ثبت درخواست فوری
آمپول نوروبیون آکتوبین

آمپول نوروبیون آکتوبین

  • دسته بندی : داروهای تزریقی و خوراکی
  • درتاریخ : 1 آبان 1402
  • بدون دیدگاه

آمپول نوروبیون یک آمپول تقویتی بسیار قوی در درمان اختلالات فقر ویتامین های مهم گروه ب می باشد، در این مقاله می خواهیم با هم در رابطه ساختار نوروبیون، فواید تزریق و مصرف آمپول نوروبیون، عوارض آمپول نوروبیون، زمان استفاده از این آمپول و مدت زمان تاثیر گذاشتن این ویتامین بیشتر صحبت کنیم تا هر آن چیزی که شما عزیزان برای درک و فهم از ویژگی های این آمپول نیاز دارید خدمتتان اعلام گردد، همچنین اگر شما درخواست تزریق آمپول نوروبیون (آکتوبین) در منزل را دارید می توانید با ما در تماس باشید.

نوروبیون چیست؟ 

نوروبیون چیست؟

نوروبیون در واقع فرآورده دارویی و مکملی از گروه مهم ویتامین های B می باشد که تاثیر بسیار بالایی در عملکرد صحیح سلول های بدن دارند، این ویتامین به طور معمول از 3 ریز ویتامین به نام های ویتامین ب 1 (تیامین مونونیترات)، ویتامین ب 6 (هیدروکلراید پیریدوکسین) و ویتامین ب 12 (سیانوکوبالامین) ساخته شده که هر کدام نقش بسیار مهمی در برقرار نمودن همودینامیک مناسب سلول های بدن بر عهده دارند، تاثیرات این ویتامین مستقیما بر حفظ سلامت پوست و مو، ناخن، سلول های عصبی و سنتز و ترمیم غشا میلین انتقال دهنده های عصبی و غیره اعمال شده و حضور این ویتامین در بدن بسیار ضروری می باشد، در واقع می توان گفت با تزریق ویتامین نوروبین در منزل می توان با دوز های مناسب از هر 3 ویتامین یاد شده بهره مند گشت، اگر شما درخواست تزریق این آمپول در خانه را دارید می توانید از خدمات ویزیت پزشک در منزل و تجویز این ویتامین در منزل بهر مند گردید.

آمپول نوروبیون شامل چه ویتامین هایی است؟ 

  1. ویتامین ب 1: نام دیگر این ویتامین تیامین مونونیترات Thiamine mononitrate می باشد، این ویتامین نقش به سزایی در فعالیت دقیق سیستم عصبی، ایجاد تکانه و انتقال پیام، حفظ و سنتز مجدد (ساخت مجدد) غلاف میلین ها که نقش سپر در محافظت از سلول های عصبی را دارند ایفا می کند، کمبود این ویتامین می تواند سبب ایجاد ضعف و بی حالی سیستمیک گردد.
  2. ویتامین ب 6: نام دیگر این ویتامین Pyridoxine hydrochloride بوده و این ویتامین در ساخت هموگلوبین های خونی نقش به سزایی دارد، همچنین نقش دیگر ویتامین B6 یا پیریدوکسین در تحریک و تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین مغزی می باشد که می توانند سبب ایجاد هورمون های شادی آور بدن گردند و فرد را از افسردگی نجات دهند، از مهم ترین فعالیت های دیگر ویتامین ب 6 می توان به هدایت انتقال دهنده های عصبی به پایانه اعصاب اشاره نمود که نقش بسیار مهم این ویتامین را در سیستم عصبی نشان می دهد.
  3. ویتامین ب 12: نام دیگر این ویتامین Cyanocobalamin بوده و این ویتامین در ایجاد تحریک ساخت گلبول های قرمز بسیار موثر می باشد، همچنین از فعالیت مهم دیگر این ویتامین در ساخت و سنتز صحیح ژن ها به خصوص DNA و RNA می باشد، از مهم ترین کاربرد های دیگر سیانوکوبالامین یا ویتامین ب 6 می توان به کمک به ساخت غلاف میلین در تار های عصبی اشاره نمود. 

چند نوع ویتامین نوروبیون وجود دارد؟ 

  • قرص نوروبیون ساده: نوعی از اشکال مصرفی ویتامین نوروبیون به صورت قرص می باشد که شامل 2 نوع به نام نوروبیون ساده و نوروبیون فورته می باشد، در نوع ساده این قرص ، ویتامین های مهم ب1، ب6، ب12 وجود دارد که مقادیر ویتامین های موجود در آن موجود نوروبیون به ترتیب به شرح زیر می باشد:
  1. ویتامین ب 1 یا تیامین: 100 میلی گرم
  2. ویتامین ب 6 یا پریدوکسین: 200 میلی گرم
  3. ویتامین ب 12 یا سیانوکوبالامین: 200 میلی گرم 

از قرص ویتامین نوروبیون ساده طبق دستور متخصص داخلی در منزل پس از ویزیت ایشان جهت جبران کمبود ویتامین های ذکر شده استفاده می گردد.

  • نوروبیون فورته:نوع فورته این ویتامین به دلیل ساختار ساخت این مکمل مقادیر بسیار بیشتری از ویتامین ها را در خود جای داده است، این قرص برای جبران مقادیر فقر ویتامین های زیر استفاده می شود: 
  1. ویتامین ب 1 یا تیامین: 10 میلی گرم 
  2. ویتامین ب 2 یا ریبوفلاوین: 10 میلی گرم 
  3. ویتامین ب 3 یا نیکوتینامید: 45 میلی گرم 
  4. ویتامین ب 5 یا پانتوتنات کلسیم: 50 میلی گرم 
  5. ویتامین ب 6 یا پیریدوکسین: 3 میلی گرم 
  6. ویتامین ب 12 یا سیانوکوبالامین: 15 میلی گرم 

از آن جایی که در برخی موارد مقادیر ویتامین های ذکر شده از حد معمول پایین تر هستند برای جبران آن نیاز به قرص قوی تری از نوروبیون ساده به نام نوروبیون فورته وجود دارد.

  • آمپول: نوع دیگری از اشکال مصرفی مکمل نوروبیون به صورت آمپول می باشد که در افرادی که نیاز اورژانسی تر به مقادیر ذکر شده ویتامین دارد مورد استفاده قرار می گیرد، آمپول نوروبیون از 3 ویتامین و با دوز های زیر ساخته شده است:
  1. ویتامین ب 1 یا تیامین: 100 میلی گرم
  2. ویتامین ب 2 یا ریبوفلاوین: 5 میلی گرم
  3. ویتامین ب 3 یا نیکوتینامید: 100 میلی گرم
  4. ویتامین ب 6 یا پیریدوکسین: 200 میلی گرم
  5. ویتامین ب 12 یا سیانوکوبالامین: 1000 میلی گرم
  6. ویتامین ب 5 یا پانتوتنات کلسیم: 100 میلی گرم 

تزریق آمپول نوروبیون دردناک می باشد و در صورتی که پس از تزریق آن دچار درد شده اید جای نگرانی وجود ندارد، از آن جایی که ویتامین های موجود در ویتامین نوروبیون محلول در آب هستند سریعا جذب و از مقادیر درد آن نیز کاسته خواهد شد.

علائم کمبود ویتامین های گروه B در بدن چیست؟ 

علائم کمبود نوروبیون

کمبود ویتامین ب 1: اختلالات عصبی مانند تحریکات زود هنگام، خستگی، بی حالی، لرزش و ترمور اندام ها 
کمبود ویتامین ب 2: تورم و التهاب گلو، التهاب پوست، ایجاد زخم زیر ناخن و دندان، اظطراب و استرس، خستگی بیش از حد 
کمبود ویتامین ب 3: خشک شدن پوست، زخم، بی حالی، حالت تهوع و استفراغ، اسهال های مکرر 
کمبود ویتامین ب 5: کولیت، ریزش مو، التهابات قلبی، تشدید بیماری اوتیسم، تشدید الرژی 
کمبود ویتامین ب 6: زخم و ایجاد ترک در اطراف لب، ایجاد زخم های متعدد بر روی زبان، گلو درد های متعدد، بی حالی، خواب کم، اظطاب و استرس 
کمبود ویتامین ب 12: کاهش ساخت گویچه های قرمز خونی (گلبول های قرمز)، احتمال ایجاد سرطان، کندی حرکات، بی خوابی، ضعف، درد قلبی و غیره 

مهم علائم کمبود نوروبیون در بدن چیست؟ 

همانطور که در موارد بالا گفته شد کمبود مقادیر ویتامین های گروه ب B دارای علائم گسترده ای هستند که سبب ایجاد اختلال در عملکرد بدن می گردند، از مهم ترین علائم کمبود ویتامین نوروبیون در بدن می توان به: 
خستگی 
اظطراب 
بی حالی 
افسردگی 
درد قلبی و قفسه سینه 
تنگی نفس 
قند خون بالا 
التهاب 
زخم 
سردرد و سرگیجه 
مشکلات کبدی 
سیستم ایمنی ضعیف 
ریزش مو 
خشکی پوست 
سیاهی دور چشم ها 
لکه زیر ناخن 
زخم بر سطح لب ها 
اشاره نمود، البته اگر درمان و جایگزینی ویتامین های ذکر شده در زمان کوتاه رخ ندهد نیز احتمال ایجاد عوارض حاد تر وجود دارد.

آمپول نوروبیون چند وقت یکبار باید تزریق شود؟

در رابطه با این سوال باید ابتدا علائم فرد، جواب آزمایشات و زمان دوره ای که تزریق نوروبیون رخ داده پرسیده شود، به طور کلی ویتامین های گروه ب از طریق غذا های مصرفی قابل جذب هستند و نیاز به تزریق سریع انواع آمپول ویتامین های گروه ب نمی باشد ولی با این حال معمولا در افرادی که به صورت روتین از آمپول نوروبیون استفاده می نمایند، تزریق دوره ای نوروبیون در منزل به خصوص در اوایل هر فصل توصیه می شود، این کار سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می گردد، باز هم خاطر نشان می کنیم که دستور تزریق این دارو باید طبق نظر متخصص مربوطه و زیر نظر کارشناس پرستاری صورت بگیرد.

15 مورد از فواید تزریق آمپول نوربیون در منزل چیست؟ 

حال که در مورد انواع ترکیبات موجود در ویتامین نوروبیون و همچنین اهمیت ویتامین های آن صحبت کردیم، بیایید با هم در رابط با فواید بی نظیر این آمپول بیشتر بدانیم، از مهم ترین فواید تزریق آمپول نوروبیون در منزل می توان به:

  1. افزایش قدرت سیسیتم عصبی: ویتامین های ب 1 و ب3 و ب 12 در ترمیم و ساخت غلاف های میلین سیستم های عصبی بسیار کاربردی و مفید هستند، از این رو استفاده مناسب از مکمل های این ویتامین ها مانند تزریق آمپول نوروبیون نیز می تواند تاثیر بسیار بالایی بر کیفیت سیستم اعصاب داشته باشد.
  2. تقویت سیستم ایمنی: سیستم ایمنی تحت تاثیر بسیاری از عوامل مانند ویتامین های گروه ب 6 و ب 12 می باشد، با رعایت و تنظیم مقادیر کافی ویتامین گروه ب می توان تا حدود بسیار بالایی قوت سیستم ایمنی را تقویت بخشید تا از خطر ابتلا به انواع عفونت ها در امان بود، اگر شما تمایل به ویزیت متخصص عفونی در منزل دارید نیز می توانید با ما در تماس باشید.
  3. درد های سیاتیکی: انواع درد های سیاتیکی ناشی از اختلالات انتقال دهنده ها عصبی می باشد، ویتامین های گروه ب به کمک به ساخت انتقال دهنده های تازه می تواند تاثیر بسیار بالایی در کاهش درد های سیاتیکی داشته باشد.
  4. تقویت عضلات: در بیماران بستری در آی سی یو و مراقبت در منزل که به دنبال ضعف در سیستم ایمنی و سایر اندام ها درگیر بیماری هستند، به مرور زمان دچار آتروفی atrophy عضلانی نیز می گردند، انجام فیزیوتراپی در منزل و تزریق مولتی ویتامین هایی مانند نوروبیون در خانه می تواند بر کیفیت و ترمیم عضلات این دسته از افراد بسیار مناسب باشد.
  5. دیابت: کنترل قند خون به عوامل مختلف مانند میزان طبیعی بودن پتاسیم خون، عملکرد صحیح جزایر لانگرهانس پانکراس و غیره دخالت دارد اما تاثیر ویتامین های گروه B نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، میزان طبیعی بودن ویتامین های گروه ب 6 و ب 12 بر کنترل قند بیماران دیابتی بسیار موثر می باشد.
  6. بهبود سوخت و ساز: یکی از فواید دیگر تزریق آمپول نوروبیون در منزل را می توان به تعدیل و افزایش کیفیت سوخت و ساز بدن دانست، تقریبا تمام ویتامین های گروه B در ایجاد فرآیند های سوخت و سازی مناسب بدن موثر بوده و این امر سبب افزایش کفایت بهتر عملکرد بدن می گردد.
  7. سلامت پوست و مو: ویتامین های گروه B مانند نیکوتینامید، ریبوفلاوین و پیریدوکسین در افزایش جریان خون و حفاظت از سلامتی غشا سلول های پوستی بسیار موثر هستند، اگر شما از شکنندگی موها و همچنین پوست خشک رنج می برید می توانید با تزریق آمپول نوروبیون (آکتوبین) در منزل خود بر این واقعه پیروز شوید.
  8. از بین بردن خستگی روزانه: گروه ویتامین های موجود در نوروبیون فورته و یا آمپول نوروبیون می تواند تاثیر بسیار بالا در افزایش سطح متابولیسم داخلی بدن داشته باشد، این افزایش سطح متابولیسم می تواند سبب افزایش کیفیت انرژی بدن و جلوگیری از خستگی های در طول روز گردد.
  9. افزایش کارکرد بهتر قلب و عروق: از آن جایی که میزان سوخت و ساز سلول های بدن در حضور ویتامین های گروه B بسیار بهتر می باشد، جریان خون در عروق و عملکرد صحیح سلول های قلبی نیز متاثر این فرآیند خواهند شد، با مصرف مرتب و دوره ای از آمپول ویتامین نوروبیون در خانه می توانید به سلامت قلب و عروق قلبی و سیستماتیک خود کمک نمایید.
  10. افزایش وزن: افزایش وزن نیز متاثر از کارکرد طبیعی و منظم تمام سیستم های بدن می باشد، برای کارکرد صحیح سلول های بدن وجود ویتامین هایی مانند کوبالامین و نیکوتینامید و پیریدوکسین بسیار نیاز است، اگر قصد افزایش وزن دارید می توانید از تزریق این آمپول استفاده نمایید.
  11. بهبود عملکرد کبد: ویتامین B12 می تواند بر کاهش التهابات و انواع زخم های داخلی و خارجی کمک شایان نماید، این ویتامین با تاثیر بر ساخت سلول ها و حمایت سلول های آسیب دیده سبب افزایش رشد و جلوگیری از ایجاد زخم و پیشگیری آن خواهد شد، از این رو برای بیماران با اختلالات کبد چرب می توان پس از تایید آن از طریق سونوگرافی در منزل اقدام به تزریق آمپول نوربین در منزل نمود.
  12. کمک به رشد جنین در دوران بارداری: همانطور که گفته شد ویتامین ب 12 و ب 6 در رشد سلول ها بسیار موثر می باشدد، از این رو تزریق این ویتامین به مادر باردار زیر نظر متخصص زنان در منزل و یا مصرف مکمل های قرصی نوروبیون در منزل می تواند تاثیزر بسیار بالا بر سلامت جفت و جنین در دوران بارداری داشته باشد.
  13. کمک به رشد گلبول های قرمز: کمبود ویتامین ب 12 در مغز استخوان سبب ایجاد رشد گلبول های قرمز بزرگ و نابالغ می گردد که توانایی طی مسیر بلوغ خود را ندارند، به این کم خونی ((کم خونی مگالوبلاستیک)) می گویند، با حفظ مقادیر ویتامین ب 12 در خون با استفاده منظم از رژیم غذایی غنی از ویتامین های گروه ب و یا استفاده منظم و روتین از آمپول نوروبیون در منل می توان بر این مسئله فائق آمد.
  14. رژیم کمکی برای گیاه خواران: برخی ویتامین ها مانند ویتامین ب 12 در رژیم غذایی افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجیرین وجود ندارد، از این رو برای این دسته از افرا استفاده مناسب و مرتب از مکمل های ویتامینی مانند ویتامین ب 12 بسیار موثر و تاثیز گذار خواهد بود ، تزریق مناسب و دوره ای ویتامین نوروبیون (آکتوبین) می تواند در سلامت و بهبود عملکرد این دسته بسیار موثر باشد.
  15. افراد با جراحی اسلیو معده ای: بیماران با جراحی های اسلیو و بای پس معده به دلیل کم شدن اشتها، متوقف شدن موقتی برخی آنزیم های خون سازی مانند فاکتور مبدل سیانوکوبالامین در معده و کم شدن سطح تماس غذا و جذب کم نیاز واقعی به استفاده از مکمل هایی مانند نوروبیون در خانه را دارند، از این رو اگر شما نیز جراحی اسلیو معده Sleeve Gastrectomy را انجام داده اید می توانید از خدمات تزریق نوروبیون در خانه استفاده نمایید.
  16. بیماری کرونا: در دوران کرونا و شیوع گسترده این ویروس و بیماری و حتی هم اکنون که به صورت کیس موردی این بیماری مشاهده می گردد استفاده از آمپول نوروبیون می تواند بسیار موثر باشد، زیرا این ویتامین می تواند بر افزایش میزان قدرت سیستم ایمنی بسیار موثر باشد.

مصرف نوروبیون برای چه دسته از بیماری هایی مناسب است؟ 

نوروبیون در چه بیماری هایی مناسب است؟

علت اصلی تزریق آمپول نوروبیون در منزل در انواع بیماری هایی است که به شرح زیر است:

  1. نورآلژیا
  2. تشنج
  3. کم خونی مگالوبلاستیک
  4. کم خونی هیپوکرومیک
  5. درماتیت
  6. انواع بورسیت های مفاصل مانند بورسیت شانه و زانو
  7. نوریت
  8. دیپلوپیا
  9. استفراغ و تهوع
  10. کولیت
  11. سرطان
  12. کبد چرب
  13. انواع اختلالات پوستی مانند جوش ، کهیر و غیره
  14. کمک به خروج شیر در باراری
  15. درد های عضلانی
  16. کلسترول بالا
  17. بیماری کرونا  

بهترین زمان تزریق آمپول نوروبیون در منزل 

بهترین زمان تزریق آمپول نوروبیون در خانه را می توان از لحاظ تزریق به صبح و شب تقسیم نمود، با این تقسیم می توان نتیجه گرفت که آیا تزریق نوروبیون در صبح بیشترین اثر را دارد یا در شب؟ با توجه به اینکه اکثر ویتامین ها پس از مصرف سبب افزایش سطح متابولیسم بدن می شوند ، مصرف آن ها در شب ها سبب ایجاد اختلالات خواب می گردد، از این رو بهترین زمان تزریق آمپول نوروبیون صبح ها می باشد زیرا با کارکرد بدن در صبح و مصرف غذا ها میزان جذب نوروبیون نیز به بیشترین حد خود خواهد رسید، البته برخی کاربران به دلایل مشغله های کاری درخواست تزریق این آمپول را در شب ها اعلام می نمایند که با توجه به خدمات 24 ساعته تزریقات و تزریق سرم در منزل درمان نو ارائه این خدمات قابل انجام خواهد بود.

عوارض و خطرات تزریق و مصرف خودسرانه آمپول نوروبیون 

از مهم ترین عوارض و خطرات آمپول نوروبیون تزریقی و خوراکی می توان به: 

  1. پر ادراری
  2. اسهال
  3. استفراغ
  4. رنگ پریدگی
  5. بی حالی پس از تزریق
  6. افزایش فشار خون پس از تزریق
  7. افت فشار خون پس از تزریق
  8. آسیب های عصبی نادر
  9. آلرژی
  10. ضعف
  11. خواب آلودگی
  12. درد گلو
  13. احساس التهاب در گلو
  14. احتمال خونریزی معده در صورت مصرف قرص
  15. بی قراری
  16. خشکی دهان
  17. احتمال تب
  18. درد و قرمزی در محل تزریق
  19. احتمال آبسه در محل تزریق
  20. کاهش اشتها
  21. مور مور شدن
  22. قرمزی چشم ها
  23. افزایش ضربان قلب
  24. احتمال ایجاد ضربانات ناهماهنگ بطنی مانند PVCs
  25. احتمال ایجاد تشنج 

از این رو برای استفاده از مزایای عالی این ویتامین می توان مصرف آن را تحت نظر پزشک عمومی در منزل یا متخصص انجام داد تا استفاده آن نه تنها بی عارضه بوده بلکه برای تمام مواردی که گفته شد مفید هم باشد.

تزریق آمپول نوروبیون عضلانی است یا وریدی؟ 

تزریق عضلانی نوروبیون

سوال بسیار مهم در رابطه با نحوه مصرف نوروبیون تزریقی این است که آیا تزریق این ویتامین عضلانی است یا وریدی؟ طبق بروشور شرکت های سازنده و در نظر گرفتن خطرات تزریق وریدی مستقیم این دارو، تمام نوروبیون ها فقط دارای تزریق از نوع عضلانی بوده و به هیچ وجه نباید وریدی و یا از طریق سرم تزریق گردند، تزریق مستقیم آن می تواند سبب ایجاد شوک حساسیت به دارو گردد، نواحی تزریق نوروبیون نیز عضلات باسن (دورسوگلوتئال) می باشد.

آیا آکتوبین همان نوروبیون است؟ 

در جوا به این سوال باید بگوییم که بسیاری از کاربران برای اعلام درخواست تجویز و تزریق ویتامین نوروبیون از واژه آکتوبین استفاده می کنند، در واقع آکتوبین Octobin نام دیگر و رسمی نوروبیون بوده و استفاده از هر دو اسم به 1 نشان و آن هم ویتامین نوروبیون اشاره دارد.

منع مصرف آمپول نوروبیون برای چه افرادی است ؟ 

  1. افراد دارای هایپوکالمی تا میزان پایین پتاسیم خون
  2. افراد دارای هایپوناترمی و سدیم پایین خون
  3. افراد دارای مشکلات کلیوی
  4. افراد دارای اختلال حاد کبدی
  5. بیماری لبر leber
  6. افراد با سابقه خونریزی معده
  7. افراد دارای زخم معده فعال
  8. افراد با خونریزی معده
  9. افراد دارای سابقه گاسترکتومی توتال (برداشتن کامل معده)
  10. سابقه آلرژی های حاد
  11. افراد با مشکلات قلبی مانند حمله قلبی در روز های اخیر
  12. افراد با آریتمی قلبی 

چه کسانی می توانند از ویتامین نوروبیون استفاده نمایند؟ 

چه کسانی می توانند نوروبیون تزریق کنند؟

  • زنان: دسته مهم گیرندگان خدمت تزریق نوروبیون در خانه زنان می باشند، زنان معمولا به دلیل دارا بودن دوره های پریودی دچار کم خونی حاد و مزمن می گردند، همچنین چون تغییرات هورمونی برای زنان بسیار بالا تر از مردان می باشد تغییرات سطح انرژی و خلق و خو نیز در زنان بیشتر از مردان است، از این رو استفاده از ویتامین های گروه های ب می تواند برای این دسته بسیار مناسب و کارایی داشته باشد، جهت تزریق نوروبیون در منزل می توانید با ما در تماس باشید.
  • مردان: دسته دیگر از گیرندگان این ویتامین مردان هستند، مردان با دارا بودن سطح انرژی بالا و خستگی در محیط کار از گیرندگان مهم این ویتامین به حساب می آیند، تزریق این ویتامین به همراه خدمات هم زمان مانند حجامت در منزل می تواند بر سلامت جسم و روان و رفع خستگی آقایان بسیار موثر باشد.
  • سالمندان: دسته بعدی سالمندانی هستند که به دلایل مختلف مانند کهولت سن، عدم توانایی در حرکت، میل پایین به غذا خوردن و اختلالات بلعی نیازمند تزریق این دارو می باشد، برای این دسته نیز استفاده 24 ساعته خدمات تزریق قابل ارائه خواهد بود.
  • کودکان: تزریق نوروبیون در کودکان از ارزش بالایی برخوردار است، در واقع می توان گفت تزریق نوروبیون در کودکان نقش مکملی را دارا می باشد، این ویتامین هم در رشد، هم در سلامت و هم در تامین انرژی کودک بسیار با اهمیت است.
  • بارداری: خانم های باردار نیز دسته دیگر از گیرندگان خدمت تزریق نوروبین در منزل هستند، البته تزریق و تجویز این دارو بستگی به دستور پزشک معالج زنان دارد و تجویز قطعا باید زیر نظر ایشان صورت گیرد.

 

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
Captcha
loader
لطفا صبر کنید
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری