ثبت درخواست فوری
نگهداری و مراقبت از سالمند پوشکی در منزل تهران با پرستار سالمند پوشکی

نگهداری و مراقبت از سالمند پوشکی در منزل تهران با پرستار سالمند پوشکی

  • دسته بندی : مهم ترین نکات خدمات پرستاری در منزل
  • درتاریخ : 6 اسفند 1402
  • بدون دیدگاه

به نظر شما استفاده از خدمات سالمند پوشکی چه تاثیری می تواند بر کیفیت درمان و سلامت سالمندی که توانایی حرکت و انجام امور روزانه خود را ندارد خواهد داشت؟ استفاده از پرستار سالمند برای مراقبت از سالمندان پوشکی و بستری در تخت باید دارای چه شرایطی باشد؟ چگونه می توان پرستار سالمند پوشکی استخدام کرد؟ این سوالات و سوالاتی همانند این موارد از دسته سوالات و دغدغه های خانواده هایی است که مراقبت از سالمند آن ها به دوش آن ها محول گردیده و برای انجام این مراقبت ها نیاز به راهنمایی، آموزش و حتی در بسیاری از موارد کمک دارند، مرکز مراقبت های پرستاری در منزل درمان نو با دارا بودن مجرب ترین پرستار سالمند می تواند در این مسیر کمک رسان افرادی باشد که می خواهند از حضور این کارشناسان برای نگهداری بیمار خود در منزل از حضور و تجربیات آن ها استفاده نمایند، ما در این مطلب در رابطه با مهم ترین سرفصل های این خدمات اطلاعات بی نظیری برایتان آورده ایم تا با استفاده از آن بتوانید هم آگاهی خود را در این مسیر افزایش دهید و هم در صورت تمایل به دریافت این خدمات آن را در محیط منزل خود به آسانی دریافت نمایید، در صورتی که تمایل به دریافت این خدمات دارید هم اکنون از طریق باکس آبی رنگ درخواست فوری کنار تصویر درخواست خود را به اپراتور ها اعلام نمایید.

منظور از سالمند پوشکی چیست؟

پرستار سالمند پوشکی کیست؟

سالمند پوشکی یک اصطلاح است که برای توصیف افرادی استفاده می ‌شود که به علت بیماری هایی نظیر سکته مغزی، اختلالات استخوانی و موارد مشابه نیاز به استفاده از پوشک دارند، معمولاً برای افراد مسن یا افرادی که با مشکلات سلامتی مرتبط با کنترل ادرار یا مدفوع روبه‌رو هستند استفاده از فرآیند پوشک کردن یا وصل و کشیدن سوند ادراری در منزل می تواند تاثیرات شگفت انگیزی بر سلامت و بهداشت آن ها خواهد داشت، ممکن است این افراد به دلایلی مانند ضعف عضلات بدن، بیماری های مرتبط با سالمندی، آسیب نخاعی یا مشکلات دیگر نتوانند به طور کامل کنترل ادرار یا مدفوع را حفظ کنند و بنابراین از پوشک برای کمک به مدیریت این وضعیت استفاده می‌کنند، در این موارد استفاده از پوشک می‌تواند به افراد این امکان را بدهد که به طور مستقل ‌تر و راحت ‌تر در فعالیت‌ های روزمره ‌شان شرکت کنند و از طریق پیشگیری از حوادث ناخواسته، به کیفیت زندگی‌ شان افزوده شود، با استفاده از پوشک افراد می‌توانند از احساس ناراحتی و نگرانی ناشی از این مشکلات جلوگیری کنند و به طور مستقل‌ تر و با اعتماد بنفس بیشتر به زندگی خود ادامه دهند، این می‌تواند به آنها کمک کند تا از انزوا یا محدودیت ‌های اجتماعی کاسته و از زندگی خود لذت ببرند.

ویژگی‌های مهم پرستار برای سالمند پوشکی چیست؟

از مهم ترین ویژگی های پرستار براس سالمند پوشکی می توان به:

  • توجه و حساسیت به نیاز های فیزیکی و روانی افراد مسن و نیاز های خاص آنها.
  • توانایی تشخیص و مدیریت مشکلات مرتبط با استفاده از پوشک، از جمله تعویض پوشک و مراقبت از پوست.
  • ارتباط مؤثر با خانواده‌ های بیماران سالمند، به‌ طوری‌ که احساس ارزشمندی و احترام شخصی در آنها تقویت شود.
  • توانایی مدیریت و طراحی برنامه ‌های مراقبتی شخصی‌ سازی شده برای هر فرد بر اساس نیازها و شرایطش، همانند مراقبت از سالمند سکته مغزی در منزل یا مراقبت از سالمند آلزایمری در منزل.
  • صبر و توانایی در ارائه حمایت و انگیزه به افراد مسن برای حفظ استقلال و کیفیت زندگی بهتر.
  • دانش و آگاهی از مسائل بهداشتی و بهداشتی مرتبط با سالمندان، به ‌طوری‌که بتواند به طور مؤثر در پیشگیری از مشکلات پوستی یا عفونت‌های مرتبط با استفاده از پوشک کمک کند.

چرا سالمندان باید از پوشک استفاده کنند؟

چرا سالمند باید از پوشک استفاده نماید؟

استفاده از پوشک معمولاً برای سالمندانی که ناتوانی یا مشکلاتی در کنترل ادرار یا مدفوع دارند مناسب است، برخی از افرادی که ممکن است نیاز به استفاده از پوشک داشته باشند عبارتند از:

  • افراد مسنی که به دلیل ضعف عضلات یا بیماری‌ های مرتبط با سالمندی نمی‌ توانند به طور کامل کنترل ادرار یا مدفوع را حفظ کنند.
  • سالمندانی که دچار بیماری‌ های عصبی مانند اسکلروز چندگانه، آلزایمر، بیماری پارکینسون یا آسیب نخاعی شده‌اند و از کنترل عادات دفعی محروم هستند.
  • سالمندانی که دچار بیماری‌ های مزمن مانند دیابت، اختلالات گوارشی یا بیماری ‌های پوستی شده‌اند که می‌ تواند به عفونت‌ های پوستی منجر شود.
  • سالمندانی که بعد از عمل جراحی در ناحیه‌ های مرتبط با کنترل دفعی به کمک پوشک به مدت محدود نیاز دارند تا زمانی که قدرت بهبودی خود را بهبود می‌دهند.

نحوه ارتباط پرستار با سالمند پوشکی در نگهداری از سالمند پوشکی در منزل تهران

برای برقراری ارتباط موثر با سالمندانی که از پوشک استفاده می‌ کنند پرستار بیمار باید موارد زیر را در سرلوحه اجرای خدمات مراقبتی خود قرار دهد:

  1. صبور بودن: به عنوان یک پرستار یا فرد مراقبت‌ کننده اهمیت صبر و احترام به افراد مسن باید درک شود، به طور مثال پرستار باید از سالمند بپرسد که چگونه می‌تواند به او کمک کند؟ همچنین پرستار باید به نظرات سالمند پوشکی احترام بگذارد.
  2. برقراری ارتباط غیرکلامی: برقراری ارتباط از طریق ژست‌ها، لبخندها، و توجه به علائق و نیازهایشان می‌تواند احساس ارتباط نزدیک‌ تری را بین پرستار و سالمند پوشکی ایجاد کند.
  3. گوش دادن فعال: پرستار سالمند باید به صورت فعال گوش دهد و به مشکلات و نیازهای سالمند پوشکی و بیمار توجه کند، این مورد نشان دهنده آن است که پستار به سالمند تحت مراقبت خود ارزش قائل است و به نیاز های او اهمیت می‌دهد.
  4. ارائه پشتیبانی و تشویق:پرستار باید به افراد مسن پوشکی انگیزه دهد و آنها تشویق کند که استقلالشان را حفظ کنند و به حرکت و فعالیت‌ های روزمره‌ شان ادامه دهد.
  5. احترام به حریم خصوصی: پرستار باید در هنگام مراقبت از افراد مسن به حریم خصوصی آنها از احترام بالایی قائل باشد، پرستار باید اطمینان حاصل کند که احتیاط‌ های لازم را در زمینه حفظ حریم خصوصی آنها رعایت می‌کند.

مزایای استفاده از استخدام پرستار سالمند پوشکی در منزل تهران چیست؟

مزایای استفاده از پرستار سالمند پوشکی

استفاده از پرستار سالمند پوشکی برای افراد مسن می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  • حفظ استقلال: با داشتن پرستاری که به مراقبت از نیازهای کنترل دفعی فرد کمک می‌کند افراد مسن قادر خواهند بود تا به استقلال خود در زندگی روزمره خود ادامه دهند.
  • تسهیل در مراقبت‌ های پرستاری:پرستاران سالمند پوشکی می ‌توانند به مراقبت ‌های پرستاری فرد کمک کنند، از جمله این خدمات شامل: تعویض پوشک، نظارت بر وضعیت پوست و تشخیص مشکلات بهداشتی سالمند می باشد.
  • کاهش استرس و نگرانی: با داشتن یک پرستار مجرب و متخصص سالمند در منزل، فرد مسن و خانواده ‌اش می ‌توانند استرس و نگرانی مرتبط با مشکلات کنترل دفعی را کاهش دهند و به طور آرامش بخش‌ تری زندگی کنند.
  • پیشگیری از عفونت‌ها و مشکلات پوستی: با توجه به مراقبت‌ های منظم و صحیح از پوست و استفاده از پوشک مناسب، احتمال عفونت‌ ها و مشکلات پوستی کاهش می‌یابد.
  • ارتقای کیفیت زندگی: با داشتن پرستار سالمند پوشکی افراد مسن قادر خواهند بود به طور مستقل ‌تر و با اطمینان بیشتری از خود زندگی کنند و به فعالیت‌ های مورد علاقه‌ شان ادامه دهند.

مهم‌ترین وظایف یک پرستار در پرستاری از سالمند پوشکی در منزل

  1. مراقبت از بهداشت فردی: این شامل تعویض و نظافت پوشک، مراقبت از پوست و جلوگیری از عفونت‌ های مرتبط با استفاده از پوشک می‌شود.
  2. ارزیابی و نظارت بر وضعیت فیزیکی: پرستار باید به طور منظم وضعیت فیزیکی فرد را ارزیابی کرده و تغییراتی در آن را نظارت کند، از جمله کنترل علائم حیاتی، تورم اندام ها و علائم عفونت.
  3. مدیریت داروها: در صورت نیاز پرستار باید به مدیریت داروها کمک کند، از جمله ایجاد ارتباط با پزشک در منزل جهت تجویز دارو و کمک در اجرای خدمات تزریقات در منزل و مانیتورینگ اثرات جانبی آنها.
  4. ارائه حمایت روانی: پرستار باید از نظرات و احساسات فرد به طور فعال گوش کند و به او کمک کند تا با مشکلات و نیازهایش مقابله کند و احساس استقلال و ارزشمندی حفظ کند.
  5. ارتباط با خانواده و سایر اعضای تیم مراقبتی: پرستار باید با خانواده فرد و سایر اعضای تیم مراقبتی (اگر وجود دارد) ارتباط موثری برقرار کند و اطلاعات مربوط به وضعیت فرد را به آنها ارائه دهد، با این کار پرستار ارزش و کیفیت خدمات پزشکی در منزل برای سالمند نیز افزایش خواهد یافت.
  6. توجیه و آموزش: پرستار باید به فرد و خانواده ‌اش آموزش ‌های لازم را درباره مراقبت ‌های خود و مشکلات مرتبط با استفاده از پوشک بدهد و راهنمایی ‌هایی برای بهبود کیفیت زندگی آنها ارائه کند.

راه کار های مراقبتی برای پیشگیری از زخم بستر سالمند پوشکی

جلوگیری از زخم بستر در سالمندان

برای پیشگیری از زخم بستر در سالمندان می‌ توانید از راه کارهای زیر استفاده کنید:

  • تغییر موقعیت بدنی: اطمینان حاصل کنید که فرد سالمند به طور منظم و در فواصل زمانی مناسب موقعیت بدنی خود را تغییر می‌دهد، این کار باعث کاهش فشار و فشار نقطه ‌ای بر روی نقاط ضعیف پوست می‌شود.
  • استفاده از وسایل کمکی: استفاده از وسایل کمکی مانند واکر، تخت حمام و تشک‌ های مواج می‌تواند به کاهش فشار های نقطه ‌ای بر روی پوست کمک کند.
  • مراقبت از پوست: از پوست سالمند به دقت مراقبت کنید، برای این کار از مرطوب کننده های پوستی استفاده کنید و همچنین پوست را موازی با موقعیت بدنی تغییر دهید.
  • تغذیه سالم: تغذیه‌ مناسب و متنوع به حفظ سلامتی پوست سالمند کمک می‌کند، اطمینان حاصل کنید که فرد مسن تحت تغذیه‌ مناسب قرار دارد و مورد نیازهای او توسط یک متخصص تغذیه در منزل بررسی شده است.
  • بررسی منظم پوست: پوست فرد را به دقت بررسی کنید و هرگونه تحولاتی مانند قرمزی، التهاب یا زخم را به پزشک اطلاع دهید تا در صورت لزوم بلافاصله اقدامات لازم انجام شود.

معایب عدم استفاده پرستاری از سالمند پوشکی در منزل

عدم استفاده از مراقب سالمند پوشکی می‌ تواند به مشکلات و معایبی منجر شود، این معایب عبارتند از:

  1. احتمال ایجاد خطر عفونت‌: عدم تعویض منظم پوشک یا نظارت ناقص بر وضعیت پوست می‌تواند باعث افزایش خطر عفونت‌ های ادراری یا پوستی شود، از جمله مهم ترین عوارض این حالت ایجاد زخم بستر است که برای درمان آن می توان از استخدام و اعزام کارشناس زخم بستر مجرب در منزل استفاده نمود.
  2. ایجاد حالات ناخوش برای سالمند: عدم استفاده از پوشک ممکن است به فرد منجر به تحمل ناخوشایند شود، به خصوص اگر فرد ناتوانی در کنترل دفعی داشته باشد.
  3. افزایش استرس و نگرانی: برای خود فرد و خانواده‌ اش، عدم استفاده از پوشک می ‌تواند منجر به افزایش استرس و نگرانی درباره تصادفات و حوادث ناخواسته شود.
  4. تأثیرات روانی: عدم توانایی در مدیریت مشکلات کنترل دفعی می‌تواند به طور مستقیم بر وضعیت روانی فرد تأثیر بگذارد و احساسات افسردگی یا اضطراب را افزایش دهد.
  5. تأثیرات اجتماعی: افراد ممکن است به دلیل مشکلات کنترل دفعی خود از فعالیت‌های اجتماعی و روابط اجتماعی خود دوری کنند که باعث ایجاد انزوا و ایزوله شدن شوند.

در چه مواقعی نیاز به مراقبت از سالمندان پوشکی در منزل تهران به وجود می آید؟

مواقع نیاز به پرستار سالمند پوشکی

نیاز به پرستار سالمند پوشکی در موارد زیر ممکن است پدید آید:

  • ناتوانی در کنترل دفعی:افرادی که به دلیل بیماری یا مشکلات فیزیکی قادر به کنترل ادرار یا مدفوع خود نیستند به پرستار سالمند پوشکی نیاز دارند تا به آنها در مراقبت‌های روزمره و تعویض پوشک کمک کند.
  • عمل جراحی: پس از عمل جراحی در ناحیه ‌های مرتبط با کنترل دفعی همانند عمل ‌های پروستات، سرطان ادراری یا روده‌ ای ممکن است فرد نیاز به مراقبت ‌های خاصی داشته باشد که پرستار سالمند پوشکی انجام می‌دهد.
  • بیماری ‌های عصبی: افراد دچار بیماری ‌های عصبی مانند اسکلروز چندگانه، آلزایمر، بیماری پارکینسون و غیره که منجر به ناتوانی در کنترل دفعی می‌شوند به پرستار سالمند پوشکی نیاز دارند.
  • بیماری‌ های مزمن: افراد مبتلا به بیماری ‌های مزمن مانند دیابت، اختلالات گوارشی و بیماری‌های پوستی که منجر به ناتوانی در کنترل دفعی می‌شوند به مراقبت و کمک پرستار سالمند پوشکی نیاز دارند.
  • وضعیت‌ های نقص عضو: افراد دچار وضعیت ‌های نقص عضو مانند آسیب نخاعی یا ضعف عضلات که به ناتوانی در کنترل دفعی منجر می‌شوند به پرستار سالمند پوشکی نیاز دارند.

اهمیت تعویض پوشک در پرستاری از سالمند پوشکی در منزل شبانه روزی روزانه نیمه وقت تهران

تعویض پوشک در سالمند پوشکی اهمیت بسیاری زیادی به دلایل زیر دارد:

  1. حفظ بهداشت و تمیزی: تعویض پوشک منظم کمک می‌کند تا فرد بهداشت و تمیزی خود را حفظ کند و از بروز عفونت ‌های پوستی و ادراری جلوگیری شود.
  2. جلوگیری از عوارض جانبی: پوشک ‌های خیس شده ممکن است منجر به تحریک پوست، التهاب و عفونت ‌های پوستی شوند، تعویض منظم پوشک این مشکلات را کاهش می‌دهد.
  3. راحتی و رفاه سالمند: پوشک خشک و تمیز احساس راحتی و رفاه بیشتری به فرد مسن می‌دهد و از احساس ناراحتی و نفرت از استفاده از پوشک پیشگیری می‌کند.
  4. حفظ احترام و ارزشمندی: تعویض پوشک به موقع و جلوگیری از بوی بد و پوشیدن پوشک خیس به فرد کمک می‌کند تا احترام و ارزشمندی خود را حفظ کند و از احساس ناخوشایندی و ناراحتی جلوگیری شود.
  5. کاهش خطر عفونت ‌ها: پوشک خشک و تمیز کمک می‌کند به کاهش خطر عفونت ‌های ادراری و پوستی که ممکن است از استفاده از پوشک خیس ناشی شود.

طرز پوشک کردن سالمندان و تعویض پوشک در حالت خوابیده برای سالمند پوشکی در خانه

نحوه تعویض پوشک سالمند

مراحل تعویض پوشک سالمند عموماً شامل مراحل زیر است:

  • آماده‌ سازی: ابتدا تجهیزات را که برای تعویض پوشک استفاده می ‌شود آماده کنید، از مهم ترین تجهیزات برای تعویض پوشک در منزل می توان به: محافظ زیر پوشک همانند دروشیت، پوشک، مرطوب‌کننده پوست، دستمال و دیگر وسایل اشاره نمود.
  • برداشتن پوشک قدیمی:پوشک قدیمی را با دقت بردارید و آن را به طور بهداشتی به دور بیندازید.
  • تمیزکاری و ضدعفونی کردن:پس از برداشتن پوشک قدیمی ناحیه زیرین فرد را با دستمال‌ های مرطوب یا مرطوب‌ کننده پوست تمیز کرده و سپس آن را با دستمال ضدعفونی کننده پاک کنید.
  • قرار دادن پوشک جدید:پوشک جدید را زیر فرد قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که پوشک بدون چین و چروک زیر سالمند قرار گرفته و امکان هیچ لغزش یا جمع شدگی ندارد.
  • بستن پوشک: پوشک را با دقت بسته و اطمینان حاصل کنید که همه بخش‌ها به درستی بسته شده و پوست فرد را به درستی محافظت می‌کند.
  • رعایت بهداشت فردی: پس از تعویض پوشک دستان خود را با آب و صابون بشویید و یا از محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید.
  • دورانداختن پوشک قدیمی: پوشک قدیمی را به زباله مخصوص عفونی که در منزل تعبیه شده است بریزید.

تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری از سالمند پوشکی در منزل

  1. پوشک جدید:حتماً از یک پوشک جدید و مناسب برای سن و نیازهای فرد استفاده کنید.
  2. دستمال مرطوب یا مرطوب‌ کننده پوست:برای تمیزکاری ناحیه پوستی قبل از قرار دادن پوشک جدید.
  3. دستمال کاغذی: برای تمیز کردن دستان خود پس از تعویض پوشک.
  4. دستمال ضدعفونی کننده: برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ناحیه پوستی قبل از قرار دادن پوشک جدید.
  5. پوشک‌ یا لباس مخصوص: برای حفظ لباس‌ های فرد در صورت وقوع آلودگی در لباس ها.
  6. دروشیت یا محافظ زیر پوشک: برای حفظ بهداشت زیر بیمار و تخت و فضای اطراف آن.
  7. مرطوب کننده پوست: برای حفظ نرمی پوست و جلوگیری از التهاب و تحریک پوست.
  8. تجهیزات جانبی: مانند دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در صورت لزوم.

رژیم غذایی برای سالمند پوشکی در منزل

پوره جات از رژیم غذایی سالمندان است 

برای سالمندان پوشکی در منزل رعایت تغذیه‌ مناسب و متنوع بسیار مهم است، رژیم غذایی آنها باید شامل مقادیر مناسب از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد، برخی از مواردی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • مصرف کافی آب.
  • مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم برای حفظ استحکام استخوان‌ها.
  • انتخاب مواد غذایی با قند کم و پروتئین بالا برای حفظ سلامتی عضلات.
  • انتخاب مواد غذایی غنی از فیبر برای حفظ سلامتی گوارش.
  • استفاده از مواد غذایی با ویتامین D برای حفظ سلامتی استخوان ‌ها.

ضمن رعایت این نکات روش ‌های آماده‌ سازی غذا نیز باید در نظر گرفته شود، به‌طور مثال:

  1. استفاده از روش‌ های پخت ساده و آسان مانند بخارپز کردن مواد غذایی.
  2. پیش ‌تهیه و ذخیره غذاها.
  3. تهیه غذا هایی که به راحتی برای سالمند قابل مصرف باشند همانند سوپ‌ها، پوره‌ها و غذاهای پخته.
  4. استفاده از مواد غذایی نرم و آسان برای جویدن، به ویژه اگر فرد دچار مشکلات جویدن باشد.

نحوه نگهداری از سالمند پوشکی در منزل

نحوه نگهداری از سالمند پوشکی

برای نگهداری از سالمند پوشکی در منزل می‌توانید این نکات را رعایت کنید:

  • تهیه و استفاده از وسایل با کیفیت: انتخاب وسایل پوشکی با کیفیت و مناسب با نیاز فرد مسن از جمله اولین گام‌ هاست که شما عزیزان باید رعایت نمایید، اطمینان حاصل کنید که اندازه و نوع پوشکی که استفاده می‌کنید، به اندازه و نیاز فرد مناسب است.
  • تغییر منظم پوشک: پوشک را در زمان بندی های مناسب تعویض کنید تا از عفونت ‌های پوستی و آسیب‌ های دیگر به پوست فضای جلوگیری ایجاد شود، اگر فرد قادر است خودش به تعویض پوشک خود بپردازد به او کمک کنید و اگر نیاز باشد خود شما این کار را برای او انجام دهید.
  • تمیزی و مراقبت از پوست: پوست فرد مسن را به دقت تمیز کنید و به ویژگی ‌هایی مهم همانند تر و تمیز بودن پوست، علائم قرمزی یا آسیب و بوی نامطبوع پوست توجه کنید، در صورت لزوم اقدام به تمیز کردن و مراقبت از پوست کنید.
  • تغذیه مناسب: رژیم غذایی سالم و متنوعی را برای فرد مسن تهیه کنید تا به سلامتی پوست و جلوگیری از مشکلات مربوط به پوست کمک کند.
  • توجه به تمیزی محیط:محیط طراف سالمند، سرویس بهداشتی و یا تخت بیمار را به دقت تمیز نگهدارید و در صورت آلودگی با ادرار و دفوع فوراً اقدام به تمیز کردن محیط کنید تا از عفونت‌های احتمالی جلوگیری شود.

طریقه شستن مدفوع سالمند

برای شستن مدفوع سالمند، می‌ توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. آماده‌ سازی محیط اجرای فرآیند: ابتدا محیطی را که در آن می ‌خواهید مدفوع سالمند را شستشو دهید آماده کنید.
  2. شستشوی اولیه: با استفاده از دستکش ‌های پزشکی همانند لاتکس یا ونیل و با دستمال ‌های تمیز مدفوع را با دقت از پوست فرد پاک کنید، برای این کار می‌توانید از آب گرم و صابون یا پاک‌ کننده‌ های مخصوص مدفوع استفاده کنید.
  3. استفاده از حوله‌ مرطوب:برای شستشوی دقیق‌ تر از حوله ‌های مرطوب یا دستمال‌ های تمیز استفاده کنید، این حوله‌ ها را به آرامی روی محل مدفوع قرار دهید و آن را پاک کنید، مراقب پوست نواحی آلوده به مدفوع باشید که با کشیدن محکم حوله خیس دچار پوست کندگی نشود.
  4. شستشو با آب و صابون: اگر لازم باشد می‌ توانید با استفاده از آب و صابون یا پاک‌کننده‌های ملایم محل مدفوع را به دقت شستشو دهید، مطمئن شوید که آب را به آرامی و با استفاده از حرکات دایره‌ ای بر روی محل مدفوع پاشید.
  5. خشک کردن محل: پس از شستشو محل مدفوع را به دقت خشک کنید، می ‌توانید از دستمال ‌های تمیز و نرم استفاده کنید و محل را به آرامی پاک کنید تا از ترشوندگی و التهاب ‌های پوستی جلوگیری شود.
  6. تغییر پوشک یا لباس: در صورت لزوم پس از شستشو، پوشک یا لباس فرد را تعویض کنید تا از راحتی و رفاه او اطمینان حاصل شود.

زمان تعویض پوشک بزرگسالان سالمندان

زمان تعویض پوشک سالمندان

زمان تعویض پوشک بزرگسالان ممکن است بسته به نیاز های فرد و وضعیت مختلف متفاوت باشداز مهم ترین حالات موارد زیر می باشد:

  • احساس خیس شدن در فرد: وقتی که بزرگسال احساس می ‌کند پوشکش خیس شده است باید آن را تعویض کنید تا از راحتی و بهداشت سالمند اطمینان حاصل گردد.
  • فعالیت فیزیکی: اگر بزرگسال در فعالیت ‌های فیزیکی شرکت می‌کند و بیشتر عرق می‌کند ممکن است نیاز به تعویض پوشک‌های بیشتری داشته باشد، به طور مثال استفاده از خدمات فیزیوتراپی سالمندان در منزل می تواند در بروز این حالت بسیار موثر باشد.
  • توجه به وضعیت سلامتی: اگر بزرگسال دارای مشکلات سلامتی مانند دیابت یا فشار خون بالا است که می‌تواند به مشکلات پوستی منجر شود، تعویض پوشک‌ به صورت منظم و متناسب با نیاز او باید انجام شود.
  • توجه به تغذیه: اگر بزرگسال رژیم غذایی با غذا های مایع و یا غنی از فیبر مصرف می کند ممکن است نیاز به تعویض پوشک‌ بیشتر از حالت عادی باشد.

حقوق نگهداری از سالمند پوشکی در منزل تهران 

در رابطه با هزینه و حقوق نگهداری از سالمند پوشکی باید خدمتتان عرض نماییم که این تعرفه همانند سایر خدمات پرستاری در منزل از سوی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی که به مراکز درمانی در منزل ارائه می گردد قابل استناد و اعلام می باشد، شما عزیزان برای اطلاع از هزینه این خدمات می توانید هم اکنون از طریق راه های ارتباطی مجموعه یا باکس آبی رنگ کنار تصویر با اپراتور ها تماس حاصل نمایید تا با استفاده از استعلام این هزینه هم اکنون درخواست اعزام و استخدام پرستار مراقبتی خود را اعلام نمایید، این خدمات به صورت شبانه روزی، نیمه وقت و روزانه قابل ارائه و اجرا می باشد.

هزینه پرستار سالمندی پوشکی در منزل

هزینه و قیمت نگهداری از سالمندان پوشکی در منزل را شما عزیزان می توانید هم اکنون از طریق راه های ارتباطی از اپرتور های مجموعه مطلع گردید، این هزینه با استعلام قانونی و مصوب وزارت بهداشت مبنی بر مشاوره و مراقبت های بالینی پرستاری در حیطه سالمندان سنجیده و به کاربران محترم اعلام می گردد و قابل استناد می باشد، اگر تمایل به داستن و اجرای این خدمات در منزل خود را دارید می توانید هم اکنون از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

پرستاری نگهداری مراقبت از سالمند پوشکی با پرستار سالمند پوشکی در منزل تهران 24 ساعته و شبانه روزی

پرستار سالمند پوشکی در منزل تهران

ارائه خدمات نگهداری و پرستاری از سالمند پوشکی در منزل برای اهالی محترم استان تهران به صورت شبانه روزی و 24 ساعته قابل ارائه و اجرا می باشد و شما عزیزان می توانید از طریق راه های ارتباطی درخواست خود را به اپراتور ها اعلام نمایید، تمامی کارشناسان مرکز درمان نو دارای کارت نظام پرستاری و کارنت شناسایی جهت اجرای خدمات پرستاری خود در منازل کاربران هستند و شما عزیزان برای عقد قرارداد با تعیین وقت قبلی می توانید به مجموعه درمان نو به آدرس پستی واقع در وبسایت مراجعه نمایید، ما بی صبرانه منتظر به کمک رسانی شما عزیزان هستیم، هدف والا و اصلی تمامی مجموعه های درمانی از جمله درمان نو ایجاد آرامش، سلامتی و بهبودی برای بیماران است.

پرستار سالمند پوشکی در منزل شمال تهران

اهالی محترم مناطق شمالی و محله های:  آجودانیه، زعفرانیه، قیطریه، داوودیه، کامرانیه، قلهک، دارآباد، دزاشیب، تجریش، اوین، درکه، میرداماد، نلسون ماندلا، جردن، ونک، شریعتی، فرشته، الهیه، ازگل، اختیاریه، ظفر، ولیعصر، سوهانک، کاشانک، داوودیه، پاسداران، شمیرانات، نیاوران، دربند، اندرزگو، مینی سیتی، دروس، چیذر، فرمانیه، اقدسیه، جماران، حسین آباد، بلوار ارتش، بوکان، محمودیه، شهرک محلاتی، جوزستان، هروی، صدر می توانند از این خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده نمایند، ارائه خدمات مراقب بیمار در منزل تهران نیز از سوی مرکز درمان نو قابل ارائه و اجرا می باشد.

پرستار سالمند پوشکی در منزل غرب تهران

ارائه خدمات نگهداری و مراقبت از سالمندان پوشکی برای اهالی محترم غرب تهران و محله های: صادقیه، ستارخان، شهرک غرب، جنت آباد شمالی، جنت آباد جنوبی، جنت آباد مرکزی، باغ فیض، آیت الله کاشانی، سعادت آباد، کوی فراز، فاطمی غربی، آزادی، شادمهر، سازمان آب، پاتریس لومومبا، گیشا، شهر آرا، تهران ویلا، شهرک اکباتان، چیتگر، دریاچه خلیج فارس، کن، ورد آورد، دهکده المپیک، گرمدره، کوهک، شهران، طرشت، استاد معین، تهرانسر، آبشناسان، پونک، چهاردیواری، شهرک گلستان، سیمون بولیوار، آزادی، توحید، کوثر، سه راه تعاون یا همان شهر زیبا، شهرک آزمایش، بلوار فردوس به صورت 24 ساعته و شبانه روزی قابل ارائه و اجرا می باشد و شما عزیزان در هر لحظه از شبانه روز می توانید مجرب ترین پرستار را بر بالین بیمار خود اعزام نمایید، اجرای خدمات حجامت تر و خشک با بادکش در خانه تهران نیز از سوی درمان نو برای شما قابل ارائه و اجرا می باشد.

پرستار سالمند پوشکی در منزل شرق تهران

اهالی محترم مناطق شرقی تهران و محله های: تهرانپارس، پروین، استخر، تسلیحات، نبرد، پیروزی، فلکه اول تهرانپارس، فلکه دوم تهرانپارس، فلکه سوم تهرانپارس، فلکه چهارم تهرانپارس، نارمک، سید خندان، رسالت، خاک سفید، حکیمیه، مجیدیه، بومهن، رودهن، فیروزکوه، دماوند، اهالی اطراف جاده آبعلی، جاجرود، تهران نو، شمیران نو، لویزان، وحیدیه، عشرت آباد، سبلان شمالی، سبلان جنوبی، گلبرگ، دردشت، سراج، باقری، دلاوران، تکاوران، هفت حوض، نظام آباد، هنگام، کرمان، حشمتیه، تسلیحات، نیروی هوایی، چهار راه تلفنخانه، قنات کوثر، شقایق آهنگ، محلاتی، بسیج، صیاد شیرازی، بابایی، زین الدین، استخر، پروین، پردیس بومهن، امام حسین، دماوند، قاسم آباد، حسین آباد، گلشن، کاظم آباد، کالاد، مجید آباد، علم و صنعت، خاک سفید، کوهسار، لواسان، فشم، شمشک، میگون، اوقاف، مهران، شیان، شمس آباد، فرجام، شهرک امید، فرهنگسرای اشراق، مدائن، زرکش، لشگر، سرخه حصار، شورا، امامت می توانند جهت دریافت خدمات نگهداری از سالمند پوشکی با ما در ارتباط باشند، شمکا عزیزان هم چنین جهت دریافت خدمات ویزیت پزشک متخصص سالمندان در منزل می توانید از درمان نو درخواست خدمات نمایید.

پرستار سالمند پوشکی در منزل جنوب تهران

اهالی محترم مناطق جنوبی تهران و محله های: دروازه غار، شوش، مولوی، راه آهن، قرچک، شهر ری، یافت آباد، اسلامشهر، مهر آباد، مهرآباد جنوبی، شمشیری، فلاح، آذری، جی، دکتر غریب، جوانمرد قصاب، کارون، جیحون، کمیل، خوش، قصرالدشت، آذربایجان، طوس، عبدل آباد، شهرک راه آهن، شهرک شریعتی، بازار بزرگ، 15 خرداد، توپخانه، میدان امام خمینی، ناصرخسرو، خزانه، نازی آباد، خانی آباد، قله نو، افسریه، نعمت آباد، کوی سیزده آباد، رازی، گمرک، نواب، بریانک، مالک اشتر، شادآباد، شماره دو، شهریار، امیریه، خراسان، شهرک مسعودیه، صالح آباد، دولت آباد، شاپور، سیروس، اتابک، جوادیه، شهرک فردوس، امیر بهادر، مشیریه، امام زاده حسن، شهرک ولیعصر، شهرک رسالت، منیریه، آذری، کیان شهر می توانند این خدمات در لحظه از روز که تمایل به دریافت دارند از درمان نو دریافت نمایند، شما عزیزان می توانید همچنین برای دریافت خدمات نگهداری از بیمار آی سی یو در منزل تهران از اپراتور ها درخواست خدمات نمایید.

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
Captcha
loader
لطفا صبر کنید
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری