ثبت درخواست فوری
پرستاری و مراقبت از بیمار و سالمند نابینا در منزل تهران و کرج

پرستاری و مراقبت از بیمار و سالمند نابینا در منزل تهران و کرج

  • دسته بندی : مهم ترین نکات خدمات پرستاری در منزل
  • درتاریخ : 7 اسفند 1402
  • بدون دیدگاه

پرستاری از سالمندان نابینا و کم بینا در منزل از آن جهت بسیار مهم است که این افراد نیاز به کمک و حمایت بیشتری دارند تا به طور مستقل و ایمن در محیط خود زندگی کنند، پرستاران می ‌توانند به این افراد در انجام فعالیت ‌های روزمره کمک کنند، از جمله مهم ترین این مراقبت ها شامل: بهداشت شخصی، مدیریت داروها، ارائه راهنمایی در حرکت در محیط و حتی ارائه حمایت روانی و اجتماعی می باشد، این اقدامات باعث افزایش کیفیت زندگی و احساس رضایت از زندگی می‌شود، همچنین پرستاران می ‌توانند به افراد سالمند نابینا و کم بینا در یادگیری و استفاده از تجهیزات کمکی مانند چراغ‌ های نورپردازی در خانه، لوازم آشپزی و دستگیره‌ های کمکی کمک کنند تا محیط زندگی آنها را بهبود بخشند و ایمن ‌تر کنند، علاوه بر این ارائه آموزش ‌هایی مانند مهارت ‌های کورسازی و مدیریت استقلال به آنها کمک می‌کند تا به خود باوری بیشتری دست یابند و از احساس اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شوند، مرکز خدمات مراقبت درمانی در منزل درمان نو با دارا بودن پرسنل متععد پرستار سالمند آقا و خانم در منزل تهران می تواند در این مسیر کمک رسان این افراد باشد تا بتوانند به آسانی از عهده کار های خود برآیند و بار سنگینی از مراقبت های لازم را از دوش خانواده این عزیزان کاهش دهند، با ما تا انتهای مطالب همراه باشید تا در رابطه با مهم ترین نکات این خدمات اطلاعات کاملی را خدمتتان ارائه نماییم، در ضمن در صورتی که تمایل به دریافت این خدمات در منزل دارید هم اکنون از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

پرستار سالمند بیمار نابینا کم بینا در منزل چه فردی است؟

پرستار سالمند نابینا در منزل

پرستاری سالمند برای افراد سالمند نابینا یا کسانی که دچار نابینایی شده‌اند از جمله مهمترین نیاز های پرستاری و مراقبت برای این دسته از افراد می باشد، این افراد نیاز به کمک در انجام وظایف روزمره دارند و از جمله مراقبت های مهم این گروه شامل: مراقبت بهداشت شخصی سالمند، مدیریت داروها و راهنمایی در حرکت در محیط برای آن ها می باشد، کارشناسان پرستاری سالمند نابینا و کم بینا در منزل می‌ توانند به این افراد کمک کنند تا به طور مستقل ‌تر و با کیفیت بیشتری زندگی خود را دنبال نمایند، علاوه بر این موارد کارشناسان پرستاری می‌ توانند برنامه‌ های تمرینی و توانبخشی ارائه دهند تا قدرت بدنی و استقلال فرد را تقویت کنند، آنها همچنین می ‌توانند به خانواده‌ ها نیز آموزش دهند تا بتوانند بهترین مراقبت را برای عزیزانشان فراهم کنند، مرکز درمان نو با ارائه خدماتی همچون مشاوره روانشناختی، آموزش مهارت ‌های کورسازی، ارائه اطلاعات و مشاوره در مورد تجهیزات و فناوری‌ های کمکی و همچنین فراهم کردن ارتباطات اجتماعی و فرصت‌ های اجتماعی برای این افراد می تواند نقش پر رنگی در لفزایش اعتماد به نفس‌ برای سالمندان داشته باشد.

بیشتر بخوانیم: دریافت خدمات حجامت در منزل تهران توسط خانم و آقا

ویژگی های خدمات نگهداری از سالمندان نابینا در منزل تهران و کرج

ویژگی ‌های حرفه ‌ای خدمات نگهداری از سالمندان نابینا در منزل شامل:

  • آگاهی و تجربه:پرستاران باید دارای آگاهی و تجربه کافی در حوزه مراقبت از افراد نابینا باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن به نیاز های آنها پاسخ دهند.
  • احترام و حساسیت:حرفه‌ ای بودن به معنای داشتن احترام و حساسیت نسبت به وضعیت و نیاز های افراد نابینا است و پرستاران باید به احترام و حساسیت به محدودیت ‌های آنها توجه ویژه‌ ای داشته باشند.
  • مهارت ‌های ارتباطی: پرستاران باید دارای مهارت‌ های ارتباطی عالی باشند تا بتوانند به افراد نابینا به درستی راهنمایی کرده و از وضعیت آنها در جریان باشند.
  • توانایی راهنمایی و آموزش: پرستاران باید قادر باشند به افراد نابینا در استفاده از تجهیزات کمکی و یادگیری مهارت‌ های مورد نیاز کمک کنند.
  • مدیریت زمان و تنظیم برنامه: توانایی مدیریت زمان و تنظیم برنامه برای ارائه مراقبت مناسب و به موقع به سالمندان نابینا در منزل بسیار حیاتی است.
  • مهارت‌ های پرستاری و بهداشتی: داشتن مهارت ‌های لازم برای خدمات پرستاری در خانه و بهداشتی لازم برای ارائه مراقبت‌ های پایه و پیشرفته به افراد نابینا از دیگر ویژگی‌ های حرفه ‌ای پرستاران است.
  • انعطاف ‌پذیری و تعامل: پرستاران باید انعطاف ‌پذیری داشته باشند و بتوانند با توجه به تغییرات در وضعیت و نیاز های افراد نابینا، برنامه مراقبتی خود را تطبیق دهند.
  • ثبات و آرامش: در مواجهه با موقعیت ‌های چالش‌ برانگیز پرستاران باید ثابت و آرام باقی بمانند تا بهترین مراقبت را برای افراد نابینا فراهم کنند.

این ویژگی‌ها کمک می‌کنند تا پرستاران به بهترین شکل ممکن به نیازهای سالمندان نابینا در منزل پاسخ دهند.

مزایای مراقبت نگهداری و پرستاری از افراد نابینا کم بینا در منزل تهران و کرج

مزایای مراقبت از بیمار نابینا

استفاده از خدمات نگهداری از سالمندان و افراد نابینا و کم بینا در خانه دارای مزایای زیادی است، از جمله مهم ترین این موارد می توان به:

  1. حفظ استقلال: این خدمات امکان ادامه زندگی مستقل در محیط خانگی را برای سالمندان نابینا فراهم می‌کنند.
  2. راحتی و آسایش: این خدمات به سالمندان اجازه می ‌دهند تا در محیط آشنا و آرام خود با خانواده و عزیزان خود زندگی کنند که ممکن است برایشان حس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشد.
  3. بهبود کیفیت زندگی: با داشتن پرستاران و کارشناسان متخصص در خانه، سالمندان نابینا می ‌توانند از خدمات پزشکی، پرستاری و حمایت روانی بهره‌ مند شوند که بهبود کیفیت زندگی آنها را تضمین می‌کند.
  4. احساس امنیت بیشتر: حضور پرستاران و کارشناسان متخصص در خانه، به سالمندان احساس امنیت و اطمینان بیشتری می‌دهد زیرا همیشه کسی در دسترس است تا به آنها کمک کند و در مواقع ضروری پاسخگوی نیازهایشان باشد.
  5. کاهش استرس خانواده:استفاده از خدمات نگهداری در خانه برای سالمندان نابینا می ‌تواند بار استرس خانواده را کاهش دهد، زیرا خانواده‌ ها نیاز نخواهند داشت به صورت مستمر به مراقبت از آنها مشغول شوند و می‌ توانند به طور آرامش ‌بخش‌تری به زندگی خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانیم: کارشناس مامایی و مشاوره بارداری در منزل

چه مراقبت های باید در نگهداری مراقبت و پرستاری از سالمند نابینا کم بینا در منزل تهران و کرج رعایت شود؟

مراقبت از سالمندان نابینا شامل یک سری موارد و خدمات مختلف است که به تضمین راحتی، ایمنی و کیفیت زندگی آنها کمک می‌کند، برخی از این موارد عبارتند از:

  • مراقبت از بهداشت شخصی: این شامل کمک در استحمام در منزل، تغییر لباس، مراقبت از پوست و مو و دیگر نیاز های بهداشتی روزمره است.
  • مدیریت داروها: کمک به سالمندان در مصرف داروهایشان، تغییرات در دوز و زمان مصرف و مانیتور کردن علائم حیاتی در منزل و عوارض دارویی.
  • حمایت در حرکت و ایمنی: ارائه راهنمایی و حمایت در حرکت در منزل و بیرون از منزل، ایجاد محیطی ایمن و بدون خطر برای حرکت سالمندان.
  • کمک در تهیه غذا و تغذیه مناسب: ارائه کمک در تهیه و مصرف غذاهای سالم و مناسب برای نیازهای تغذیه‌ ای سالمندان.
  • مدیریت خانه و امور روزمره: انجام کارهای خانگی مانند تمیزکاری، خرید و تهیه مواد غذایی، مدیریت بودجه و انجام امور روزمره خانه.
  • پشتیبانی روانی و اجتماعی: ارائه حمایت و راهنمایی در مواجهه با احساسات و مشکلات روانی، ارتباط با خانواده و دوستان و ایجاد فرصت‌ های اجتماعی برای سالمندان.
  • مراقبت از سلامتی فیزیکی و پزشکی: مانیتور کردن و گزارش دادن درباره وضعیت سلامتی فیزیکی، همراهی به مراجعات پزشکی و ارتباط با پزشکان و سایر تیم‌ های درمانی همانند ویزیت در منزل تهران.
  • ارائه برنامه‌ های توانبخشی: ارائه تمرینات و برنامه ‌های توانبخشی برای حفظ و بهبود قدرت بدنی، تعادل و مهارت‌ های روزمره همانند فیزیوتراپی سالمند در منزل.

تجهیزات مناسب برای مراقبت نگهداری و پرستاری از سالمندان نابینا کم بینا در منزل تهران و کرج چیست؟

تجهیزات مناسب برای نگهداری از سالمند نابینا

برای نگهداری از سالمندان کم بینا و نابینا در منزل استفاده از تجهیزات و وسایلی که زندگی آنها را آسان‌ تر و ایمن‌ تر کند، بسیار مهم است، برخی از تجهیزات مورد نیاز شامل:

  • چراغ ‌های نورپردازی: استفاده از چراغ‌ های با نور قوی و مناسب در نقاط مهم منزل مانند پله‌ها، حمام و اتاق ‌های تاریک به سالمندان کمک می‌ کند تا بهتر در محیط حرکت کنند.
  • دستگیره‌ ها و بند های ایمنی: نصب دستگیره‌ ها در نقاط حساس مانند حمام و توالت و همچنین استفاده از بند های ایمنی در حوزه ‌هایی که خطراتی مثل افتادن وجود دارد می‌تواند از سقوط و حوادث جلوگیری کند.
  • پرده‌ های ضد گرد و غبار: استفاده از پرده‌ های ضد گرد و غبار با قطر زخیم به کاهش آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوای داخل منزل کمک می‌کند و برای سالمندان با مشکلات تنفسی می ‌تواند مفید باشد.
  • تجهیزات کمکی: استفاده از تجهیزات کمکی مانند چوب قدم، قلاب‌ ها و دستگیره ‌های ایمنی در حمام و توالت می‌ تواند به سالمندان کمک کند تا بهتر در حرکت باشند.
  • سازماندهی منزل: سازماندهی منزل با استفاده از جعبه ‌ها و قفسه‌ها برای نگهداری اشیاء به صورت مرتب و آسان قابل دسترسی برای سالمندان استفاده‌کننده کمک می‌کند.
  • تجهیزات الکترونیکی: استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند ساعت‌ ها و رادیو های با صدای بلند، تلفن‌ های با دکمه‌ های بزرگ و کنترل‌ های دستی ساده می ‌تواند برای سالمندان نابینا مفید باشد.

بیشتر بخوانیم: مراقبت و نگهداری از سالمند و بیمار آی سی یو در منزل تهران

مهم ترین وظیفه پرستار در پرستاری از سالمند نابینا کم بینا در منزل و کرج

یکی از مهم ‌ترین وظایف پرستار سالمند کم بینا و نابینا ایجاد و حفظ یک محیط امن و آسان برای زندگی برای آنها است، این موارد شامل ایجاد شرایطی است که به سالمندان اجازه دهد به طور مستقل و با اعتماد به نفس در محیط خود زندگی کنند، برخی از وظایف مهم پرستار در این زمینه عبارتند از:

  1. ارائه حمایت در حرکت: این مورد شامل ارائه راهنمایی و حمایت در حرکت در محیط خانه و بیرون از منزل است که از جمله آن می توان به استفاده از دستگیره‌ ها، عصا دستی و موارد مشابه اشار ه نمود.
  2. مدیریت دارو ها و مراقبت پزشکی: پرستار باید به طور دقیق داروها را مدیریت کند، از جمله تهیه و تنظیم داروها و گزارش دادن درباره هر گونه تغییر در وضعیت سلامتی به پزشک.
  3. استفاده از تجهیزات کمکی: فراهم کردن و استفاده از تجهیزات کمکی مانند چراغ ‌های نورپردازی، دستگیره‌ ها و بند های ایمنی برای افزایش ایمنی و کاهش خطرات سقوط.
  4. ارائه مراقبت شخصی: این مورد شامل کمک در بهداشت شخصی، تغییر لباس، مراقبت از پوست و مو و دیگر نیاز های شخصی روزمره است.
  5. حمایت روانی و اجتماعی: فراهم کردن حمایت روانی و اجتماعی به سالمندان، ارائه شنوایی برای گفتگو و ایجاد ارتباطات اجتماعی و ارائه حمایت در مواجهه با استرس و اضطراب.

عوارض مخرب عدم استفاده مراقبت نگهداری و پرستاری از سالمند نابینا کم بینا در منزل نیمه وقت پاره وقت روزانه تهران و کرج

معایب عدم استفاده از پرستار سالمند نابینا

عدم استفاده از مراقبت و نگهداری مناسب از سالمندان نابینا می‌ تواند منجر به پیامد های جدی و ناخوشایندی شود، از مهم ترین این موارد می توان به:

  • خطرات سقوط: سالمندان نابینا به دلیل عدم توانایی در دیدن محیط پیرامون خود با خطرات سقوط بیشتری روبه‌رو هستند، عدم استفاده از مراقبت ‌های ایمنی و نگهداری مناسب می‌ تواند این خطرات را افزایش دهد.
  • مشکلات بهداشتی: عدم مراقبت از بهداشت شخصی، مدیریت داروها و مراجعات به پزشک می ‌تواند به وقوع مشکلات بهداشتی جدی مانند عفونت ‌ها، افزایش فشار خون و مشکلات قلبی عروقی منجر شود.
  • افزایش انزوا و افسردگی: عدم دسترسی به مراقبت و حمایت ممکن است منجر به افزایش انزوا و افسردگی در سالمندان نابینا شود، زیرا احساس تنهایی و بی‌ اعتمادی به خود را تشدید می‌کند.
  • کاهش کیفیت زندگی: عدم دسترسی به مراقبت مناسب می‌تواند به کاهش کیفیت زندگی سالمندان نابینا منجر شود، زیرا از امکانات و خدمات اساسی برای حفظ راحتی و سلامت خود محروم می‌شوند.
  • افزایش وابستگی به خانواده یا مراکز مراقبتی: در صورت عدم دسترسی به مراقبت مناسب بیمار در منزل، سالمندان ممکن است به طور غیرمستقیم وابسته به خانواده یا مراکز مراقبتی شوند که ممکن است برای آنها هزینه و زحمت بیشتری داشته باشد.

به طور کلی، عدم استفاده از مراقبت و نگهداری مناسب از سالمندان نابینا می‌تواند به مشکلات جسمی، روانی، و اجتماعی آنها نقصان بیشتری وارد کند و کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

هزینه قیمت و تعرفه هزینه نگهداری مراقبت پرستاری از سالمندان نابینا و کم بینا در منزل تهران و کرج چقدر است؟

این هزینه طبق تعرفه قانونی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی مبنی بر ارائه خدمات مراقبتی در منزل می باشد، کاربران عزیز می توانند برای اطلاع از این تعرفه هم اکنون از طریق راه های ارتباطی با اپرتور های مجموعه در تماس باشند تا بتوانند به آسانی هر چه تمام تر این خدمات را در خانه خود دریافت نمایند، شما عزیزان اگر تمایل به دریافت این خدمات دارید با ما در تماس باشید.

پرستاری سالمند نابینا کم بینا در منزل تهران و کرج شبانه روزی و 24 ساعته

نگهداری از سالمند نابینا در منزل تهران و کرج

ارائه خدمات نگهداری و مشاوره مراقبتی در منزل برای سالمند نابینا و کم بینا به صورت شبانه روزی و 24 ساعته از سوی مرکز درمان نو قابل ارائه و اجرا می باشد، شما عزیزان می توانید جهت دریافت این خدمات در هر لحظه از روز با مرکز درمان در منزل درمان نو در تماس باشید، اجرای خدمات با کیفیت در بستر رضایت کاربران از اهداف مهم درمان نو می باشد که برای رسیدن به آن برنامه ریزی های گسترده ای دارد، هم اکنون برای دریافت این خدمات با ما در تماس باشید.

مراقبت نگهداری و پرستاری از سالمند بیمار نابینا کم بینا در منزل شمال تهران

ارائه خدمات مراقبت در خانه برای سالمندان نابینا و کم بینا برای اهالی محترم مناطق شمال تهران اعم از:  آجودانیه، زعفرانیه، قیطریه، داوودیه، کامرانیه، قلهک، دارآباد، دزاشیب، تجریش، اوین، درکه، میرداماد، نلسون ماندلا، جردن، ونک، شریعتی، فرشته، الهیه، ازگل، اختیاریه، ظفر، ولیعصر، سوهانک، کاشانک، داوودیه، پاسداران، شمیرانات، نیاوران، دربند، اندرزگو، مینی سیتی، دروس، چیذر، فرمانیه، اقدسیه، جماران، حسین آباد، بلوار ارتش، بوکان، محمودیه، شهرک محلاتی، جوزستان، هروی، صدر و غیره به صورت نیمه وقت، شبانه، روزانه و پاره وقت قابل ارائه و اجراست، شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات پاراکلینیکی در منزل تهران نیز از سوی اپراتور های مرکز درخواست خدمات نمایید.

مراقبت نگهداری و پرستاری از سالمند بیمار نابینا کم بینا در منزل غرب تهران

ارائه خدمات پرستاری در منزل برای سالمند نابینا و کم بینا در غرب استان تهران و محله های: صادقیه، ستارخان، شهرک غرب، جنت آباد شمالی، جنت آباد جنوبی، جنت آباد مرکزی، باغ فیض، آیت الله کاشانی، سعادت آباد، کوی فراز، فاطمی غربی، آزادی، شادمهر، سازمان آب، پاتریس لومومبا، گیشا، شهر آرا، تهران ویلا، شهرک اکباتان، چیتگر، دریاچه خلیج فارس، کن، ورد آورد، دهکده المپیک، گرمدره، کوهک، شهران، طرشت، استاد معین، تهرانسر، آبشناسان، پونک، چهاردیواری، شهرک گلستان، سیمون بولیوار، آزادی، توحید، کوثر، سه راه تعاون یا همان شهر زیبا، شهرک آزمایش، بلوار فردوس، شهرک نفت و سایر محله ها به صورت 24 ساعته و شبانه روزی قابل ارائه و اجراست، شما عزیزان اگر تمایل به دریافت ویزیت پزشک متخصص داخلی در منزل تهران نیز دارید می توانید درخواست خود را به اپراتور ها بدهید.

مراقبت نگهداری و پرستاری از سالمند بیمار نابینا کم بینا در منزل شرق تهران

خدمات نگهداری و پرستاری از سالمند نابینا و کم بینا در منزل شرق تهران با استفاده از اعزام فوری پرستار سالمند به منزل برای اهالی محترم مناطق شرق و محله های: تهرانپارس، پروین، استخر، تسلیحات، نبرد، پیروزی، فلکه اول تهرانپارس، فلکه دوم تهرانپارس، فلکه سوم تهرانپارس، فلکه چهارم تهرانپارس، نارمک، سید خندان، رسالت، خاک سفید، حکیمیه، مجیدیه، بومهن، رودهن، فیروزکوه، دماوند، اهالی اطراف جاده آبعلی، جاجرود، تهران نو، شمیران نو، لویزان، وحیدیه، عشرت آباد، سبلان شمالی، سبلان جنوبی، گلبرگ، دردشت، سراج، باقری، دلاوران، تکاوران، هفت حوض، نظام آباد، هنگام، کرمان، حشمتیه، تسلیحات، نیروی هوایی، چهار راه تلفنخانه، قنات کوثر، شقایق آهنگ، محلاتی، بسیج، صیاد شیرازی، بابایی، زین الدین، استخر، پروین، پردیس بومهن، امام حسین، دماوند، قاسم آباد، حسین آباد، گلشن، کاظم آباد، کالاد، مجید آباد، علم و صنعت، خاک سفید، کوهسار، لواسان، فشم، شمشک، میگون، اوقاف، مهران، شیان، شمس آباد، فرجام، شهرک امید، فرهنگسرای اشراق، مدائن، زرکش، لشگر، سرخه حصار، شورا، امامت به صورت 24 ساعته و شبانه روزی قابل ارائه و اجرا می باشد و شما عزیزان می توانید برای دریافت این خدمات هم اکنون از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید، همچنین اگر تمایل به دریافت خدمات کشیدن سوند ادراری در منزل تهران نیز دارید می توانید درخواست خود را به اپراتور ها اعلام نمایید.

مراقبت نگهداری و پرستاری از سالمند نابینا کم بینا در منزل جنوب تهران

نگهداری و مراقبت از سالمند نابینا در منزل برای اهالی محترم مناطق جنوبی تهران و محله های: دروازه غار، شوش، مولوی، راه آهن، قرچک، شهر ری، یافت آباد، اسلامشهر، مهر آباد، مهرآباد جنوبی، شمشیری، فلاح، آذری، جی، دکتر غریب، جوانمرد قصاب، کارون، جیحون، کمیل، خوش، قصرالدشت، آذربایجان، طوس، عبدل آباد، شهرک راه آهن، شهرک شریعتی، بازار بزرگ، 15 خرداد، توپخانه، میدان امام خمینی، ناصرخسرو، خزانه، نازی آباد، خانی آباد، قله نو، افسریه، نعمت آباد، کوی سیزده آباد، رازی، گمرک، نواب، بریانک، مالک اشتر، شادآباد، شماره دو، شهریار، امیریه، خراسان، شهرک مسعودیه، صالح آباد، دولت آباد، شاپور، سیروس، اتابک، جوادیه، شهرک فردوس، امیر بهادر، مشیریه، امام زاده حسن، شهرک ولیعصر، شهرک رسالت، منیریه، آذری، کیان شهر نیز به صورت نیمه وقت، پاره وقت و 24 ساعته قابل ارائه و اجراست، اگر تمایل به دریافت این خدمات دارید هم اکنون از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید، جهت دریافت خدمات همراه بیمار در بیمارستان های تهران نیز می توانید با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
Captcha
loader
لطفا صبر کنید
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری