ثبت درخواست فوری
تزریق آمپول انوکساپارین در منزل

تزریق آمپول انوکساپارین در منزل

  • دسته بندی : داروهای تزریقی و خوراکی
  • درتاریخ : 27 آذر 1402
  • بدون دیدگاه

بسیاری از افراد به دنبال جراحی و عدم تحرک کافی نیازمند دارویی هستند تا مقابل ایجاد لخته خون در رگ های آن ها را بگیرد و نگذارد که خون در رگ های این افراد لخته ببند، شاید همه ما بدانیم که با عدم تحرک و استراحت در تخت، بدن قدرت آن را ندارد که خون را همانند حرکت به عروق مختلف به خصوص عروق تحتانی پمپ و انتشار دهد، در برخی عروق همانند عروق اندام های تحتانی و یا ریه سرعت جریان خون به حرکت فرد بسیار موثر است، در فردی که جراحی سزارین نموده است پزشک زنان معمولا یک الی دو روز دستور استراحت مطلق و یا نسبی را برای این فرد می نویسد تا خطرات خون ریزی را به حداقل برساند همچنین شانس عمل موفق و گرفتن بخیه ها را نیز به بیشتر مقدار ممکن افزایش دهد، به همین دلیل پزشک برای این مادر از داروی انوکساپارین استفاده کرده تا با ایجاد لخته در این فرد مقابله نماید، مرکز خدمات پرستاری و پزشکی بالینی درمان نو در حیطه ارائه خدمات تزریقات آمپول در منزل می تواند کمک رسان شما عزیزانی باشد که می خواهید از خدمات تزریق انوکساپارین در منزل استفاده نمایید، در این مقاله در رابطه با نحوه تزریق انوکساپارین، روش و طریقه مصرف انوکساپارین همچنین محل تزریق و موارد دیگر برایتان اطلاعات بی نظیری آورده ایم، با ما همراه باشید تا در مورد آمپول انوکساپارین اطلاعات بسیار مفیدی را خدمتتان شرح نماییم.

انوکساپارین چیست؟

تزریق انوکساپارین سدیم برای چیست؟

انوکساپارین یا Enoxaparin sodium یک داروی ضد انعقادی به حساب می آید که از مشتقات با وزن مولکولی کم هپارین می باشد، حدود 20 سال پیش ابتدا این دارو از پایین آورن وزن مولکولی هپارین سدیم به وجود آمد تا قدرت جذب بیشتری نسبت به هپارین داشته باشد، از آن جایی که انوکساپارین دارای مولکول های کوچک تری نسبت به هپارین است قدرت جذب بسیار بالاتری دارد و از همین رو دیگر نیاز نیست مقدار بالایی از دارو مانند هپارین را به بدن تزریق کرد تا اثربخشی تکمیل شود، در صورتی که با 2 دوز انوکساپارین میزان اثرگیری حدود 4 آمپول هپارین و خواهیم دید، این حالت از آن جایی سودمند است که در فردی که دچار علائم لخته در آزمایشات خود است دیگر نیاز به تزریق دوز های بالای هپارین وجود نداشته و می توان از دوز های پایین تر انوکساپارین برای بهره مندی از فواید این آمپول استفاده نماید، نکته لازم به ذکر آن است که تزریق انوکساپارین فقط به صورت زیر جلدی دور ناف و پشت بازو می باشد و نوع تزریق وریدی مستقیم یا رگی از این دارو وجود ندارد.

آمپول انوکساپارین برای چیست؟

آمپول انوکساپارین برای چیست؟

همانطور که خدمتتان گفته شد آمپول انوکساپارین برای جلوگیری از لخته و ترومبوز عروق محیطی و تحتانی می باشد، نکته قابل ذکر آن است که این دارو پس از تزریق حدود 92 درصد جذب کامل سیستمی داشته و این مقدار نشان دهنده آن است که برای طی کردن مسیر درمان نیاز به تزریقات با دوز های بالاتر وجود ندارد و می توان با دوز های تعدیل شده تر نیز از این دارو استفاده نمود، سازمان بهداشت جهانی این دارو را در لیست دارو های Essential قرار داده و علت آن نیز تمهیدات لازم برای ساخت این دارو می باشد، پزشکان متعدد با ویزیت در منزل و بررسی عوامل مختلف بیماری و یا در بیمارستان و کینیک های سرپایی جراحی از این دارو برای بیمارانی که در مدت زمان کوتاه نیاز به استراحت و عدم تحرک دارند استفاده می نمایند، جذب این دارو از تزریق زیر جلدی، متابولیزه شدن این دارو با کبد و دفع آن با کلیه ها می باشد.

اشکال مصرفی داروی انوکساپارین به چه صورت است؟

آمپول انوکساپارین یا اناکساپارین فقط به شکل تزریقی موجود است و نوع تزریقی آن نیز به صورت زیرجلدی و یا زیر پوستی که به اصطلاح پزشکی ساب کوتانئوس Subcutaneous می باشد، این دارو فرم و شکل قرص، شربت و شیاف ندارد و در بازار دارویی با نام های سلگزان یا کلگزان Clexane، ناکسپرینNoxprin ، پدکسان Pedexan، سیناستیم Cinnastim و رولکسان Rolexan موجود می باشد، تزریق زیر جلدی این دارو با اعزام پرستار به منزل از سوی مرکز درمان نو در هر ساعتی از شبانه روز قابل ارائه و دریافت می باشد و فقط کافی است با اپراتور های مرکز درمان نو در تماس باشید.

دوز های مصرف آمپول انوکساپارین به چه صورت است؟

در رابطه با دوز مصرف آمپول انوکساپارین در منزل و یا بیمارستان ها باید خدمتتان عرض نماییم که این آمپول در 3 دوز قابل ارائه و دریافت می باشد، انواع دوز های آمپول انوکساپارین به صورت زیر می باشد:

  1. انوکساپارین 4000 واحد: این دارو دارای 4000 هزار مولکول کوچک شده از هپارین می باشد که دارو مناسب برای افراد دارای وزن زیر 80 کیلوگرم می باشد، همانطور که می دانید مقدار دوز مصرف هر دارو از روی تابع وزن بیمار و نیاز دارویی بیمار محاسبه می شود.
  2. انوکساپارین 6000واحد: این دوز از دارو نیز دارای 6000 هزار مولکول کوچک شده هپارین در هر آمپول می باشد که معمولا برای افراد بین 80 تا 110 کیلوگرم توسط متخصصان تجویز می شود.
  3. انوکساپارین 8000 واحد: این دوز از آمپول انوکساپارین نیز برای افراد دارای وزن و Body Mass بیشتر از 110 کیلو گرم تجویز و تزریق می شود، تعیین دوز تزریقی آمپول انوکساپارین معمولا توسط متخصصین مربوطه همانند متخصص قلب و عروق، متخصص مغز و اعصاب و یا متخصص زنان پس از زایمان و دوره نقاهت بیمار انجام می شود.

نحوه تزریق آمپول انوکساپارین با دوز های مختلف به چه صورتی است؟

در رابطه با طریقه تزریق و روش مصرف آمپول انوکساپارین 40، انوکساپارین60 و آمپول انوکساپارین 80 باید خدمتتان عرض نماییم که این دارو تزریق فقط به صورت زیر جلدی دارد و برای تزریق همانند سایر تزریقات می توان از پرپ و درپ ناحیه تزریق، آماده سازی آمپول و نهایت انتخاب موضع مناسب و وارد سازی دارو با داخل بافت اشاره نمود، تزریق انوکساپارین به هیچ وجه نباید به صورت وریدی باشد و یکی از دلایل که در این امر آن است که این دارو مولکول های کوچکی دارد و تزریق وریدی مستقیم می تواند تاثیر آن ر ا چندین برابر بیشتر نماید و خطر ایجاد خونریزی بیشتر شود.

محل تزریق آمپول انوکساپارین کدام قسمت های بدن می باشد؟

از مهم ترین مناطق و محل ها برای تزریق آمپول انوکساپارین در منزل، بیمارستان ها و کلینیک های جراحی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انوکساپارین در ران: یکی از مناطق و محل های تزریق انوکساپارین در ران می باشد، طبق تصویر زیر دارو را پس از آماده سازی می توان به آهستگی تزریق نمود.

تزریق انوکساپارین در ران

  • انوکساپارین در بازو: نوع دیگر تزریق انوکساپارین در بازو یا بهتر است بگوییم پشت بازو می باشد، این عضله دلتوئید Deltoid muscle نام دارد و عضله مناسبی برای انواع تزریق می باشد، آمپول انوکساپارین را در این عضله و به تعداد 4 بار می توان تزریق کرد و پس از اتمام چهار بار در یک دست از دست دیگر برای ادامه تزریق استفاده می شود، در این صورت خطر اکیموز و یا کبودی ناشی از تزریق نیز پدیدار نمی گردد.

تزریق انوکساپارین در بازو

  • انوکساپارین دور ناف: ناحیه آخر برای تزریق آمپول انوکساپارین در منزل دور ناف می باشد، دور ناف از مناطق بسیار مناسب جهت تزریق انواع دارو های زیر جلدی همانند انسولین و انوکساپارین می باشد، شما عزیزان از طریق تزریق زیر جلدی این دارو به زیر ناف می توانید این دارو را در فواصل تعیین شده تزریق و وارد بدن نمایید.

نحوه تزریق انوکساپارین دور ناف

موارد مصرف و کاربرد های آمپول انوکساپارین تزریقی در منزل چیست؟

از مهم موارد تزریق آمپول انوکساپارین در منزل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. در زایمان های سزارین: یکی از مهم ترین موارد مصرف در تزریق آمپول انوکساپارین سزارین می باشد، از آن جایی که متخصص زنان از طریق جراحی سزارین دسترسی به جفت و جنین داشته است پس از زایمان نیاز به بخیه و مراقبت های بعد زایمان به وجود می آید که مادر معمولا تا 1 الی 2 روز نمی تواند حرکات مناسب جهت بسته شدن ناحیه جراحی داشته باشد، در این حین متخصص زنان از دارو های ضد درد همانند آمپول کتورولاک، آمپول دگزامتازون و موارد دیگر نیز با رعایت اصول دانش خود می تواند استفاده نماید، تزریق انوکساپارین پس از ترخیص و تزریق در منزل نیز قابل اجرا می باشد و شما عزیزان برای دریافت خدمات تزریق انوکساپارین در منزل می توانید از طریق ثبت درخواست یا خدمات تماس مستقیم در تماس باشید.
  2. پس از انواع جراحی ها: بسیاری از جراحی ها همانند: تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل هیپ یا ران، تعویض مغصل بازو، جراحی های هرنی همانند هرنی اینگوئینال یا آمبلیکال (نافی) ، جراحی های مغز و موارد دیگر می توان از تزریق انوکساپارین در منزل و بیمارستان ها تا زمان ترخیص استفاده نمود، تزریق انوکساپارین در دوران بعد از جراحی هم جریان خون را بهتر و آرام تر می کند و هم طبق مقاله منتشر شده در سایت کتابخانه دارویی بین المللی از «خطرات ایجاد لخته در اندام ها به خصوص در بیماران ارتوپدی و جراحی می کاهد».
  3. در تصادفات یا صدمات: هر نوع صدمه ای که منجر به ایجاد استراحت کوتاه مدت و بلند مدت برای شما شود از موارد مهم برای تزریقات انوکساپارین زیر جلدی در منزل یا بیمارستان می باشد، علت این امر آن است که فردی که دچار شکستگی استخوانی شده است استفاده از انوکساپارین می تواند به رقیق سازی خون کمک کند و خطر آمبولی و لخته را بسیار کاهش دهد، متاسفانه بسیاری از بسیاری از بیمارانی که پس از تروما در منزل از دارو های ضد رقیق کننده استفاده نکرده اند مرگ و میر بالایی به دلیل آمبولی دارند.
  4. در ببماران انفارکتوس میوکارد: در بیماران قلبی که دچار سکته قلبی شده اند نیز استفاده از خدمات تزریق آمپول انوکساپارین بسیار با اهمیت و با ارزش می باشد، زیرا در این افراد نیز حرکات محدود و این محدودیت حرکات می تواند خطر ایجاد آمبولی و یا وخامت در ناحیه درگیر را بیشتر نماید.
  5. در جراحی های چشم: یک دسته از دیگر موارد مصرف آمپول انوکساپارین در بیمارانی است که به دلیل جراحی چشم نیاز به استرات در تخت دارند تا وضعیت بینایی آن ها مطلوب گردد در این بیماران نیز استفاده از خدمات تزریق آمپول انوکساپارین 4000 و 6000 از اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.
  6. در جراحی های مغزو و اعصاب: بسیاری از جراحی های مربوط به مغز و اعصاب نیز پس از جراحی نیاز به تزریق انوکساپارین دارند، علل آن نیز افزایش خطر سکته مغزی ناشی از ایسکمیک یا عدم خون رسانی بودن ناحیه مغزی پس از جراحی می باشد، شما عزیزان برای خدمات تزریقات آمپول انوکساپارین در منزل و همچنین آموزش تزریق این دارو در منزل می توانید با ما در تماس باشید.
  7. در مشکلات انعقادی: در برخی از مشکلات انعقادی به طور مثال در بیمارانی که دارای پلاکت های غیر طبیعی بالا در خون خود هستند خطر ایجاد لخته نیز بسیار بالا می باشد، بالا بودن خطر لخته در این افرد به علت مشخص یعنی زیاد بودن فاکتور های انعقاد خونی می باشد، از همین رو استفاده از انوکساپارین تا برطرف شدن مشکلات ناشی از انعقاد این افراد می تواند کمک رسان آن ها تا بهبودی کامل باشد.
  8. بیماران دیالیزی: در دیالیز در منزل و یا بیمارستان ها استفاده از خدمات تزریقات آمپول انوکساپارین می تواند کمک بسیار زیادی به جلوگیری از ایجاد لخته در این افراد نماید، به طور روتین در هر بار دیالیز مقادیر بسیار زیادی از خون خارج و سپس از طریق رابط های پلاستیکی وارد بدن می شود، این حالات می تواند سبب ایجاد احتمالی لخته در این افراد باشد که به ناچار باید از خدمات دیالیزی استفاده نمایند، از همین رو توجه به این بیماران و استفاده از خدمات تزریق انوکساپارین در منزل و کیلینیک های دیالیز می تواند بسیار کمک رسان و مفید باشد.
  9. رادیوتراپی: در بیماران سرطانی نیز استفاده از انوکساپارین می تواند کمک بسیار فراوانی در جلوگیری از ایجاد لخته به دنبال مصرف برخی از دارو های سرطانی داشته باشد.
  10. آمبولی ریوی: یکی از مهم ترین موارد مصرف آمپول انوکساپرین در آمبولی های ریوی می باشد، در آمبولی ریوی استفاده از انوکساپارین جهت رقیق سازی خون و برطرف شدن آمبولی و یا جلوگیری از تشدید آن می تواند بسیار مفید و سودمند باشد.

موارد منع مصرف تزریق آمپول انوکساپارین در خانه چیست؟

موارد منع مصرف آمپول انوکساپارین

از مهم ترین موانع مصرف یا احتیاط در تزریق برای آمپول انوکساپارین 4000 آمپول انوکساپارین 6000 و آمپول انوکساپارین 8000 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در برخی از نمونه برداری ها: به طور مثال در آزمایش مایع مغزی نخاعی و تحلیل و تفسیر آن باید از خدمات لومبار پانکچر یا پونکسیون کمری استفاده نمود و خود این پروسیجر می تواند سبب ایجاد خونریزی در ناحیه تزریق گردد، از همین رو استفاده از خدمات تزریق آمپول انوکساپارین می تواند در ایجاد خونریزی بسیار تشدید کننده باشد.
  • در زخم معده و زخم های گوارشی: به طور کلی اگر دارای مشکلات گوارشی همانند زخم معده، زخم های مجرای گوارشی و دیگر موارد هستید نباید از تزریق آمپول انوکساپارین استفاده شود، زیرا خطر ایجاد خونریزی را تقویت می نماید.
  • در زنان پس از IUD گذاری: در زنانی که از IUD گذاری جهت جلوگیری از لقاح ناخواسته استفاده می کنند تزریق آمپول انوکساپارین منع مصرف دارد، علت این امر آن است که در فرایند انجام آ یو دی IUD احتمال خونریزی وجود دارد و استفاده از این دارو می تواند سبب ایجاد تشدید خونریزی بیشتر گردد.
  • استفاده از انواع کاتتر ها: در بیمارانی که به علت تنگی نفس و اختلالات فضای پلور از درن های پلور یا تورکل استفاده شده، در بیماران بد رگ که کادر درمان نتوانسته اند از خدمات رگ گیری استفاده نماید و از کاتتر ورید مرکزی برای انتقال دارو استفاده شده است و همچنین در بیمارانی که مدام از کاتتر های اپی دورال و ساب دورال جهت انجام خدمات درمانی استفاده می کنند تزریق انوکساپارین به دلیل ایجاد احتمالی خونریزی داخلی ممنوع است.
  • اختلالات انعقادی به نفع خونریزی: در بیماران دارای اختلالات PT و PTT که دارای خونریزی واضح همانن خونریزی از لثه، خونریزی از دهان، خونریزی از واژن و موارد مشابه می باشند استفاده از داروی انوکساپارین بسیار خطرناک و تشدید کننده خونریزی خواهد بود.
  • در زمان استفاده از داروی وارفارین: این دارو از دسته دارو های پر احتیاط و همچنین مهم در جلوگیری از انعقاد خونی می باشد، زمانی که شما عزیزان از این دارو در حال استفاده هستید حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید تا از داروی دیگر مانند انوکساپارین برای شما نسخه دارویی اعمال نکند.
  • قبل از جراحی ها: استفاده از داروی انوکساپارین قبل از جراحی با توجه به نظر متخصص شما باید قطع گردد، زیرا خطر ایجاد خونریزی را و ریسک از دست رفتن خون در طول جراحی برای شما بسیار بالا خواهد رفت، از مهم ترین جراحی ها یک مورد دندانپزشکی و جراحی های همانند این مورد می باشد.

مهم ترین عوارض جانبی تزریق آمپول انوکساپارین در منزل چیست؟

  1. گر گرفتگی پس از تزریق یا فلاشینگ Flushing
  2. تب
  3. لرز
  4. عفونت ناحیه تزریق
  5. خونریزی
  6. افت فشار خون در پاها
  7. افزایش مقدار کراتینین خون
  8. افت ضربان قلب
  9. تهوع
  10. استفراغ
  11. سردرد

آمپول انوکساپارین در بارداری برای چیست؟

تزریق انوکساپارین در بارداری

استفاده از این دارو در بارداری برای جلوگیری از ایجاد لخته در جفت و جنین و همچنین مادر به علت عدم حرکات و فعالیت بدنی مادر می باشد، در برخی از مادران با استفاده از ویزیت متخصص زنان در منزل و یا پایش مادران توسط پزشکان زنان خود تصمیم به تجویز تزریق انوکساپارین در منزل می گردد، علت این امر هم همانطور که خدمتتان گفته شد جلوگیری از ایجاد لخته در اندام های تحتانی مادران (به ویژه خانم های دارای ریسک بالای لخته و وزن بالا) می باشد.

مهم ترین تداخلات دارویی تزریق آمپول انوکساپارین چیست؟

از مهم ترین تداخلات دارویی داروی انوکساپارین می توان به:

  1. آسسپرین
  2. ایبوپروفن
  3. ناپروکسین
  4. سلکوکسیب
  5. پیروکسیکام
  6. وارفارین
  7. کلوپیدوگرل یا پلاویکس
  8. میفپریستون
  9. کتورولاک
  10. کتوپروفن
  11. دیکلوفناک
  12. ایندومتاسین
  13. سالسیلات ها
  14. مفنامیک اسید
  15. ملوکسیکام

اشاره نمود، حتما قبل از تجویز انوکساپارین توسط پزشک در رابطه با Drug history یا سابقه دارویی خود به پزشک معالج خود اطلاعات کافی بدهید.

هزینه تزریق و قیمت آمپول انوکساپارین در منزل چقدر است؟

هزینه تزریق و قیمت آمپول انوکساپارین طبق تعرفه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به کاربران مجموعه درمان نو ارائه می شود، هزینه این آمپول درواقع همان تعرفه تزریقات عضلانی می باشد که هر ساله از وزارت بهداشت به روز رسانی قیمتی شده و به مراکز خدمات پرستاری در منزل اعلام می شود، شما عزیزان اگر تمایل به دریافت خدمات تزریقات آمپول انوکساپارین در منزل خود را دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید، اپراتور های مرکز درمان نو در کوتاه ترین زمان ممکن نیاز درمانی شما در منزل را مرتفع خواهند ساخت.

تزریق انوکساپارین در منزل تهران شبانه روزی درمان نو

تزریق انوکساپارین در منزل تهران شبانه روزی

ارائه خدمات تزریق آمپول انوکسپارین در منزل از سوی مرکز درمان در منزل درمان نو به صورت 24 ساعته و شبانه روزی و در 7 روز هفته قابل اجرا می باشد، شما عزیزان از هر نقطه تهران که تمایل به دریافت خدمت تزریق انوکساپارین 4000 یا انوکساپارین 6000 در منزل را دارید می توانید با ما در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن این خدمات در منزل شما اجرا گردد، لازم به ذکر است که خدمات تزریق انوکساپارین در منزل در تمام مناطق تهران از شمال تهران تا جنوب تهراب، از غرب تهران تا شرق تهران قابل ارائه و دریافت می باشد و شما از هر منطقه که باشید می توانید این خدمات را دریافت نمایدد.

تزریق آمپول انوکساپارین در منزل شمال تهران

مناطق شمالی تهران اعم از: الهیه، آجودانیه، قلهک، میرداماد، ولنجک، فرشته، اندرزگو، شریعتی، دربند، کامرانیه، فرمانیه، ونک، اوین، درکه، دارآباد، داوودیه، پاسداران، دیباجی، مینی سیتی، اختیاریه، نیاوران، سوهانک، کاشانک، دربند، دروس، زعفرانیه، اقدسیه، لویزان، سید خندان، هروی، بام بوکان و سایر مناطق شمالی تهران می توانند از این خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند گردند، همچنین شما عزیزان اگر تمایل به دریافت خدمات وصل سرم سرم در منزل را نیز دارید می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن با ما در تماس باشید.

تزریق آمپول انوکساپارین در منزل غرب تهران

مناطق غربی تهران شامل: سعادت آباد، شهرک غرب، مرزداران، گیشا، ستارخان، صادقیه، اکباتان، آزادی، گرمدره، کوهک، دهکده المپیک، چیتگر، شهران، باغ فیض، آیت االع کاشانی، جنت آباد شمالی، جنت آباد جنوبی، جنت آباد مرکزی، پونک، سیمون بولیوار، پاتریس لومومبا، فاطمی غربی، کن، استاد معین، شهر آرا، تهران ویلا، طرشت و سایر مناطق جنوبی تهران می توانند از این خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند گردند، همچنین برای استفاده از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل نیز می توانید با ما در ارتباط باشید.

تزریق آمپول انوکساپارین در منزل شرق تهران

ارائه خدمات تزریق آمپول انوکساپارین در منزل شرق تهران با استفاده از اعزام پرستار به منزل قابل انجام می باشد، مناطق شرقی همانند: تهرانپارس، فلکه اول تهرانپارس، فلکه دوم تهرانپارس، فلکه سوم تهرانپارس، فلکه چهارم تهرانپارس، استخر، پروین، جشنواره، نبرد، پیروزی، سبلان شمالی، سبلان جنوبی، نارمک، هفت حوض، تسلیحات، نیروی هوایی، حکیمیه، وحیدیه، مجیدیه و سایر مناطق جنوبی می توانند از این خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند گردند، فقط کافی است با ما در تماس باشید.

تزریق آمپول انوکساپارین در منزل جنوب تهران

مناطق جنوبی تهران و محله های: شوش، مولوی، راه آهن، بریانک، شهرک ولیعصر، خانی آباد، نازی آباد، شهر ری، ورامین، قلعه نو، قرچک، پاکدشت، محبوب مجاز، نواب، امام خمینی، خوش، کارون، جیحون، کمیل، جی، یافت آباد، مهر آباد، مهر آباد جنوبی، فلاح، شمشیری، یافت آباد، شماره دو و سایر مناطق جنوبی نیز می توانند از این خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند گردند، فقط کافی است با ما در تماس باشید.

مهم ترین سوالات کاربران در رابطه با آمپول انوکساپارین سدیم 4000، 6000 و 8000

سوالات مهم در رابطه با تزریق آمپول انوکساپارین در منزل

  • انوکساپارین 4000 برای چیست؟

این دارو یک داروی ضد انعقادی بوده و برای بیماران دارای ریسک بالای لخته شدن خون استفاده می شود.

  • تزریق زیر جلدی انوکساپارین به چه صورت است؟

تزریق زیر جلدی تنها روش تزریق آمپول انوکساپارین می باشد و برای جلوگیری از لخته خون مورد استفاده قرار می گیرد، از مهم ترین مناطق تزریق آمپول انوکساپارین: تزریق انوکساپارین دور ناف، تزریق انوکساپارین پشت بازو و تزریق انوکساپارین در ران می باشد.

  • آمپول انوکساپارین درد داره؟

بله، این دارو در حین تزریق در ناحیه تزریق کمی سوزش و درد دارد.

  • آمپول انوکساپارین کجا تزریق میشه؟

این آمپول در دور ناف، پشت بازو و یا عضله دلتوئید و ران قابلیت تزریق دارد.

  • آمپول انوکساپارین بعد از سزارین تزریق می شود؟

بله، این دارو یکی از مهم ترین داروها برای تزریق بعد از سزارین می باشد.

  • آمپول اوکساپارین 6000 برای چیست؟

این آمپول یک داروی ضد انعقاد و ضد لخته می باشد که در افراد با ریسک بالای لخته شدن خون مورد استفاده قرار می گیرد.

  • نحوه تزریق انوکساپارین در بازو به چه صورت است؟

نحوه تزریق انوکساپارین به بازو به این صورت است که پرستار ابتدا ناحیه تزریق را از طریق پد الکلی پاکسازی می کند، با باز کردن سر آمپول و عدم خارج سازی هوا از داخل آمپول (مقداری هوا همیشه داخل انوکساپارین وجود دارد و تا انتهای تزریق نیز نباید خارج شود) دو طرف ناحیه تزریق را با انگشت اشاره و شست دست گرفته و با دست مخالف با زاویه عمود یعنی 90 درجه اقدام به تزریق می نمایید، پس از اتمام دارو با فشار دادن ناحیه پمپ آمپول را خارج کرده و ناحیه تزریق را با قرار دادن پد الکی پاک می نمایید.

  • زاویه تزریق انوکساپارین در بازو چقدر است؟

این تزریق یک تزریق زیر پوستی یا SC است و برای آن باید زاویه 90 درجه رعایت گردد.

  • آمپول انوکساپارین یخچالی است؟

خیر، ولی دمای مناسب برای نگهداری این دارو نباید بیشتر از دمای اتاق گردد.

  • قبل از تزریق باید هوای سر آمپول انوکساپارین تخلیه گردد؟

خیر، بدون تخلیه هوا از آمپول انوکساپارین باید تزریق صورت بپذیرد.

  • روش مصرف آمپول انوکساپارین به چه صورت است؟

تنها روش مصرف آمپول انوکساپارین به صورت زیر پوستی با زاویه 90 درجه می باشد.

  • آمپول انوکساپارین قبل از انتقال جنین تزریق می گردد؟

در مواردی قبل از انتقال جنین و در مواردی با صلاح دید متخصص زنان بعد از انتقال جنین استفاده می گردد.

 

 

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
Captcha
loader
لطفا صبر کنید
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری