ برای چیست؟

بتامتازون ال آ برای چیست؟

همانطور که شما نیز شاید تا حدودی مطلع باشید داروی آمپول بتامتازون ال آ برای سرکوب التهای و عفونت در علم تزریقات و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، پزشک با ویزیت در منزل یا بیمارستان و چک علائم و معاینه بیمار خود دستور تجویز تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل را صادر کرده و شخص گیرنده خدمت نیز از این دارو به عنوان کاهنده درد و التهاب استفاده می کند، از مهم ترین کابرد های آمپول بتامتازون ال آ در کاهش علائم التهابی و آلرژیک و کاهش درد و سرکوب آن می توان نام برد.

آمپول بتامتازون ال آ چه کاری می کند؟

آمپول Betamethasone LA بتامتازون ال آ به طور کلی 3 فعالیت مهم در بدن فرد گیرنده خدمت دارد که به شرح زیر می باشد:

  1. آمپول بتامتازون ال آ تزریقی با کاهش نفوذ پذیری مویرگی سبب کاهش جریان خون و پایدار سازی سطحی لیزوزومی سطح سلول گردیده و این عامل سبب جلوگیری و کنترل التهاب می گردد.
  2. آمپول بتامتازون ال آ تزریقی سنتز پروتئین را کنترل می کند و این امر سبب ایجاد سلول های سالم تر می گردد.
  3. آمپول بتامتازون ال آ تزریقی سبب کاهش مهاجرت گلبول های سفید مورفونوکلوئر و فیبروبلاست ها می گردد.

در نهایت آمپول بتامتازون ال آ از این طریق سبب ایجاد کاهش علائم آلرژیک حاد، درد های اورژانسی و مزمن و همچنین التهاب های حاد و مزمن می گردد، اگر شما عزیزان درخواست خدمات تزریق آمپول بتامتازون آل شیری رنگ در منزل را دارید می توانید با شماره تماس های مرکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل درمان نو تماس حاصل کرده و درخواست خود را ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پرستاران مجرب و با تجربه در علم پرستاری و تزریقات در منزل به بالین شما اعزام گردند.

10 مورد از مهم ترین فواید تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل چیست؟

در رابطه به مهم ترین کابرد های استفاده از آمپول بتامتازون ال آ موارد زیر را مطالعه نمایید:

  • کاهش التهاب: یکی از مهم ترین فواید تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل کاهش و کمبود التهاب ناشی از عمل جراحی، قبل از اعمال جراحی و کاهش التهاب بافت آسیب دیده، دندان درد، عفونت های موضعی مانند عفونت های ناشی از تزریق ژل لب و یا پیکر تراشی و غیره می باشد، از آن جا که این آمپول یک سوسپانسیون به حساب می آید تزریق آن می تواند به طور مداوم بعد از تزریق نهایتا به صورت آهسته رهش تا 3 روز بعد از تزریق نیز سبب کاهش علامت های التهابی در فرد گیرنده خدمت گردد، اگر شما تمایل به تزریق آمپول دگزامتازون در منزل را نیز دارید می توانید از طریق اپراتور های مرکز درمان نو درخواست خود را ثبت نمایید، ما به صورت شبانه روزی در خدمت گذاری شما عزیزان هستیم.

التهابات و تزریق بتامتازون

  • اختلالات کلاژنی: نوع دیگر از کاربرد های تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل کنترل اختلالات مربوط به ساختار کلاژنی می باشد، علل اصلی بیماری های کلاژنی در نحوه تولید و تحویل آمینواسید های سازنده پروئین ها می باشد، در بیماران کلاژنی این اختلال می تواند سبب ایجاد پروئین های نابه سامان و نامنظم در افراد گردد و این عوامل می تواند زمینه ساز دو بیماری مهم به نام های: استئوژنز ایمپرفکتا و همچنین سندروم اهلر-دانلوس در کودکان و حتی بزرگسالان گردد که مورد دومی در رابطه با اختلال در ساخت بافت مفصلی و شلی مفصل می باشد، با تزریق مرتب و روتین البته زیر نظر نسخ پزشک مانند پزشک عفونی در منزل می توان از بروز علامت های حاد تر در این بیماران جلوگیری نمود.
  • اختلالات پوستی: نوع دیگر استفاده از تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل مربوط به اختلالات پوستی مانند درمان اگزما، درماتیت، پورپورا و غیره می باشد، بسیاری از بیماری های پوستی نام برده شده از طریق تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل قابل پیگیری و درمان می باشد، شما عزیزان اگر درخواست تزریق آمپول بتامتازون در منزل را دارید می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات ذکر شده را دریافت نمایید.

لوپوس و تزریق بتامتازون

  • اختلالات غدد درون ریز: نوعی دیگر از موارد استفاده از آمپول Betamethasone LA در منزل در کنترل علائم مریط به بیماری غدد درون ریز می باشد، به طور مثال اختلال در غده فوق کلیوی می تواند تاثیر بسیار خطرناکی در ترشح هورمون های آلدسترون و کورتیزول نماید و استفاده از هورمن های اکسترنالی مانند بتامتازون ال آ می توان فرآیند ترشح و پخش کاذب این هورمون فوق کلیوی را تحت پوشش قرار دهد.
  • التهابات رماتیسمی: مورد دیگر مصرف و تزریق آمپول بتامتازون ال آ شیری رنگ در کاهش فرآیند های التهابی بیماری رماتیسمی می باشد، از عوارض بیماری های رماتیسمی می توان به عود و اختلالاتی مانند بیماری های قلبی و مفاصل می توان نام برد.
  • بیماری های نورولوژیک: از مهم ترین بیماری های نورولوژیک می توان به: ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس، تومور های مغزی، آلزایمر، اختلالات روانی، اوتیسم و غیره اشاره نمود، استفاده از آمپول بتامتازون ال آ و تزریق دوره ای آن می تواند کمک بسیار فراوانی در مهار التهابات نورولوژیک داشته باشد، ویزیت متخصص مغز و اعصاب در منزل قبل از تزریق و اعلام برنامه تزریقی می تواند کمک فراوانی به فرآیند بهبود علائم نماید.

بیماری های نورولوژیک

  • انواع نوروتروما ها: برخی از آسیب های ناشی از صدماتی مانند افتادن از ارتفاع Falling، تصادفات وسایل نقلیه Car Accident ها و غیره می تواند سبب التهاب نورون ها و یا همان انتقال دهنده های عصبی گردد، استفاده از کلار گردنی، فتق های مغزی جزیی و خفیف، اختلالات بینایی و حرکات چشم عروسکی Doll Sign پس از سانحه می تواند با استفاده از ضد التهای استروئیدی مانند بتامتازون ال آ قابل پیگیری و درمان باشد.
  • آلوپسی سکه ای: به ریزش موهای ناشی از اختلالات آندروژنیک مردانه آلوپسی سکه ای می گویند، آلوپسی ها معمولا در ریش ها قابل مشاهده خواهد بود، استفاده از تزریق موضعی بتامتازون ال آ شیری رنگ در منزل و یا کلینیک ها و درمانگاه ها می تواند کمک بسیار فراوانی در ترمیم و بهبود علائم بیماری نماید.
  • اختلالات تنفسی: برخی از بیماری ها مانند سرماخوردگی ها، آنفولانزای های فصلی و یا کرونا سبب تنگ شدن برونش ها و یا ایجاد برونشکتازی و در نهایت آتلکتازی می گردد، استفاده زود هنگام و در زمان مناسب از ضد التهاب های غیر استروئیدی می تواند کمک بسیار فرآوانی به رفع علائم بیماری های نام برده شده داشته باشد.

تنگی نفس و تزریق بتامتازون ال آ

  • گلودرد ها و سرفه: گلودرد و سرفه می تواند از علائم انواع بیماری های تنفسی، استنشاقی ناشی از باکتری ها و ویروس ها باشد، در برخی موارد التهابات ناشی از گلودرد های ویروسی ئو چرکی به قدری زیاد است که فرد توانایی بلعیدن آب دهان خود را نیز ندارد، استفاده مناسب و به موقع از داروی بتامتازون ال آ طی ویزیت پزشک عمومی در منزل می تواند کمک بسیار فراوانی به درمان و سرکوب علائم بیماری نام برده شده داشته باشد، اگر شما درخواست ویزیت پزشک عمومی در منزل را دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی مجموعه درخواست خود را اعلام نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پزشکان با تحجربه مرکز بر بالین شما عزیزان اعزام گردند.

عوارض مصرف تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل چیست؟

در رابطه با مهم ترین عوارض آمپول بتامتازون ال آ در منزل می توان به:

  1. اختلالات خواب
  2. افزایش بیداری و کم خوابی
  3. اختلالات هورمونی
  4. پریود نامنظم
  5. سرگیجه
  6. عدم تعادل در مصرف بیش از حد
  7. افزایش قند خون
  8. افزایش ضربان قلب
  9. افزایش فشار خون
  10. ادم اندام های تحتانی به علت مسدود سازی حرکت مویرگی
  11. رنگ پریدگی
  12. افزایش وزن بدن
  13. سر درد
  14. تغییرات خلقی
  15. ایجاد جوش های سطح پوستی
  16. افزایش بار کلیوی
  17. افزایش میزان لیور تست ها Liver test یا تست های کبدی
  18. استفراغ
  19. حالت تهوع
  20. اسهال و در مواردی حتی یبوست 

تزریق آمپول بتامتازون ال آ شیری رنگ در منزل با چه دوزی باید صورت پذیرد؟

  • برای دوز بزرگسالان:
  1. در درمان بیماری های حاد نقرسی، بورسیت های شانه ای و مفصلی و همچنین بیماری های تنوسینووایتیس حاد دوز مورد استفاده 2 الی 5 میلی گرم به روش عضلانی یا اینتراماسکولار 3 تا 7 روز تکرار گردد.
  2. در درمان استئوآرتریت، پوکی استخوان حاد و آرتریت روماتوئید تزریق داخل مفصلی یا انتراآرتیکولار از 2 الی 5 میلی گرم طبق دستور پزشک باید مورد استفاده قرار گیرد.
  3. در درمان آسم ریوی به علل فصلی یا دائمی می توان از تزریق عضلانی با دوز 6 الی 12 میلی گرم استفاده نمود.
  4. در درمان رینیت های فصلی و دائمی می توان از دوز 6 الی 12 میلی گرم استفاده نمود و تزریق آن به صورت عضلانی می باشد.
  5. در درمان اختلالات پوستی تزریق آن را می توان به صورت 1.2 میلی گرم به ازای هر سانتی متر مربع پوستی انجام داد و مدت زمان تزریق نیز از 3 الی 7 روز در تغییر می باشد.
  • برای کودکان: 
  1. از تزریق بتامتازون ال آ در منزل معمولا برای کودکان استفاده نمی شود.

نحوه تزریق آمپول بتامتازون ال آ شیری رنگ به چه صورت است؟ 

تزریق آمپول بتامتازون ال آ طبق بروشور های دارویی و درمانی فقط به صورت تزریق عضلانی بوده و برای تزریق آن نمی توان از تزریق داخل رگی و یا تزریق داخل سرمی استفاده نمود، از مهم ترین واکنش های بدن در تزریق داخل رگی این دارو می توان به شوک بعد از تزریق این دارو اشاره نمود، انواع دیگر تزریق بتامتازون ال آ شیری در منزل می تواند به صورت داخل مفصلی و داخل پوستی باشد، در زیر خلاصه انواع و نحوه تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل را خدمتتان آورده ایم:

  1. تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل به صورت عضلانی یا IM
  2. تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل به صورت داخل مفصلی IA
  3. تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل به صورت داخل پوستی ID
  4. تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل به صورت زیر پوستی یا SD

تفاوت آمپول بتامتازون و بتامتازون ال آ در چیست؟

مهم ترین تفاوت بتامتازون با بتامتازون ال آ در خاصیت ساختاری و سوسپانسیون بودن دارو می باشد، از تفاوت های ظاهری آن می توان به رنگ شیری در بتامتازون ال آ Betamethasone LA و بی رنگ بودن نوع بتامتازون ساده اشاره نمود، در رابطه با نوع اثر دارو می توان به طولانی اثر بودن بتامتازون ال آ نسبت به بتامتازون ساده اشاره نمود و این خاصیت می تواند کمک بسیار فراوان در ترمیم و بهبود با دوز های پایین اشاره کرد.

آمپول بتامتازون ال آ برای چی خوبه؟

مهم ترین فواید تزریق آمپول بتامتازون ال آ:

  1. حساسیت فصلی
  2. گلودرد
  3. تنگی نفس
  4. دندان درد
  5. سرماخوردگی
  6. آلرژی
  7. کمر درد
  8. سرفه

تزریق آمپول بتامتازون ال آ در دوران حاملگی و شیردهی 

تزریق بتامتازون ال آ در بارداری

در رابطه با تزریق آمپول بتامتازون در منزل در دوران حاملکی و شیردهی باید خدمتتان عرض نماییم که این دارو جزو دارو های گروه C و پرخطر در دوران حاملگی-بارداری و دور ان شیردهی می باشد، از این رو برای تزریق آن حتما و بدون شک باید از پزشک زنان که تحت نظر او هستید مشاوره اخذ نمایید تا در صورت امکان و اجازه او فرآیند تزریق این دارو برای شما عزیزان اجرا شود، اگر تمایل دارید می توانید از خدمات ویزیت متخصص زنان در منزل استفاده نمایید.

تزریق بتامتازون ال آ در خانه تهران از درمان نو به صورت شبانه روزی 

خدمات تزریق بتامتازن ال آ Betamethasone LA در منزل از دسته خدمات تزریقات دارویی است که توسط پرستاران مرکز درمان نو قابل ارائه می باشد، تزریق آمپول بتامتازون ال آ در تمام مناطق تهران قابل دریافت می باشد، این خدمات در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران قابل دریافت می باشد، مناطق حاشیه استان تهران نیز می توانند از این خدمات بهره مند گردند، مناطق حاشیه شهر تهران مانند: گرمدره، آبعلی، سوادکوه، پردیس، بومهن، رودهن، جاجرود، لواسان، شمشک، میگون، فشن، اسلامشر، شهر ری، رباط کریم، یافت آباد و غیره نیز می توانند از این خدمات بهره مند گردند، شما عزیزان برای دریافت این خدمات می توانید به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته با اپراتور های درمان نو در تماس باشید.

مهم ترین و پرتکرار ترین سوالات در مورد تزریق آمپول بتامتازون ال آ در منزل

سوالات پرتکرار بتامتازون ال آ

  • علت نام گذاری بتامتازون ال آ چیست؟ 

علت نام گذاری به این صورت این دارو در مدت زمان اثر آن یعنی طولانی اثر بودن آن است، کلمه ال آ در واقع Long Active بودن این دارو را نمایان می کند.

  • آمپول بتامتازون ال آ باید پودر باشد یا مایع؟

آمپول بتامتازون ال آ Betamethasone LA به صورت طبیعی استاندارد باید مایع باشد، اگر این دارو به صورت پودر باشد خراب و یا به احتمال بالا آسیب دیده و فاسد شده است.

  • آیا آمپول بتامتازون ال آ ر ا می توان داخل رگی تزریق کرد؟

خیر، به هیچ وجه نباید تزریق آمپول بتامتازون داخل وریدی انجام گردد، تزریق ایت دارو داخل عضلانی، مفصلی و پوستی قابل تجویز می باشد.

  • آیا از آمپول بتامتازون ال آ بر ای کودکان می توان استفاده نمود؟

به طور معمول و طبق نسخ متخصصین کودکان به دلیل طولانی اثر بودن این دارو از بتامتازن ال آ در کودکان استفاده نمی گردد.

  • مدت اثر آمپول بتامتازون ال آ چقدر است؟ 

از زمان تزریق تا 18 ساعت اول پیک اولیه اثر، از 18 ساعت تا 36 اول تزریق اوج پیک تام و 12 ساعت انتهایی نیز دوز کاهش و از بین رفتن دارو در بدن می باشد.

  • از آمپول بتامتازون ال آ در گلود درد و دندان درد ها نیز می توان استفاده نمود؟

بله یکی از مهم ترین اهداف مصرف و تزریق آمپول بتامتازون در منزل کاهش، کنترل و سرکوب علائم مربوط به دندان درد و گلودرد ها و حساسیت ها می باشد.

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

Captcha
loader
لطفا صبر کنید
  • رامین
    رامین
    آقا من خاستم خودم تو خونه تزریق کنم و اشتباهی آمپول عضلانی رو تو رگ تزریق کردم خاهشا بگید اتفاق بدی میوفته؟؟؟؟
    ۱۷ روز پیش پاسخ
  • Hadis nasiri
    Hadis nasiri
    من تا حالا چهتر دوز مصرف کردم الان تو عوارضش افزایش وزن رو مطالعه کردم من فقط از صورت خیلی چاق شدم بدنم تکون نخورده میخاستپ بدکنم چقد زمان میبره اثرش از بین بره اصلا میره؟
    ۱۸۴ روز پیش پاسخ
  • نيلي يارمحمدي
    نيلي يارمحمدي
    بسيار آموزنده بود تشكر فراوان
    ۲۶۱ روز پیش پاسخ
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری