ثبت درخواست فوری
آمپول ب کمپلکس

آمپول ب کمپلکس

  • دسته بندی : داروهای تزریقی و خوراکی
  • درتاریخ : 7 آذر 1402
  • بدون دیدگاه

ویتامین ب کمپلکس! چقدر در مورد آن شنیده اید؟ در رابطه با آن چه می دانید؟ خیلی از افراد می گویند این ویتامین معجزه گر است! می خواهید از آن بیشتر و بهتر بدانید؟ ما در این مطلب می خواهیم در رابطه داروی ب کمپلکس که به اشکال مختلف مانند آمپول ویتامین ب کمپلکس یا قرص ویتامین ب کمپلکس و شربت ویتامین ب کمپلکس مطالب بسیار مفید و سودمندی را خدمتتان ارائه نماییم، قول می دهیم با خواندن این مطالب نیاز علمی و دانستنی شما در رابطه با هر آن چیزی که از آمپول ویتامین ب کمپلکلس تزریقی می خواهید بدانید را مرتفع نماییم، مرکز سلامت در منزل درمان نو با ارائه خدمات پرستاری و پزشکی در منزل می تواند کمک رسان شما در صورت استفاده از این دارو به شکل تزریقی باشد، اگر شما تمایل به تزریق سرم در منزل همراه با تزریق ویتامین ب کمپلکس را دارید می توانید با ما در تماس باشید زیرا تمام تلاش مجموعه ما در برطرف کردن نیاز های درمانی شما در کوتاه ترین زمان ممکن است، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

ویتامین ب کمپلکس یا ویتامین Bcomplex چیست؟

ویتامین ب کمپلکس چیست؟

 ب کمپلکس یک داروی ویتامینی مشتق از ویتامین های گروه ب به شکل زیر می باشد:

  1. ویتامین ب 1 یا ویتامین B1 نام علمی تیامین Thiamine
  2. ویتامین ب 2 یا ویتامین B2 با نام علمی روبوفلاوین Riboflavin
  3. ویتامین ب 3 یا ویتامین B3 با نام علمی نیاسین Niacin
  4. ویتامین ب 5 یا B5 با نام علمی اسید پانتوتنیک Pantothenic acid
  5. ویتامین ب 6 یا B6 با نام علمی پیریدوکسین Pyridoxine
  6. ویتامین ب 7 یا B7 با نام علمی بیوتین Biotin
  7. ویتامین ب 9 یا B9 با نام علمی اسید فولیک Folic acid
  8. ویتامین ب 12 یا B12 با نام علمی کوبالامین Cobalamin

این ویتامین در سلامت، حفظ و نگهداری بسیاری از اندام ها و ارگان های بدن مانند: پوست، مو، سیستم عصبی، اکسیژن رسانی بافتی، سیستم ایمنی، عملکرد هورمون ها، سیستم خون رسانی و قلبی و سایر ارگان های بدن موثر و مفید بوده و از آن جایی که برخی از ویتامین های آمپول ویتامین ب کمپلکس یا قرص ویتامین ب کمپلکس در داخل بدن تولید نمی گردند برای دریافت آن نیاز نیاز به تزریق ب کمپلکس در خانه و یا میل کردن شربت و قرص این ویتامین با توجه به دستور پزشک می باشد، نام علمی دیگر B کمپلکس ویتامین بکوییت می باشد که نوع آمپول آن در قالب آمپول ویتامین بکوویت تزریقی در داروخانه ها موجود است، در صورت تمایل به تزریق آمپول در خانه می توانید با ما در تماس باشید.

آمپول ویتامین ب کمپلکس BCOMPLEX چیست؟

آمپول ویتامین ب کمپلکس نوع تزریقی داروی BCOMPLEX می باشد، این دارو دارای ویتامین های نام برده در قسمت بالا می باشد و به دلیل آنکه برای استفاده آن از خدمات تزریق استفاده می شود سرعت جواب دهی و بازخورد اثر آن بسیار بیشتر از نوع قرص و شربت آن می باشد، نوع و زمان تزریق این دارو در صورت تمایل شما عزیزان با چکاپ کامل شما در خانه توسط ویزیت پزشک در منزل مجموعه درمان نو قابل ارائه و اجرا می باشد.

اشکال مصرفی داروی-ویتامین B کمپلکس به چه صورت است؟

اشکال مصرفی ب کمپلکس کدامند؟

به طور کلی برای مصرف ویتامین B کمپلکس یا ویتامین ب کوویتی که خدمتتان گفته شد ما 4 نوع روش داریم:

  • آمپول ویتامین ب کمپلکس: نوع آمپول این ویتامین در حجم 2 سی سی از آمپول خود بوده و رنگ آن نیز زرد می باشد، معمولا برای تزریق و تاثیر بهتر آمپول ب کمپلکس از تزریق وریدی و هم زمان با تزریق عضلانی ویتامین ب 12 استفاده می شود، این حالت می تواند هم کمک به دریافت حجم و دوز کافی از ویتامین ب 12 به فرد گیرنده خدمت نماید و هم به دریافت سایر ویتامین های خونی در افرادی که نیازمند به این ویتامین ها می باشند می گردد، خانم ها، سالمندان و آقایان و نوجوانان می توانند از این ویتامین برای تامین و کسر موجودی ویتامین های گروه B خود استفاده نمایند.
  • قرص ویتامین ب کمپلکس: نوع قرص آن نیز در دسترس و در داروخانه ها موجود است، در قرص های ویتامین ب کمپلکس برخی شرکت ها از ویتامین هایی مانند ویتامین سی، ویتامین دی، آهن و منزیم نیز استفاده می کنند، در واقع قرص های ویتامین ب کمپلکس به دو صورت قرص مجرا از این ویتامین و قرص های ترکیبی و مولتی ویتامینی بر پایه ب کمپلکس در دسترس می باشد.
  • شربت ب کمپلکس BCOMPLEX: نوع شربت این ویتامین نیز حجم و دوز کافی از این ویتامین را در خود جای داده است، شربت ب کمپلکس نیز دارای انواع مختلف ویتامین داخل آن می باشد، از ویتامین سی تا آهن روی و منزیم می توان داخل شربت های این ویتامین-دارو پیدا نمود، از شربت ویتامین ب کمپلکس VITBCOMPLEX در تقویت سیستم ایمنی و سایر ارگان های مورد نیاز این ویتامین در کودکان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • جوشان ویتامین ب کمپلکس: نوع جوشان آن ها به صورت ترکیبی از جوشان منیزیم با ب کمپلکس، جوشان ترکیبی زینک با ب کمپلکس و یا جوشان ترکیبی ویتامین با BCOMPLEX موجود است، البته ترکیب همگی با هم و یا دو مورد با هم نیز قابل دریافت از داروخانه ها می باشد، در هر صورت استفاده از جوشان می تواند کمک بسیاری فراوانی به افرادی که نیازمند این ویتامین است کمک نماید.

ویتامین ب کمپلکس B-COMPLEX در چه غذاهایی است؟

حال که در مورد ویتامین ب کمپلکس با اشکال مصرفی غیر غذایی خدمتتان اطلاعاتی دادیم می خواهیم در این قسمت در رابطه با انواع مواد غذایی که دارای ویتامین ب کمپلکس هسنند نیز خدمتتان اطلاعات سودمندی ارائه نماییم، از مهم ترین مواد غذایی دارای ویتامین ب کمپلکس می توان به:

  • شیر و لبنیات: شیر و لبنیات به صورت گسترده ای دارای انواع ویتامین های گروه ب می باشد، جمع گروه ویتامین های ب نیز می شود نام واحد یعنی ویتامین ب کمپلکس، از این رو مصرف شیر و لبنیات می تواند کمک بسیار فراوانی به جبران و تامین گروه ویتامین های ب بنماید.

شیر و لبنیات

  • گوشت: انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ و گوشت ماهی و میگو دارای منابع سرشار ویتامین های گروه ب می باشد، استفاده از گوشت قرمز و سفید می تواند کمک بسیار فراوانی به تامین ویتامین های گروه ب نماید.
  • اسفناج: یک ماده گیاهی ولی سرشار از ویتامین های گروه B می باشد، استفاده از اسفناج در سبد غذایی می تواند کمک بسیار زیادی به جبران ویتامین های ب در خون نماید.
  • جگر: جگر نیز از منابع بسیار سرشار از ویتامین ب 12 یا ریبوفلاوین و ب 6 پیریدوکسین است، تخمین هر 100 گرم از جگر حدود 25 میکرو گرم دارای ویتامین B12 و حدود 12 میکروگرم ویتامین پیریدوکسین می باشد.

جگر سرشار از ویتامین ب 1 تا ب 12

  • غلات: این ترکیبات مانند برنج، جو، گندم، برنج قهوه ای، گندم سبوس دار، ذرت، چاودار و ارزن می باشند و منبع سرشار از ویتامین های ب 3 و ب6 و ب9 می باشد، توجه داشته باشید که ویتامین ب 12 یا سیانوکوبالامین در مواد غذایی گوشتی قابل دریافت است و در غلات و مرکبات و میوه ها قابل دریافت نمی باشد.
  • تخم مرغ: استفاده از تخم مرغ، تخم غاز، تخم کبک و تخم شتر مرغ و موارد مشابه سرشار از ویتامین های ب1، ب3، ب6، ب9 و ب12 می باشد، ویتامین های دیگر مانند ب7 و ب5 نیز داخل تخم مرغ یافت می شود، طی تحقیقات انجام شده مقدار ویتامین ب 12 داخل یک زرده تخم مرغ حدود 45 میکرو گرم  می باشد، سرشار تراز سرشار!
  • سبزیجات: ماده غذایی دیگر که انواع آن ها نیز دارای منابع سرشار از ویتامین های گروه ب هستند سبزیجات می باشند، سبزیجات دارای منبع قوی از ویتامین های ب3 و ب5 و ب6 و ب9 می باشد، هر 50 گرم سبزی مخلوط ( به طور مثال تره، ریحان، ترب و یا شاهی) دارای حدود 31 میکروگرم از ویتامین ب9 می باشد.

سبزیجات مملو از ویتامین ب کمپلکس

  • حبوبات: استفاده از حبوبات به خصوص لوبیا قرمز و چیتی را بسیاری از مشاوران تغذیه در حکم خوردن گوشت! می دانند، باید در نظر بگیرید میزان ویتامین ب9 در این ترکیبات بسیار سرشار است ولی برای دریافت ویتامین ب12 فقط باید از ترکیبات و مشتقات گوشتی استفاده نمایید، طی تحقیقات انجام شده میزان ویتامین های گروه ب به خصوص ب9، ب6، ب7، ب5، ب3 و ب1 در هر 80 گرم لوبیا، 100 گرم نخود، 110 گرم لپه و 46 گرم عدس حدود 54 میکروگرم است.
  • میوه ها: میوه ها نیز از انواع ترکیبات غذایی هستند که برای تامین نیاز های ویتامین ب کمپلکس در بدن افراد مصرف کننده آن ها بسیار مفید می باشند، از مهم ترین میوه هایی که دارای ویتامین های گروه ب به خصوص ب2 و ب6 و ب9 و ب1 و ب7 می باشند می توان به: آووکادو، موز، کیوی، انار، طالبی اشاره نمود، در هر لیوان از آب میوه انار (حدود 200 سی سی) به میزان 70 میکروگرم ویتامین اسید فولیک یا همان ب9 قابل دریافت است.

علائم کمبود ویتامین ب کمپلکس VIT-BCOMPLEX چیست؟

علائم کمبود ویتامین ب کمپلکس

از مهم ترین علائم کمبود ویتامین ب کمپلکس می توان به:

  1. خشکی مو هاخشکی در پوست صورت، کف سر، دست ها و پاها
  2. شکنندگی در ناخن ها 
  3. رشد ضعیف مو و ناخن
  4. پرخاشگری 
  5. استرس و تشدید آن
  6. به هم خوردن سیکل قاعدگی و پریود نامنظم 
  7. کم خونی یا آنمی
  8. استفراغ
  9. تهوع و علائم مداوم آن 
  10. تپش قلب و اختلالات ریتمیک قلبی
  11. اختلال در دفع و یبوست
  12. پوسیدگی دندان ها
  13. بینایی ضعیف
  14. احساس گز گز و خواب رفتن اندام ها
  15. اختلال در سیستم ایمنی
  16. ایجاد جوش های پوستی
  17. تنگی نفس
  18. عفونت
  19. اختلال در تمرکز 
  20. اختلال در تفکر
  21. بی قراری و عدم ثبات 
  22. احساس خواب آلودگی مفرط و مکرر که قابل برطرف هم نمی باشد
  23. خواب طولانی 
  24. عفونت لثه ها و خونریزی از آن ها
  25. سرگیجه و عدم داشتن تعادل کافی
  26. ضعف در رشد عضلانی 

آمپول ویتامین ب کمپلکس بهتر است یا نروبیون؟

بسیاری از کاربران در رابطه با اینکه آمپول ب کمپلکس بهتر است یا نوروبیون پرسش های متعددی می پرسند، در این قسیمت می خواهیم با هم در رابطه با این توضیح دهیم که آمپول نوروبیون بهتر است یا آمپول VITBCOMPLEX؟
ویتامین ب کمپلکس همانطور که خدمتتان گفته شد دارای 8 ویتامین می باشد که ویتامین های بسیار مفید برای حفظ تعادل همودینامیک بدن می باشند در مقابل آمپول نوروبیون دارای 3 نوع ویتامین می باشد که به ترتیب ب1، ب6 و ب12 می باشد، تفاوت این دو آمپول در 5 نوع ویتامین قابل درک و ملموس می باشد، از این رو می توان گفت اگر روی کاغذ به این سوال بخواهیم جواب بدهیم آمپول ویتامین ب کمپلکس بسیار با ارزش تر از آمپول ویتامین نوروبیون است ولی باید در نظر هم بگیریم که میزان تخصصی ویتامین های ب1، ب6 و ب 12 در آمپول ویتامین نوروبیون یا بکوزین بسیار بیشتر از ویتامین ب کمپلکس می باشد، نتیجه گیری آنکه برای فرد تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل صورت بپذیرد یا تزریق آمپول نوروبیون به آن بسته است که پزشک برای شما چه چیزی را خواسته است، اگر تمایل به دریافت ویزیت پزشک عمومی در منزل دارید می توانید با ما در تماس باشید.

موارد مصرف تزریق ویتامین ب کمپلکس در منزل چیست؟ 

تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس در خانه دارای موارد مصرف بسیار ارزشمندی می باشد که در اینجا به آن خواهیم پرداخت، از مهم ترین موارد مصرف تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس B-COMPLEX می توان به:

  • لاغری: یکی از موارد مصرف آمپول، قرص و حتی شربت و جوشان ب کمپلکس در لاغری می باشد، ویتامین ب کمپلکس در چاغی تاثیر به سزایی دارند و برای استفاده از آن در چاق شدن باید ممارست به خرج دهیم، این آمپول با کمک به تامین انرژی مورد نیاز جهت عضله سازی، فعال کردن سیستم اکسیژن رسانی و همچنین برقراری و حفاظت از رشد سلول های می تواند کمک بسیار زیادی به ترمیم و رشد توده عضلانی داشته باشد، استفاده از ویتامین ب کمپلکس در قالب تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل می تواند کمک بسیار بالایی در چاقی در افراد لاغر داشته باشد.
  • بدنسازی: با تعریق و تحرک بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان میزان زیادی از ویتامین های خود را می سوزانند به طور میانگین ویتامین های گروه ب برای یک فردی که در طول روز ورزش می کند حدود 23 میکروگرم نیاز است، استفاده مداوم و مکرر از رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران و همچنین افراد بدنساز می تواند کمک بسیار زیادی به تامین و تجزیه مناسب غذاهای مورد نیاز و همچنین رشد توده عضلانی آن ها داشته باشد، استفاده از مکمل های غذایی به دلیل نیاز بیشتر از حد به ویتامین ها نیز می تواند به ورزشکاران کمک نماید تا قوت و توانایی لازم در انجام فعالیت های ورزشی خود را داشته باشند، تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس یکی از انواع مهم تامین کننده ویتامینی در ورزشکاران می باشد.

بدنسازی

  • پوست صورت: شادابی و حفظ نگهداری از آن برای پوست صورت بسیار با ارزش و مهم می باشد، خشکی پوست، پیری زودرس و افتادگی آن به همراه علائمی مانند سیاهی دور چشم ها و جوش صورت می تواند از نشانه های مهم در کمبود ویتامین های گروه ب باشد، استفاده مناسب از رژیم غذایی دارای ویتامین های گروه B و همچنین استفاده و تزریق ویتامین ب کمپلکس یا بکوویت در منزل افراد نیز می تواند از مهم ترین فاکتور های نگهداری شادابی پوست به خصوص در خانم ها به حساب آید.
  • مو: همینطور برای شادابی و عدم شکنندگی در موها، جلوگیری از دو تکه شدن مو و از دست رفتن حالت دهی و داشتن حالت مناسب برای موها نیز از دسته دیگر الزامات مصرف ویتامین ب کمپلکس می باشد، بسیاری از افراد دانش کافی از تغذیه مناسب و مفید را ندارند و از همین رو استفاده از مکمل ها نیز می تواند برای این دسته از افراد  بسیار مفید و سودمند باشد، خدمات تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس در منزل می تواند برای این دسته از افراد بسیار مفید و سودمند باشد.
  • ترک اعتیاد: برای جلوگیری از ایجاد علائم سندروم سوء مصرف مواد یا Withdrawal و جلوگیری از هوس روی آوردن به مصرف مجدد مواد مخدر می توان از ویتامین های گروه ب استفاده کرد، تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس در افرادی که در خانه می خواهند ترک مواد انجام دهند بسیار مفید و سودمند در کمک به ادامه مسیر آن ها می باشد.
  • بعد از جراحی بای پس معده: معده از مهم ترین ارکان در ایجاد اشتها، دستور گرسنگی به هیپوتالاموس و مغز و تغییر شکل برخی از مواد مغذی جهت جذب می باشد، در افرادی که به دلایلی همانند وزن بالا، عدم توانایی در کاهش وزن و غیره توانایی در کاهش وزن را ندارند از جراحی بای پس معده جهت کم کردن حجم معده و اشتها در خود استفاده می کنند، این افراد به دلایل مختلف مانند عدم استفاده از غذاهای متنوع و حالت تهوع و استفراغ در چند ماهه اول از عمل نیاز مبرم و زیاد به استفاده از مکمل های غذایی مانند آمپول ب کمپلکس را دارند، از همین تزریق آمپول ب کمپلکس می تواند منابع سرشاری از ویتامین های گروه ب را برای این افراد فراهم نماید.
  • افراد مسن: در افراد مسن به دلیل اشتها پایین در میل غذا و یا عدم توانایی در استفاده از غذا های متنوع فقر انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین ب کمپلکس مشاهده می گردد، برای این دسته از افراد استفاده مرتب و روتین از مکمل های غذایی توسط پرستار سالمند در منزل می تواند کمک رسان باشد، کاربران عزیز سالمند می توانند برای دریافت خدمات تزریق آمپول ویتامین b کمپلکس با ما در تماس باشند.

سالمندان و ویتامین ب کمپلکس

  • گیاهخواران یا وجتیبلیست ها: وجترین ها یا گیاهخواران نمی توانند با استفاده از رژیم غذایی گیاهی انواع مختلف ویتامین ها را دریافت نمایند، به طور مثال افراد گیاهخوار نمی توانند با رژیم غذایی گیاهی خود به هیچ وجه ویتامین ب 12 یا سیانوکوبالامین را دریافت کنند زیرا این ویتامین فقط در جانوران مشاهده می شود، برای این دسته از افراد نیز می توان از تزریق ویتامین b کمپلکس در خانه و یا استفاده از رژیم غذایی مکمل این ویتامین مانند قرص، جوشان و شربت استفاده نمود.
  • در جهش های ژنتیکی MTHFR: جهش ژنتیکی MTHFR یا متیل تترا هیدرو فولات ردوکتاز باعث می شود تا آزیم MTHFR که عامل تجزیه اسید آمینه هموسیستئین است دیگر کارایی نداشته باشد و و میزان هموسیستئین خون رو به افزایش بگذارد، از این رو مقدار هموسیستئین که یک آمینواسید سمی و poisonous نیز به حساب می آید در پلاسما بیشتر گردد، با افزایش این آمینواسید میزان ترومبین نیز افزایش یافته و این عامل می تواند سبب ایجاد لخته در رگ ها شود، تزریق آمپول ب کمپلکس در خانه می تواند در برابر این اثرات منفی نقش موثری داشته باشد.
  • تقویت خلق و خو: با کمبود ویتامین های گروه ب سیستم اعصاب و روان نیز تحت تاثیر قرار می گیرد، استفاده از مکمل های ویتامین BCOMPLEX در تقویت و بازسازی این سلول ها بسیار موثر می باشد، شما عزیزان برای دریافت خدمات تزریق آن می توان با اپراتور های ما در تماس باشید.
  • افسردگی: همانطور که خدمتتان ارائه شد کمبود ویتامین های ب1، ب3 و ب5 می تواند در ایجاد علائم مربوط به افسردگی بسیار موثر باشد، این کمبود می تواند سبب ایجاد تغییرات خلق و خو در افراد مستعد به افسردگی گردد، از همین استفاده ار رژیم غذایی مناسب و مکرر به خصوص استفاده از ویتامین های گروه ب می تواند بر درمان بیماری افسردگی نیز موثر باشد.

 نحوه تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس به چه صورت است؟

در رابطه با نحوه و طریقه تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس در خانه می توان به دو نوع اصلی آن اشاره نمود:

  • تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس در سرم: بهترین نوع و استفاده از این ویتامین به شکل تزریقی در استفاده از آن به صورت تزریق داخل سرمی می باشد، تزریق ویتامین ب کمپلکس داخل سرم می تواند تاثیر بسیار فراوانی در سرعت جذب و همچنین تاثیر انتشار آن به کل بدن داشته باشد، هر چه قدر سرعت انتشار یک ویتامین بیشتر به قطع تاثیر آن نیز بیشتر خواهد بود، خدمات تزریق ویتامین ب کمپلکس در منزل داخل سرم از سوی مرکز درمان نو به صورت 24 ساعته و شبانه روزی قابل ارائه و اجرا می باشد.

تزریق ویتامین ب کمپلکس در سرم در منزل

  • تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس عضلانی: نوع دیگر تزریق این ویتامین در قالب آمپول به صورت عضلانی می باشد، تزریق آمپول ویتامین B کمپلکس به صورت عضلانی در خانه در عضله گلوئال قابل اجرا و دریافت می باشد، جهت دریافت این خدمت می توانید با ما در تماس باشید.

تزریق ب کمپلکس عضلانی در منزل

توجه داشته باشید که تزریق ویتامین ب کمپلکس به هیچ وجه تزریق مستقیم وریدی نگردد، این دارو دارای ویتامین ب 12 نیز می باشد و تزریق آن به صورت مستقیم امکان ایجاد شک را ترغیب می نماید.

بهترین زمان تزریق آمپول ویتامین B کمپلکس در منزل چه زمانی می باشد؟

معمولا ویتامین ها سبب افزایش سطح انرژی و همچنین کمک به جلوگیری از بی حالی و خواب می شوند، تزریق ویتامین ها معمولا در شب توصیه نمی شود چون سبب ایجاد بی خوابی و بی قراری در حین خواب می گردد، بهترین زمان تزریق ویتامین ب کمپلکس در منزل صبح ها می باشد، زیرا پس از تزریق آن افزایش سطح انرژی و حال خوب خود را در حین کار خود تجربه نماییم.

عوارض تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل چیست؟

از مهم ترین عوارض تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس در منزل می توان به:

  • دیابت در صورت استفاده مکرر از آن 
  • افزایش قند خون
  • پف کردن اندام ها 
  • لرزش اندام ها در مصرف های بالا 
  • تهوع استفراغ
  • اسهال
  • سردرد
  • افت فشار خون
  • تپش قلب 
  • آریتمی
  • احساس گرگرفتگی
  • افزایش سوخت و ساز
  • ضعف 
  • گرسنگی
  • تاری دید
  • مشکلات در تکلم در دوز های بالاتر 
  • آسیب کبدی
  • آسیب عصبی
  • احتمال ایجاد سرطان ریه
  • بی حسی در دست و پاها 

تداخلات دارویی و موارد احتیاط تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس در خانه چیست؟

تداخلات دارویی ویتامین ب کمپلکس

ویتامین ب کمپلکس همانند سایر ویتامین های موجود در خون و همانند سایر دارو های شیمیایی دارای تداخلات حساس دارویی نیز می باشد که باید به آن ها توجه نمود، از مهم ترین تداخلات دارویی با استناد به سایت مدیکال نیوز می توان به:

  1. دارو های آنتی کولرنژیک مانند آتروپین، هیوسین، تری هگزافینیدیل، بنزو تروپین و غیره
  2. بعضی از دارو های ضد تشنج مانند فنی توئیین و فنوباربیتال ها
  3. برخی دارو های سرطانی مانند سیس پلاتین ها 
  4. هگزالن یا آلترتامین ها 
  5. استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها مانند کلرامفنیکل که به صورت قطره های چشمی نیز در دسترس هستند
  6. دارو های کاهش اسید اوریک خون مانند اتوریکوکسیبار، پروبنسید و کلشی سین 

البته توجه کنید که در شرایطی این حالات اتفاق می افتد که کاربر بدون در نظر گرفتن توصیه های مصرف و مصرف خودسرانه اقدام به مصرف این دارو کرده است، در این صورت استفاده از این دارو می تواند مورد خطر نیز قرار گیرد.

علائم اوردوز با داروی ویتامین ب کمپلکس VITBCOMPLEX چیست؟

در رابطه اوردوز داروی ویتامین ب کمپلکس نیز می توان خدمتتان موارد زیر را اشاره کرد:

  1. زرد شدن رنگ پوست
  2. ایست تنفسی
  3. بوی بسیار بد از دهان
  4. بوی تند از روی سطح پوست
  5. بالا آورن کف از دهان
  6. ضعف حتی در تکلم 
  7. ضعف در بینایی
  8. دوبینی یا دیپلوپیا
  9. اسهال و استفراغ شدید 
  10. آسیب شدید به کبد 
  11. پشتشی و پورپورا واضح
  12. احتمال خونریزی زیر پوست
  13. تشنج
  14. آسیب شدید عصبی 
  15. ایست قلبی
  16. آریتمی های شدید ناپایدار 

تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس برای سرماخوردگی و ضعف و بی حالی

ب کمپلکس در سرماخوردگی

استفاده از تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس برای کمک به درمان علائم سرماخوردگی و ضعف و بی حالی بسیار کارایی دارد و موثر می باشد، استفاده از این ویتامین در قالب آمپول و قرص می تواند تاثیر به سزایی در جلو انداختن روند بهبودی در بیماران دارای علائم سرماخوردگی مانند: ضعف و بی حالی، سردرد گیجی، گلو درد و غیره دارد، تزریق آمپول ویتامین BCOMPLEX می تواند کمک بسیار به افزایش سطح انرژی و سطح ایمنی بدن داشته و این ایجاد انرژی نیز می تواند برای درمان علائم بیماری سرماخوردگی بسیار مفید و سودمند باشد.

تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس در منزل در بارداری + شیردهی

استفاده از این دارو در دوران بارداری و پس از آن در شیردهی بسیار توصیه می گردد، اما برای تشخیص تزریق و دوز آن حتما توصیه می کنیم که از خدمات ویزیت متخصص زنان در منزل استفاده نمایید، زیرا برای هر نوع تزریقی در دوران بارداری و شیردهی نظر متخصص زنان خود و در صورت نداشتن استفاده از پیشنهاد و نظر متخصص زنان مرکز درمان نو نیاز است، از همین رو برای استفاده از این آمپول نه تنها منعی وجود دارد بلکه بسیار موثر و پر تاثیر در رشد و بلوغ جنین و حفاظت از سلامت مادر خواهد داشت ولی به شرطی که زیر نظر پزشک زنان صورت گیرد، لازم به ذکر است که هم خدمات تزریقات آمپول ب کمپلکس و ب 12 و هم خدمات ویزیت متخصص زنان در خانه توسط مرکز درمان نو به صورت 24 ساعته قابل ارائه و دریافت می باشد.

آمپول ب کمپلکس در سرم قندی نمکی 

استفاده از آمپول ب کمپلکس در انواع سرم قابل دریافت می باشد، یکی از مهم ترین سرم هایی که می توان این آمپول را دریافت و برای فرد گیرنده خدمت تزریق نمود سرم های قندی نمکی می باشد، سرم های قندی نمکی را با نام سرم های 1/3 2/3 و یا سرم های دکستروز سالین در حجم های 500 و 1000 سی سی نیز می شناسند، تزریق آمپول ب کمپلکس در سرم قندی نمکی یکی از موارد و کاربرد های مهم دریافت این ویتامین در افراد می باشد.

هزینه تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل چقدر است؟

در رابطه با هزینه تزریقات آمپول ب کمپلکس در خانه باید خدمتتان توضیح دهیم که این آمپول همانند دیگر آمپول های طبق تعرفه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محاسبه قیمت می گردد، تعرفه وزارت بهداشت مبنی بر تزریق عضلانی آمپول در خانه یک تعرفه ثابت البته سالیانه می باشد، در این قسمت از شما عزیزان تقاضا داریم در صورت درخواست استعلام قیمت تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل با اپراتور های ما در تماس باشید، سالانه به دلایل مختلف تعرفه ها تغییر خواهند کرد و جهت دریافت هزینه تزریق این آمپول هم اکنون با ما در تماس باشید.

قرص و آمپول ویتامین ب کمپلکس هر چند وقت یکبار؟

بسیاری از کاربران در رابطه با اینکه ویتامین B کمپلکس را هر چند مدت یکبار تزریق یا میل نمایند از اپراتور ها سوال می پرسند، در این قسمت می خواهیم در رابطه با این مورد خدمتاتان توضیحات کامل ارائه نماییم، ویتامین های ب را می توان از طریق خدمات چکاپ در منزل تعیین دوز نمود، استفاده از و مدت زمان تزریق یا مصرف بعدی از آزمایشاتی که شما به صورت روتین دریافت می کنید و یا از طریق سابقه دارویی گذشته شما قابل تعیین است، به طور مثال اگر فردی در سال گذشته هیچ نوع تزریق ویتامین ب کمپلکس در خانه را انجام نداده بدون آزمایش نیز می توان این تزریق را انجام داد ولی برای تزریق مجد بهتر است ابتدا آزمایش ویتامین های ب کمپلکس انجام شود و سپس برای تزریق زیر نظر پزشک اقدام نمود.

تزریق آمپول ب کمپلکس در سرم یا عضلانی تهران شبانه روزی 

تزریق ب کمپلکس در منزل تهران شبانه روزی

ارائه خدمات تزریق آمپول ب کمپلکس در خانه به صورت 245 ساعته و شبانه روزی از سوی مرکز درمان نو در کل استان تهران قابل اجرا خواهد بود، این خدمات از شمل تهران تا جنوب تهران، از شرق تهران تا غرب تهران قابل دریافت و ارائه می باشد، شما عزیزان حتی اگر ساکن مناطق اطراف تهران نیز هستید می توانید از این خدمات بهره مند گردید، ارائه انواع خدمات پرستاری در منزل از سوی این مرکز حتی در ایم تعطیل نیز قابل اجرا می باشد، در صورت درخواست با ما در تماس باشید.

تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل شمال تهران

مناطق شمال تهران مانند: دیباجی، فرمانیه، الهیه، شمیرانات، پاسداران، دولت، قلهک، شریعتی، ظفر، چیذر، سوهانک، کاشانک، اوین، درکه، میرداماد، ونک، داوودیه، اختیاریه، کامرانیه، نوبنیاد، دروس، زعفرانیه، فرشته، دارآباد، دربند، آجودانیه، مینی سیتی و سایر مناطق تهران می توانند از خدمات تزریق آمپول ویتامین B کمپلکس بهره مند گردند، همچنین شما عزیزان می توانید جهت دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل نیز با ما در تماس باشید.

تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل غرب تهران

اهالی محترم ساکن در مناطق غرب مانند: شهرک غرب، سعادت آباد، شهران، طرشت، آزادی، مرزداران، گیشا، بلوار فردوس، چیتگر، کوهک، گرمدره، دریاچه خلیج فارس، ستارخان صادقیه، شهر آرا، جنت آباد جنوبی، جنت آباد مرکزی، جنت آباد شمالی، بلوار سیمون بلیوار، آیت الله کاشانی، پونک، کوی فراز، شهر آرا، تهران ویلا، استاد معین، اکباتان، فاطمی و غیره نیز می توانند از خدمات تزریق آمپول ویتامین ب کمپلکس در خانه به صورت شبانه روزی استفاده نمایند، جهت دریافت این خدمات می توانید با ما در تماس باشید.

تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل شرق تهران

مناطق شرق تهران مانند: تهرانپارس، فلکه اول تهرانپارس، فلکه دوم تهرانپارس، فلکه سوم تهرانپارس، فلکه چهارم تهرانپارس، استخر، پروین، جشنواره، خاک سفید، حکیمیه، وحیدیه، مجیدیه، نبرد، پیروزی، شهرک امید، باقری، نارمک، هفت حوض، سید خندان، سراج، تسلیحات، سبلان شمالی، سبلان جنوبی، کرمان، رسالت، لویزان، گلبرگ، دردشت، فشم، پردیس، بومهن، جاجرود، آبعلی، سواد کوه، دلاوران، تکاوران و سای مناطق شرقی نیز می توانند از این خدمت بهره مند گردند، جهت دریافت آن می توانید با ما در تماس باشید.

تزریق ب کمپلکس در منزل جنوب تهران

خدمات تزریق آمپول ب کمپلکس در جنوب تهران و محله های: شهرک شریعتی، شهرک راه آهن، شهر ری، ورامین، پاکدشت، عبدل آباد، نواب، راه آهن، شوش، مولوی، دروازه غار، بازار بزرگ، بریانک، محبوب مجاز، امام خمینی، انقلاب، سهروردی، یافت آباد، شماره دو، مهرآباد جنوبی، فلاح، خزانه، شمشیری، جی، کارون، جیحون، کمیل، قصرالدشت، مالک اشتر، میدان حر و سایر منطق جنوبی قابل اجرا به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته می باشد، برای دریافت این خدمات می توانید با ما در تماس باشید.

مهم ترین سوالات در رابطه با ویتامین ب کمپلکس VIT BCOMPLEX

سوالات در رابطه با ویتامین ب کمپلکس

  • نام خارجی آمپول ویتامین ب کمپلکس چیست؟

نام خارجی این آمپول VITBCOMPLEX ولی نام تجاری یکی از بهترین برند های این آمپول بکوویت Becovit می باشد.

  • نحوه مصرف آمپول ب کمپلکس چگونه است؟

آمپول ب کمپلکس به دو شیوه: تزریق ب کمپلکس در سرم و تزریق ب کمپلکس عضلانی قابل دریافت می باشد.

  • آمپول ب کمپلکس در سرم قابل دریافت است؟

بله، یکی از ایمن ترین نوع از انواع تزریق ب کمپلکس در منزل استفاده از این دارو داخل سرم می باشد.

  • آمپول ب کمپلکس وریدی است یا عضلانی؟

آمپول ویتامین Bcomplex هم به صورت عضلانی قابل تزریق است و هم به صورت وریدی از طریق سرم، توجه داشته باشید تزریق وریدی مستقیم این دارو را به هیچ وجه انجام ندهید.

  • بهترین شرکت های سازنده ویتامین ب کمپلکس کدام شرکت ها هستند؟

از مهم ترین شرکت های سازنده ویتامین ب کمپلکس می توان به: دانا، باکاناسان، داروپخش، لایف، نکستایل، نوتری پاد، پونیک و یوروویتال می باشند.

  • آیا ویتامین ب کمپلکس لاغر کننده است یا چاق کننده؟

ویتامین ب کمپلکس یک داروی مکمل بوده و سبب چاق شدن می شود، در واقع اثرات چاق کنندگی دارد.

  • آمپول ویتامین ب کمپلکس و انواع قرص و جوشان آن شامل چه ویتامین هایی است؟

این آمپول دارای ویتامین های ب1، ب2، ب3، ب5، ب6، ب7، ب9 و ب12 می باشد.

  • تفاوت ب کمپلکس ایرانی و خارجی چیست؟

در وجود تعداد ویتامین ها این دو آمپول هیچ تفاوتی با هم ندارند و تنها تفاوت آن ها در کیفیت ساخت آن ها است، نوع خارجی در مصرف آن توسط گیرندگان خدمت تاثیر و تعریف بهتری شده است.

  • گیرندگان خدمت تزریق آمپول ب کمپلکس در منزل چه کسانی هستند؟

خانم ها، آقایان و سالمندان و نوجوانان از دسته مهم گیرندگان خدمت تزریق این آمپول می باشند، کودکان بهتر است از قرص های kid و شربت های مکملی این ویتامین استفاده نمایند.

  • ویتامین ب کمپلکس برای چی خوبه؟

ویتامین ب کمپلکس برای افزایش شادابی پوست و مو، حفظ سیستم ایمنی بدن، حفظ تعادل سیستم عصبی، خون سازی و جلوگیری از اختلالات خواب موثر می باشد.

  • قرص ب کمپلکس خارجی برای چیست؟

این قرص برای افزایش قوت و توده عضلانی، جلوگیری از ضعف بدن، افزایش قوت سلول ها، تعادل کردن سطح انرژی و جلوگیری از پریود نامنظم مفید است.

  • قرص ب کمپلکس چاق کننده است؟

بله این قرص خاصیت چاق کنندگی دارد.

  • زمان مصرف قرص ب کمپلکس چه تایمی می باشد؟

زمان مصرف این قرص در صبح ها بهتر و کارایی بهتر نسبت به شب ها دارد.

  • عوارض قرص ویتامین ب کمپلکس چیست؟
از مهم ترین عوارض قرص ویتامین B کمپلکس می توان به: ضعف، بی حالی، تهوع، استفراغ، دوبینی و موارد مشابه را اشاره نمود، البته این عوارض در حالت مصرف بیش از حد بیشتر دیده می شود.
اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
Captcha
loader
لطفا صبر کنید
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری