ثبت درخواست فوری
انواع سرم تقویتی

انواع سرم تقویتی

  • دسته بندی : داروهای تزریقی و خوراکی
  • درتاریخ : 26 مهر 1402
  • 7 دیدگاه

شاید بسیاری از سوالات کاربران در درخواست تزریق سرم تقویتی در منزل در نوع سرم و میزان قدرت آن از نقطه نظر اثر و عملکرد بهتر سم تزریقی باشد، در این مقاله میخواهیم با هم در رابطه با فواید، اثرات، قدرت، عملکرد و مهم ترین نکات سرم های تقویتی صحبت کنیم و هر آن چیزی که در رابطه با نوع تزریق این نوع سرم ها نیاز به دانستن دارید اطلاعات کافی خدمتتان ارائه دهیم، اگر شما درخواست تزریق سرم تقویتی در منزل را دارید ابتدا اندکی زمان گران بهایتان را در اختیار ما گذاشته و پس از خواندن این مقاله درخواست تزریق سرم در منزل را از مجموعه خدمات پرستاری در منزل درمان نو اعلام نمایید.

بهترین سرم تقویتی تقویتی بدن چیست؟

بهترین سرم تقویتی بدن

به طور کلی برای اینکه بدانیم بهترین سرم تقویتی بدن چیست باید دنبال آمپول هایی که داخل سرم های رقیق کننده تزریق شده و تشکیل سرم تقویتی را می دهند برگردیم، از بهترین سرم تقویتی برای بی حالی می توان به ترکیب سرم با آمپول سولوونت، ویتامین سی و تراکوتیل اشاره نمود، سولوویت با توجه به آنکه همه انواع ویتامین های گروه B را داخل خود دارد با آمپول ویتامین سی می تواند ترکیب ویژه ویتامینی را ایجاد نماید که در بستر حجم 500 سی سی سرم به گیرنده خدمت تزریق می گردد، علاوه بر سولویت استفاده از تراکوتیل نیز که شامل بسیاری از مواد مغذی برای بیمارانی که توانایی تغذیه را ندارند می باشد می تواند در ایجاد بهترین سرم تقویتی بدن موثر باشد، اگر تمایل به مطالعه بیشتر در رابطه با انواع سرم و نکات تزریق آن داشتید به لینک تزریق سرم در منزل مراجعه نمایید.

انواع سرم های تقویتی قابل تزریق و کاربرد آن ها 

سرم ها از نوع فرمول ساختاری و همچنین ترکیبات خود دارای 5 دسته هستند که به شرح زیر می باشد: 

  • سرم های کلوئیدی: این سرم ها نقش بسیار مهمی را در عملکرد بهتر سلول های بدن در زمان اختلالاتی مانند کم آبی، عفونت، تب و غیره بر عهده دارند ، نام کلوئید از حالتی غیر همگن و چسب سان می آید که در واقع حالتی بین سوسپانسیون و محلول می باشد، این سرم ها در واقع محلول نیستند و حالتی از محلول هستند ، از مهم ترین سرم ها می توان به: 
  1. دکستران: یک سرم آنتی ترومبوتیک بوده که در درمان شوک هایی نظیر سوختگی، خونریزی، شوک های کم آبی، گرمازدگی های شدید و افت فشار خون تزریق می گردد.
  2. هماکسل: این نوع سرم ها از حجیم کننده های پلاسمای خون در مواردی مانند خونریزی، سوختگی، هایپوتانسیون شدید و غیره می باشند، منبع ساخت آن ها از استخوان گاو نر می باشد و در خود ترکیباتی مانند نیتروژن، پلی پپتید و انواع یون هایی مانند سدیم، کلر و کلسیم را دارا می باشد، نام دیگر این سرم، سرم ژلاتینه تعدیل یافته Gelatin Modified می باشد.
  • سرم های کریستالوئیدی: این سرم ها جهت درمان اختلالاتی مانند کمبود یون ها و جبران حجم مایعات خونی مورد استفاده قرار می گیرد، از مهم ترین این سرم ها می توان به: 
  1. سرم نرمال سالین: این سرم یک نوع سرم کریستالوئیدی است، در دوز 500 و 1000 سی سی در دسترس و درمان اکثر اختلالات حجمی و بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد، محلول مناسب جهت رقیق سازی انواع دارو ها و حتی خون (پکسل) می باشد، این سرم یک نوع سرم ایزوتونیک و همسان حجم خون می باشد، جهت تزریق این سرم می توان از خدمات تزریقات در منزل استفاده نمود.
    سرم قندی نمکی: این سرم هم دارای قند و هم دارای نمک است، نسبت قند به نمک در این سرم 5% و سدیم کلراید 0.9% می باشد، جزو سرم های کریستالوئیدی و در دو حجم 500 و 1000 سی سی موجود است، از این سرم تقویتی برای جبران حجم و قند در بیماران با استرس های ناشی از کم آبی، گرمازدگی و عوارض پس از عمل و ناشتایی استفاده می شود، از کاربرد های دیگر این سرم می توان به: سرم تقویتی برای سرماخوردگی، سرم تقویتی برای پریودی و دوران منستریشن به عنوان جبران کننده حجم خون و غیره اشاره نمود.
  2. سرم رینگر: این سرم تقویتی چند الکترولیتی بوده و دارای یون هایی مانند کلسیم، سدیم، پتاسیم و کلر می باشد، خواستگاه استفاده از این سرم تقویتی در کم آبی هایی مانند شوک هیپوولمیک، هایپوکالمی، پس از جراحی و غیره می باشد، تزریق این سرم تقویتی در منزل با نسخه پزشک در منزل قابل انجام می باشد.
  3. سرم قندی: این سرم دارای قند 5% و یا 10% می باشد، بسته به نوع تجویز پزشک می توانیم از هر کدام از این نوع سرم ها استفاده نماییم، قند موجود در این سرم ها می تواند به کمبود گلوکوز خون کمک نماید، یکی از بهترین سرم های تقویتی در منزل همین نوع قندی آن می باشد، در دو حجم 500 و 1000 سی سی موجود است، از این سرم می توان به عنوان سرم تقویتی برای ضعف بدن استفاده نمود.
  4. سرم مانیتول: این سرم دارای دوز قندی 20% از حجم کل سرم می باشد، مقدار قند آن به قدری بالا است که در صورت عدم استفاده از این سرم به مدت چند روز قند ها به صورت کریستال در مایع در می آیند، بهتر است برای تزریق سرم مانیتول 20% از ست خون به جای ست سرم استفاده شود، در درمان اختلالات ادراری در بیماران سرطانی و کاهش فشار مغزی در بیماران سکته مغزی می توان از این سرم استفاده نمود.
  5. سرم 1/3 2/3: این سرم نیز یک نوع سرم قندی نمکی به حساب می آید، نسب قند به نمک در این سرم همانطور که از نام آن پیداست 3.3 به 0.3% می باشد، از این نوع سرم برای جبران کم بود مایعات بدن و قند خون استفاده می شود، سرم 1/3 2/3 یکی از مهم ترین سرم تقویتی برای سرماخوردگی می باشد، در دو حجم 500 و 1000 سی سی نیز موجود می باشد.
  • سرم آمینواسیدی: این سرم ها دارای ساختار های پروتئین ساز مانند آمینواسید می باشد، در بیمارانی که تغذیه از طریق دهان به هر علتی به مشکل خورده است استفاده از سرم های آمینواسیدی و پلاسمایی کاربرد بسیار بالایی دارد، سرم تقویتی مناسب برای دوران سرماخوردگی و بیماران سرطانی و سایر بیماران دارای اختلالات بلعی همین نوع آمینواسیدی آن می باشد.
  • سرم اینترالیپید: این نوع سرم ها دارای لیپید و چربی های مورد نیاز در مایعات خونی می باشند، از این سرم های تقویتی برای ضعف بدن در بیماران دارای اختلالات بلعی مانند دیسفاژی ها، سندروم ترک غذا قبل از عمل جراحی، تجویز دستور عدم استفاده از غذا NPO بعد از عمل جراحی و غیره استفاده می شود.
  • سرم مولتی ویتامینه: این سرم دارای انواع املاح مانند: مس، گوگرد، روی، ید، سدیم ، پتاسیم، انواع ویتامین های محلول در آب، کلسیم، آهن، فسفات و غیره می باشد، قدرت این سرم به قدری بالا است که فرد بیمار تحت جراحی های مغز و قلب (مانند پیوند) تا 3 روز می توانند از آن تغذیه نمایند، برای دریافت این سرم می توانید با ما در تماس باشید.

سرم زرد رنگ چیست؟

سرم زرد رنگ

بسیاری از کاربران در رابطه با سرم تقویتی زرد رنگ سوالاتی می پرسند که نشان دهنده این است که این نوع سرم را در محیط هایی مانند بیمارستان، درمانگاه و یا در جسجتو های خود در فضای اینترنتی دیده اند ولی نمی دانند که علت زرد شدن سرم و نامگذاری این نوع سرم ها چیست؟  به طور کلی ما هیچ نوع سرم زرد رنگی از نظر پزشکی در حالت اولیه نداریم، علت زرد شدن سرم اضافه شدن داروهایی به داخل آن است که سبب تغییر رنگ سرم اولیه می شود، داروهای تقویتی مانند ب کمپلکس، سولوویت و آدامل و گلایکوفوز که همگی از دسته تقویتی به حساب می آیند با اضافه شدن به سرم پایه سبب ایجاد تغییر رنگ سرم می گردند، سرم تقویتی زرد رنگ در واقع همان سرم های کریستالوئیدی به همراه مولتی ویتامین هایی نظیر ب کمپلکس می باشد، جهت دریافت خدمات تزریق سرم تقویتی در منزل می توانید با ما در تماس باشید.

نکات قبل و حین تزریق سرم تقویتی در منزل 

حال که در مورد انواع سرم اطلاعاتی کافی به دست آوردیم بیایید با هم در رابطه نکات حین تزریق سرم تقویتی در منزل نیز اطلاعاتی را مطالعه نماییم تا در صورت تزریق هر نوع سرم در منزل یا محیط های درمانی بدانیم که چه مراحلی باید اجرا شود:

  1. در ابتدا باید نسخه پزشک معالج در دست باشد، این نسخه می تواند از سوی پزشک متخصص عفونی نوشته شده باشد یا پزشک عمومی و یا سایر پزشکان، همچنین اگر شما نسخه پزشک را دست ندارید می توانید از مجموعه درمان نو درخواست تجویز نسخه نمایید تا پزشکان این مجموعه بدون فوت وقت و صرفه مالی برای شما نسخه مورد نظر را با شرح حال شما بنویسند.
  2. آماده سازی تجهیزات مانند نوع سرم، ست سرم، داروها و غیره مرحله دوم این پروسیجر می باشد.
  3. ایجاد فضای مناسب همراه با تهویه کافی
  4. برقراری و گرفتن یک رگ وریدی مناسب جهت تزریق سرم و دارو ها
  5. هواگیری و به جریان انداختن سرم
  6. تنطیم قطرات
  7. کنترل علائم حیاتی
  8. کنترل سطح هوشیاری (برخی دارو ها می توانند سبب کاهش ضربان قلب و فشار خون شوند)
  9. اطمینان از جریان سرم در خون فرد گیرنده سرم و عدم تورم و قرمزی در نحیه تزریق
  10. کنترل علائم آلرژیک مانند قرمزی سیستمیک پوستی، ایست تنفسی، آپنه و غیره 

انواع آمپول تقویتی داخل سرم کدامند؟

سوال شما نیز این است که چه آمپول هایی را میتوان داخل سرم زد؟ طبق جدید ترین پروتکل های درمانی، در این قسمت می خواهیم در رابطه با انواع جدید و در دسترس آمپول های تقویتی داخل سرم و لیست آمپول های تقویتی صحبت نماییم، از مهم ترین لیست آمپول های تقویتی داخل سرم برای سرماخوردگی و ضعف بدن می توان به:

  • آمپول سولوویت ان: این آمپول را می توان یکی از قوی ترین آمپول های تقویتی داخل سرم دانست، داخل این آمپول گروه ویتامین های ب1 و ب2 و ب6 به همراه ویتامین ث، فولیک اسید خارجی و گلاسین، سیانوکوبالامین، بیوتین و بپانتین می باشد، این آمپول به صورت پودر لیوفیلیزه Lyophilized بوده و رنگ آن زرد است، برای خرید و تهیه و تزریق این آمپول می توانید با ما در تماس باشید، همچنین جهت دریافت خدمات هم زمان مانند فیزیوتراپی در منزل نیز می توانید با ما در تماس باشید.

آمپول سولویت ان

  • آمپول آدامل ان: این آمپول از آمپول های تقویتی داخل سرم می باشد، بی رنگ بوده ولی در صورت ترکیب با برخی داروها (مثلا آنتی بیوتیک ها) تغییر رنگ و اثر داده و کارایی آن به سرعت از بین می رود، داخل این آمپول انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مانند: ید، آهن، کبالت، منگنز، روی، فسفر، کلر، پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، زینک، سلنیوم، مولیبدونم و سایر ریز مغذی ها می باشد. 

آمپول آدامل

  • آمپول تراکوتیل: این دارو نیز یک داروی قوی تقویتی داخل رقیق سازی در سرم می باشد، حجم این دارو 10 سی سی، مایع، بدون رنگ و بدون بو است، داخل این آمپول تقویتی انواع مواد معدنی مانند آهن، نیکل، روی، منیزیم، منگنز، کبالت، سلنیوم و سایر موارد ریز مغذی مانند فولیک اسید، ویتامین ث و غیره وجود دارد، تهیه و تزریق این دارو را می توانید در اسرع وقت به کارشناسان ما بسپارید.

آمپول تراکوتیل

  • آمپول گلایکوفوز: نام دیگر آن گلیکوفوس است، یکی از آمپول های تقویتی در بیماران کلیوی با فقر فسفر خون به حساب می آید، حجم این آمپول 20 سی سی بوده و نحوه تزریق آن به صورت رقیق سازی در سرم می باشد، بی رنگ و بی بو می باشد و دارای مقادیر بسیار زیادی از فسفر در خود می باشد.

آمپول گلایکوفوز

  • آمپول بکوویت: نام دیگر آن آمپول ویتامین ب کمپلکس یا بکوزیم (بکوزین) می باشد، دارای دو نوع خارجی و ایرانی می باشد، این آمپول دارای ویتامین های ب1، ب2، ب6 همچنین موادی مانند نیکوتینامید و دکسپانتنول می باشد، رنگ آن زرد و دارای بوی تندی می باشد، از این آمپول در افزایش رشد عضلات، کاهش استرس، افزایش مقاومت بدن و غیره استفاده می شود.
  • آمپول آکتوبین: نام دیگر آمپول نوروبیون (نام انگلیسی : Neurobion) می باشد، این دارو دارای بوی تند، قرمز رنگ، تزریق از نوع عضلانی است، این آمپول دارای دوزهای بسیار بالای گوه ویتامین های ب 6 پریدوکسین، ب12 و ب1 یا تیامین می باشد، از این آمپول برای تقویت سیستم ایمنی، تقویت عضلات، تقویت سیستم عصبی و غیره استفاده می شود.

آمپول آکتوبین

آیا سرم تقویتی بدن بدون نسخه هم وجود دارد؟

جواب این سوال به طور قطع خیر است، تمام سرم ها باید زیر نظر پزشک با توجه به علائم بالینی و شرایط بیمار تجویز شود، به طور مثال امکان دارد که یک سرم با یک حجم برای یک بیمار بی اثر باشد ولی همان سرم با همان حجم برای بیمار دیگر اثرات کافی و یا حتی بیشتر از حد انتظار نیز داشته باشد، از این رو برای تزریق بهترین سرم تقویتی می توانید ابتدا با اپراتور های ما در تماس بوده و درخواست خود را اعلام نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پرسنل مدیکال شو بر بالین شما اعزام گردند.

قیمت تزریق سرم تقویتی برای ضعف بدن 

مبنای قیمت گذاری انواع پروسیجر های درمانی مانند تزریق سرم در منزل یا سونوگرافی در منزل بر اساس قیمت مصوب اعلامی از سمت وزارت بهداشت به مراکز خدمات پرستاری در منزل می باشد، عواملی مانند مسافت، خدمات هم زمان و غیره نیز می تواند بر روی این قیمت گذاری موثر باشد، همین الان با تماس با اپراتور های درمان نو درخواست خود را اعلام نمایید و از خدمات تزریق سرم در منزل بهره مند گردید.

تزریق سرم تقویتی برای سرماخوردگی در منزل 

تزرزیق سرم تقویتی برای سرماخوردگی

همانطور که گفته شد یکی از موارد تزریق سرم تقویتی در منزل در درمان سرماخوردگی های فصلی مانند آنفولانزا، کرونا و غیره می باشد، با تزریق این نوع سرم ها در منزل به همراه آمپول های تقویتی داخل آن ها می توان به سرعت علائم بیماری و همودینامیک فرد را به حالت طبیعی برگردادند، همچنین در کنار سرم تراپی تقویتی در خانه می توان از خدمات هم زمان مانند آزمایش در منزل نیز استفاده نمود تا مشخص گردد که بیماری از کدام نوع می باشد، اگر شما عزیزان تمایل به دریافت خدمات تزریق سرم تقویتی برای ضعف بدن دارید با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

Captcha
loader
لطفا صبر کنید
  • محسن احسان فر
    محسن احسان فر
    سرم تقویتی میخوام برام بزنید هزینش چقدر میشه؟ الهیه تهران
    ۱۴۸ روز پیش پاسخ نمایش پاسخ ها
  • صمیمی
    صمیمی
    نوروبیون را نمی شود در سرم تزریق کرد
    ۱۶۶ روز پیش پاسخ نمایش پاسخ ها
  • آریانا عرفانی منش
    آریانا عرفانی منش
    مطالب جالبی بود تشکر بابت تیم حرفه ایتون
    ۲۷۸ روز پیش پاسخ نمایش پاسخ ها
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری