ثبت درخواست فوری
تزریق سرم اینترالیپید در منزل

تزریق سرم اینترالیپید در منزل

  • دسته بندی : داروهای تزریقی و خوراکی
  • درتاریخ : 30 آذر 1402
  • 4 دیدگاه

در مورد سرم اینترالیپید یا سرم چربی چه می دانید؟ آیا سرم اینترالیپید مفید است؟ بسیاری می گویند سرم اینترالیپید در باروری به خصوص در آی وی اف و قبل آن مفید است؟ آیا می خواهید در رابطه با همه نکات مربوط به سرم اینترالیپید خدمتتان اطلاعات جامعی ارائه نماییم؟ پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید، در این مقاله خدمتتان در رابطه با سرم اینترالپید، خرید سرم اینترالیپید و همچنین نکات مربوط به تزریق و فواید و عوارض آن اطلاعات بسیار مفید ارائه خواهیم داد و همچنین شما عزیزان می توانید با تماس با مرکز درمان در منزل درمان نو درخواست خدمات تزریقات در منزل جهت تزریق سرم اینترالیپید در منزل را اعلام نمایید.

سرم اینترالیپید چیست؟

سرم اینترالیپید چیست؟

سرم اینترالیپید  Intralipid یا سرم چربی یک سرم غذایی امولوسیون چربی به حساب می آید که شیری رنگ بوده و دارای محتویاتی همانند: روغن سویا، فسفولیپید های تخم مرغ، گلیسیرین و آب تشکیل شده است، این سرم حاوی منبع کامل از اسید های چرب ضروری همانند امگا 6 و امگا 3 می باشد که برای کارکرد بسیاری از ارگان های بدن مناسب می باشد، در بیمارانی که توانایی به تغذیه مناسب از رژیم غذایی را ندارند استفاده از اینترالیپید می تواند کمک بسیار زیادی به جبران رژیم غذایی جبرانی در آن ها نماید، این سرم دارای 500 سی سی محتویات است و منبع بسیار مفیدی از چربی ها و انرژی و کالری مناسب جهت تغذیه TPN یا تغذیه کامل وریدی می باشد، این سرم را می توان هم در بیمارستان و هم در منزل برای بیماران دارای اختلالات حاد تغذیه استفاده نمود.

نام دیگر سرم اینترالیپید چیست؟

نام دیگر سرم اینترالیپید سرم چربی یا سرم لیپید Lipid Infusion می باشد، منبع بسیار غنی از انواع چربی ها می باشد و از آن جایی که می دانید با شکستن هر مولکول چربی 4 عدد مولکول قند آزاد می شود و این ابعاد از انرژی در بیماران آی سی یو، بیماران کمایی، سالمندانی که توانایی تغذیه از دهان را ندارند بسیار مفید و با ارزش می باشد، شما عزیزان اگر تمایل به راهنمای خرید و خدمات تزریق سرم اینترالیپید را تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

انواع سرم اینترالیپید یا سرم شیری رنگ 

در رابطه با انواع سرم اینترالیپید باید خدمتتان عرض نماییم که 2 نوع اصلی وجود دارد:

  1. اینترالیپید 10%: این سرم دارای حجم 10 درصد در 100 سی سی از محتویات اینترالیپیدی بوده که می توان به صورت کامل به عنوان یک منبع غذایی TPN در بیماران NPO یا عدم توانایی در تغذیه استفاده شود.
  2. سرم اینترالیپید20%: سرم اینترالیپید دارای حجم 20 درصد در 100 سی سی از محتویات اینترالیپیدی بوده و منبع قوی تر در تزریق این سرم در بیماران نیازمند به تغذیه TPN می باشد، با استفاده از تزریق اینترالیپید در منزل به صورت دوره ای در روز می توان کمک بسیار زیادی به تغذیه بیماران محروم از غذا نماید.

سرم اینترالیپید 20%

نحوه تزریق سرم اینترالیپید در منزل به چه صورت است؟

در رابطه نحوه تزریق سرم اینترالیپیدی باید خدمتتان عرض نماییم که این سرم همانند سرم های عادی که در فرآیند تزریق سرم در منزل استفاده می شود مورد مصرف قرار می گیرد، فرآیند تزریق با وارد کردن آنژیوکت به دست و هواگیری ست خون می تواند صورت بپذیرد و از این رو می توان خدمات تزریق سرم اینترالیپید را انجام داد، لازم به ذکر است که خدمات تزریق اینترالیپید در منزل در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما عزیزان قابل ارائه و اجرا می باشد، اگر شما عزیزان تمایل به دریافت خدمات تزریق در منزل را دارید می توانید با شماره گیری خطوط ارتباطی در سایت با ما در ارتباط باشید.

سرم اینترالیپید در چه بیمارانی مناسب تزریق است؟

  • بیماران محروم غذایی: در بیمارانی که توانایی تغذیه از دهان را ندارند برای جبران مواد مغذی و تغذیه ای می توان از سرم اینترالیپیدی استفاده نمود، به طور مثال در بیمارانی که حتی با گاواژ کردن در منزل و یا بیمارستان برگشتی محتویات معده دارند استفاده از Parenteral nutrition یا تغذیه وریدی می تواند بسیار کمک رسان رژیمی و غذایی باشد.
  • بیماران کمایی: در بیماران کمایی که نمی توانند تغذیه مناسب داشته باشند استفاده از اینترالیپید و تزریق سرم اینترالیپید در منزل و بیمارستان می تواند بسیار موثر باشد.

بیماران کمایی و اینترالیپید

  • در کاهش ریسک انتقال جنین: یکی از موارد بسیار مهم در تزریق سرم اینترالیپیدی استفاده از آن در آی وی اف و برای انتقال جنین می باشد، در این مادران به دلیل شکست های مکرر لانه گزینه تخمک جهت رشد موقت و جلوگیری از ایجاد این حالت می توان طبق نظر متخصص زنان و زایمان از سرم اینترالیپیدی استفاده نمود، در رابطه با اثر گذاری سرم اینترالیپید در IVF مقالات بسیار زیادی منتشر شده است که یکی از مهم ترین آن ها در سایت مقالات ایران به نام «magiran» به شرح مقابل است:" اینترالیپید بارداری بالینی را در زنان با سابقه شکست مکرر لانه گزینی بهبود بخشید"
  • در بیماران با مسمویت های قرص برنج: مسمومیت های ناشی از قرص برنج اگر در زمان طلایی به بیمارستان برسد می تواند با گاواژ سرم اینترالیپیدی بهبود علائم پیدا نماید، در مقاله ای که در سایت «مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران» آمده است و شرح آن: "گاواژ اینترالیپید بر مرگ و میر ناشی از مسمومیت حاد با فسفید آلومینیوم" است نیز این مورد را اعلام کرده است.
  • در بیماران NPO: همانطور که خدمتتان گفته شد استفاده از سرم اینترالیپیدی در بیماران NPO یا None Per Oral (ممنوعیت از تغذیه دهانی) می تواند بسیار موثر و کارآمد باشد، تزریق سرم اینترالیپیدی می تواند بسیار موثر و مفید باشد.
  • مکمل غذایی در بیماران خاص: استفاده از سرم اینترالیپیدی و تزریق سرم اینترالیپید در منزل برای بیماران خاص همانند بیماران سرطانی، بیماران سکته مغزی، بیماران آی سی یو و غیره بسیار موثر و مفید باشد.

سرم اینترالیپید در مادران و بارداری و آی وی اف

  • در دیالیز و مشکلات کلیه: در دیالیز و مشکلات کلیه نیز می توان از سرم اینترالیپیدی استفاده نمود زیرا با تحقیقاتی که انجام شده تاثیر بسیار مثبتی در روند و پیشرفت بیماری های کلیوی دارد.

فواید تزریق سرم اینترالیپید در منزل سرم شیری رنگ چیست؟

  1. افزایش سطح انرژی
  2. کمک به بازسازی سلول ها
  3. کمک به افزایش قدرت عضلانی
  4. کمک به عملکرد سیستم مغزی
  5. کمک به افزایش تمرکز
  6. کمک به جبران رژیم غذایی نامناسب
  7. تغذیه کامل وریدی در بیماران محروم از غذا 

عوارض تزریق سرم اینترالیپید چیست؟

عوارض ناشی از سرم اینترالیپیدی زیاد نمی باشد و از مهم ترین آن می توان:

  • تب
  • لرز
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • سردرد
  • بدن درد
  • گرگرفتگی

می باشد.

عکس سرم اینترالیپید

در این قسمت عکس سرم اینترالیپید را خدمتتان آورده ایم، سرم اینترالیپید دارای حجم 500 سی سی و به رنگ شیری است که نحوه تزریق آن نیز با استفاده از ست سرم و یا ست خون می باشد، عکس آن را در قسمت زیر مشاهده می نمایید:

عکس سرم اینترالیپید

سرم اینترالیپید در آی وی اف 

همانطور که خدمتتان گفته شد استفاده از سرم اینترالیپید در دوران بارداری می تواند بسیار موثر و قابل استفاده باشد، تحقیقات بسیار زیادی از ایجاد خاصیت ایمونولوژی سرم اینترالیپید در انتقال جنین و جلوگیری از مرگ سلول های طبیعی وجود دارد.

خرید سرم اینترالیپید 

در رابطه با راهنمایی خرید سرم اینترالیپید و قیمت سرم اینترالیپید شما عزیزان می توانید به داروخانه های معتبر سطح شهر خود مراجعه نمایید، لازم به ذکر است که داروخانه ها با نسخه این سرم را به شما می دهند و از سرم های محدود کشور نیز به حساب می آید، به همین علت سعی کنید از پزشک در منزل یا بیمارستان نسخه تحت پوشش بیمه این سرم را تهیه و از داروخانه ها خریداری نمایید، پس از تهیه آن با نسخه امکان تزریق وریدی و آهسته آن با اعزام پرستار بیمار در منزل از سوی مرکز درمان نو قابل اجرا خواهد بود.

هزینه تزریق سرم اینترالیپید در منزل چقدر است؟

هزینه تزریق سرم اینترالیپید در منزل بر اساس تزریقات در منزل و همچنین نرخ مصوبه ای می باشد که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مراکز درمان در منزل ارائه نموده است، لازم به ذکر است که این تعرفه امکان به روز رسانی سالیانه از سوی خود وزارت بهداشت دارد و شما عزیزان برای اطلاع دقیق از تعرفه تزریق سرم اینترالیپید در منزل می توانید از طریق تماس با اپراتور های درمان نو با ما در تماس باشید.

مراقبت های پرستاری در تزریق اینترالیپید در منزل چیست؟

مراقبت های پرستاری در تزریق سرم اینترالیپید

  1. پایش علائم حیاتی
  2. توجه به تب و فشار بیمار
  3. توجه به علائم همانند حالت تهوع و استفراغ
  4. توجه به رنگ پوست بیمار
  5. توجه به رنگ ادرار بیمار پس از دریافت سرم
  6. توجه به سطح هوشیاری بیمار
  7. توجه به خط وریدی و برقراری مسیر سرم اینترالیپید
  8. توجه به علائم آلرژیک 

شما عزیزان برای دریافت اصولی خدمات تزریق اینترالیپید در منزل می توانید از طریق تماس با مرکز درمان نو و درخواست خدمات پرستاری در منزل با ما در تماس باشید.

تزریق سرم اینترالیپید در منزل شبانه روزی تهران

تزریق سرم اینترالیپید در منزل تهران شبانه روزی

برای دریافت خدمات تزریق سرم اینترالیپید در منزل شما عزیزان می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده ثبت درخواست و یا تماس تلفنی با ما در تماس باشید، در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین خدمات پزشکی را در منزل شما ارائه خواهیم نمود، لازم به ذکر است که خدمات تزریق سرم اینترالیپید در منزل در کل استان تهران قابل ارائه و دریافت می باشد و شما در هر نقطه از استان تهران از شمال تا جنوب، از غرب تا شرق می توانید این خدمات را در خانه خود دریافت نمایید.

تزریق سرم اینترالیپید در منزل شمال تهران

ارائه خدمات تزریق سرم اینترالیپید در منزل شمال تهران و مناطق: الهیه، پاسداران، اندرزگو، نیاوران، مینی سیتی، قلهک، فرشته، شریعتی، کامرانیه، فرمانیه، ونک، اختیاریه، داوودیه، دربند، اوین، درکه، دارآباد، صدر، ولنجک، ملاصدرا، شیخ بهایی، اقدسیه، سوهانک، کاشانک و سایر مناطق شمالی می توانند از این خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند گردند، همچنین شما عزیزان می توانید جهت دریافت خدمات تزریق دگرامتازون در منزل نیز می توانید با ما در تماس باشید.

تزریق سرم اینترالیپید در منزل غرب تهران

ارائه خدمات تزریق سرم در منزل غرب تهران از سوی مرکز درمان در منزل درمان نو قابل ارائه و اجرا می باشد، شما عزیزان برای دریافت این خدمات از: شهرک غرب، سعادت آباد، کوی فراز، مرزداران، گیشا، ستارخان، صادقیه، آرادی، اکباتان، دهکده المپیک، چیتگر، گرمدره، فاطمی، تهرانسر، تهران ویلا، طرشت، پونک، باغ فیض، سیمون بولیوار، جنت آباد شمالی، جنت آباد مرکزی، جنت آباد جنوبی و سایر مناطق با ما در تماس باشید، جهت تزریق آمپول نوروبیون در منزل می توانید از ما درخواست ارائه خدمات را داشته باشید.

تزریق سرم اینترالیپید در منزل شرق تهران

ارائه خدمات تزریق سرم اینترالیپید در منزل شرق تهران مناطق: تهرانپارس، باقری، فبلکه اول تهرانپارس، فلکه دوم تهرانپارس، فلکه سوم تهرانپارس، فلکه چهارم تهرانپارس، استخر، پیروزی، نبرد، سبلان جنوبی، سبلان شمالی، هفت حوض، دلاوران، تکاوران، سراج، شهرک امید، نارمک، لویزان، لواسان، شمشک، جاجرود، بومهن، رودهن، پردیس بوهن، آبعلی، سوادکوه و سایر مناطق شرقی نیز می توانند از این خدمات بهره مند گردند، شما عزیزان جهت دریافت خدمات پرستار کودک در منزل نیز می توانید با ما در تماس باشید.

تزریق سرم اینترالیپید در منزل جنوب تهران

ارائه خدمات تزریق سرم اینترالیپید در منزل جنوب تهران و مناطق جنوبی همانند: شوش، مولوی، راه آهن، شهرک ولیعصر، شهرک راه آهن، شهرک شریعتی، نازی آباد، خانی آباد، قلعه نو، شهر ری، ورامین، قرچک، پاکدشت، یافت آباد، اسلامشهر، جی، فلاح، شمشیری، مهرآباد جنوبی، امام خمینی، نواب، محبوب مجاز، بریانک، کارون، خوش، کمیل، قصرالدشت و سایر مناطق جنوبی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن با ما در تماس باشید، جهت دریافت خدمات مربوط به پرستار سالمند در منزل نیز می توانید از مجموعه درمان نو درخواست کمک نمایید.

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

Captcha
loader
لطفا صبر کنید
  • درود بر شما آیا سرم اینترالیپید برای افرادی که عمل بای پس معده انجام داده اند و قریب به ۱۶ ماه از تاریخ عمل می‌گذرد نیز مفید استد؟
    درود بر شما آیا سرم اینترالیپید برای افرادی که عمل بای پس معده انجام داده اند و قریب به ۱۶ ماه از تاریخ عمل می‌گذرد نیز مفید استد؟
    درود بر شما آیا سرم اینترالیپید برای افرادی که عمل بای پس معده انجام داده اند و قریب به ۱۶ ماه از تاریخ عمل می‌گذرد نیز مفید استد؟
    ۱۰۰ روز پیش پاسخ نمایش پاسخ ها
  • محسن
    محسن
    سلام. کبد من چرب هست. آیا میشود تزریق سرم اینترالیپید انجام بشه برام ممنون
    ۱۴۹ روز پیش پاسخ نمایش پاسخ ها
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری