ثبت درخواست فوری
واکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا

  • دسته بندی : داروهای تزریقی و خوراکی
  • درتاریخ : 23 مهر 1402
  • 1 دیدگاه

ویروس آنفولانزا که به فرانسوی گریپ نیز نامیده می شود از قرن بیستم خود را با پاندمی بسیار گسترده و خطرناک با مرگ و میر بسیار بالا به جامعه جهانی نمایان نمود، با این پاندمی حداقل می توان گفت در بازه 5 ماهه حدود 500 ملیون نفر جان خود را از دست دادند و این اتفاق بسیار تخلخی در آن دوران به حساب آمد، از زمان شروع و شیوع پاندمی آنفولانزا تا زمان ایجاد واکسن آنفولانزا حداقل 3 بار جهش گسترده رخ داد، یک نوع از مهم ترین این جهش ها آنفولانزای اسپانیایی بود که این مورد نیز بسیار کشتار جمعی داشت، پس از انواع جهش هایی که رخ داد واکسن آنفولانزا ساخته شد و کمک بسیار بالایی بر میزان و نرخ مرگ و میر دسته جمعی گذاشت، امروزه واکسن آنفولانزای فصلی به دو صورت فرانسوی و هلندی در دسترس مردم می باشد و در این مقاله می خواهیم در رابطه با کلیات واکسن آنفولانزا خدمتتان اطلاعات کاملی تحویل دهیم تا در کنار ما در سایت مرکز خدمات پرستاری درمان نو بیش از بیش در رابطه با این واکسن آگاه شوید.

واکسن آنفولانزا چیست؟

واکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا در واقع نمونه خنثی شده، ضعیف شده و یا کشته شده ویروس آنفولانزا می باشد که انواع مختلف سویه های جهش یافته واکسن را در بر می گیرد، از این واکسن برای پیشگیری از انتقال ویروس استفاده می شود و این واکسن در اوایل فصول سرد تزریق می شود تا ایمنی زایی کاملی در زمان شیوع و پیک آنفولانزا در بدن ایجاد نماید، همچنین جهت تزریقات عضلانی واکسن آنفولانزا با نسخه پزشک نیز می توانید با ما در تماس باشید.

آیا همه باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

در مورد این سوال باید خدمتتان عرض کنیم که با توجه به اینکه واکسن آنفولانزا در پیشگیری از عوارض خفیف تا متوسط ویروس آنفولانزا و بیماری آنفولانزا موثر است، تزریق و خرید واکسن آنفولانزا می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد، نکته ای که باید به آن توجه کنید آن است که واکسن آنفولانزا نباید از مراکز فروش غیر معتبر تهیه شود، تهیه این واکسن باید از مراکز معتبر صورت بگیرد و تزریق آن برای اکثر افراد جامعه مهم می باشد.

انواع واکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا و کشور سازنده

به صورت کلی ما در دو تیپ واکسن آنفولانزا داریم که دو تیپ آن 3 ظرفیتی و 4 ظرفیتی می باشد، نوع 3 ظرفیتی واکسن آنفولانزا می تواند 3 نوع سویه اصلی این ویروس را مهار نماید و 4 ظرفیتی آن نیز می تواند 4 نوع از سوبه های آن را مهار نماید، از این رو ما در بازار 2 نوع 3 ظرفیتی و 4 ظرفیتی واکسن آنفولانزا داریم در زیر انواع 4 ظرفیتی آن را خدمتتان توضیح می دهیم:

واکسن آنفولانزا فرانسوی

این نوع آمپول آنفولانزا ساخت کشور فرانسه می باشد و تولید و ساخت و انتشار آن نیز به عهده شرکت فرانسوی vaxigrip tetra می باشد، واکسی گریپ تترا فرانسوی 4 نوع از سویه های مقاومتی ویروس را در خود دارد و به صورت ضعیف شده آن نیز می باشد، با تزریق واکسن آنفولانزا فرانسوی می توان تا حدود بسیار بالایی در مقابل آنفولانزاهای فصلی برپایه ویروس های آنفولانزا مقاومت کرد.

واکسن آنفولانزا هلندی

اینفلوواکسین یا INFLUVAC ها ساخت کشور هلند می باشد و تاثیر بسیار بالایی در پیشگیری از بیماری آنفولانزا دارد، نکته بسیار قابل تامل در رابطه با واکسن های 4 ظرفیتی انفلوواکسین ها این است که این واکسن ها باید در اوایل فصول سرما تزریق شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

واکسن آنفولانزا ایرانی

واکسن 4 ظرفیتی فلوگارد ایرانی می باشد، قدرت این واکسن نسبت به موارد مشابه به خصوص هلندی آن به نسبت ضعیف تر می باشد و از همین رو کاربران معمولا نوع هلندی آن را خریداری می نماید.

تفاوت واکسن آنفولانزا هلندی و فرانسوی

تفاوت واکسن هلندی با فرانسوی

بسیاری از کاربران در رابطه با تفاوت واکسن آنفولانزا هلندی و فرانسوی می پرسند که کدام بهتر است؟ باید خدمتتان اطلاع دهیم که واکسن فرانسوی نسبت به هلندی تفاوتی ندارد و تنها تفاوت آن در میزان و نوع آنتی بیوتیک های آن ها می باشد، در نوع هلندی آن آنتی بیوتیک جنتامایسین و در نوع فرانسوی آن از نوع نئومایسین استفاده شده است.

بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا چه زمانی است؟

در رابطه با بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا می توان گفت که اوایل فصل پاییز مهر ماه نهایتا تا اوایل آبان ماه باید تزریق انجام شود، چون در غیر این صورت احتمال ایجاد آنفولانزا در فرد بسیار بالا خواهد رفت، علت اینکه در اواسط آبان ماه تزریقات خطر بالاتری دارد این است که در این ماه احتمال ابتلا به آنفولانزا و حساسیت فصلی بالا می باشد و این تزریق می تواند سبب ایجاد بیماری حاد تر و چه بسا ابتلا به آنفولانزا نیز گردد.

بهترین واکسن آنفولانزا چه برندی است؟

بهترین برند واکسن آنفولانزا

بهترین واکسن آنفولانزا برای سرماخوردگی، واکسن آنفلانزای هلندی و واکسن آنفولانزای فرانسوی می باشد که از بین این دو با توجه به نظرات کاربران برند فرانسوی واکسی گریپ تترا اثرات قابل توجهی در علامت های سرماخوردگی و آنفولانزا دارد، برای کودکان نیز بهترین واکسن آنفولانزا واکسن فرانسوی می باشد، شما عزیزان برای تزریق واکسن آنفولانزا در منزل می توانید به این صفحه مراجعه کرده و درخواست خود را به اپراتور ها اعلام نمایید.

واکسن آنفولانزا 4 ظرفیتی چند نوع دارد؟

  • واکسن 4 ظرفیتی با دوز استاندارد
  • واکسن 4 ظرفیتی با دوز استاندارد
  • واکسن 4 ظرفیتی نوترکیب
  • واکسن 4 ظرفیتی دارای ادجوانت
  • واکسن 4 ظرفیتی با دوز بالا
  • واکسن 4 ظرفیتی غیر فعال IIV

واکسن آنفولانزا برای چه گروه هایی مناسب است؟

  1. سالمندان: دسته ابتدایی از گیرندگان خدمت واکسن آنفولانزای فصلی سالمندان می باشند، سالمندان به علت کهولت سن دارای سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به بقیه از اقشار می باشند از همین رو تزریق این آمپول می تواند کمک بسیار بالایی در پیشگیری از ابتلا به این ویروس برای آن ها داشته باشد، اگر شما تمایل به ویزیت پزشک عمومی در منزل را دارید می توانید با ما در تماس باشید.
  2. آقایان: آقایان عزیز نیز دسته دیگر از گیرندگان خدمت تزریق واکسن آنفولانزا در منزل هستند، خرید و گرفتن قیمت از مجموعه درمان نو همراه با تزریق می تواند برای این دسته از کاربران به صورت 24 ساعته و شبانه روزی در دسترس باشد.
  3. خانم ها: دسته دیگر از گیرنده های خدمت تزریق واکسن آنفولانزا خانم ها هستند، خانم ها معمولا برخی از سرماخوردگی های مکرر در محیط های کاری و منازل رنج می برند، این دسته می توانند از خدمات تزریق واکسن گارداسیل بهره ببرند.
  4. کودکان: دسته مهم در تزریق واکسن آنفولانزا کودکان می باشند که به علت های مختلف مانند بازی هم سن و سالان خود، حاضر شدن در محیط های مدرسه و غیره بیشتر از بقیه اقشار در معرض ابتلا به بیماری های فصلی به خصوص آنفولانزا می باشند.

برنامه تزریق واکسن آنفولانزا به چه صورت است؟

برنامه تزریق واکسن های آنفولانزا برای افراد بالای 9 سال 1 دوز در سال می باشد و برای کودکان 6 ماهه تا 8 سال اگر در یک سال گذشته دو دوز واکسن را هر 6 ماه زده باشند از این پس 1 دوز سالیانه کافی است، اگر کودک 6 ماهه تا 8 ساله می باشد و دوز تزریق سال گذشته تکمیل نشده است باید برای امسال 2 دوز به فاصله 4 هفته تزریق گردد.

چگونه واکسن آنفولانزا را تزریق کنیم؟

تزرزیق واکسن آنفولانزا

جهت تزریقات در منزل ابتدا باید با اپراتور های درمان نو هماهنگ شوید و از آن ها درخواست تزریق در منزل را بخواهید، سپس پس از اعزام نیروی کارشناس و ارتباط گیری با کاربر محل تزریق که عضله دلتوئید است آماده و برای تزریق محیا می شود، تزریق با رعایت نکات تکمیلی اجرا و مراقبت های پس از آن عملی می گردد، شما می توانید جهت آزمایش خون در منزل نیز با ما در ارتباط باشید.

بلاخره واکسن آنفولانزا باید بزنیم یا خیر؟

در رابطه با این سوال باید خدمتتان عرض کنیم که تزریق واکسن آنفولانزا با توجه به شیوع آن در دوران سرما می تواند از اهم کارهایی باشد که در این فصل ها می توان انجام داد، از همین رو در رابطه با سوال فوق باید خدمتتان اطلاع دهیم که تزریق واکسن آنفولانزا الزامی و جلوگیری از ابتلا به آن بسیار مهم می باشد.

مزایای واکسن آنفولانزا چیست؟ 

در رابطه با مزایای واکسن آنفولانزا می توان: 

  1. جلوگیری از انتقال ویروس
  2. پیشگیری از ابتلا به بیماری
  3. جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی های فصلی
  4. افزایش مقاومت بدن
  5. کاهش مرگ و میر بیماری
  6. افزایش مقاومت سلول های ایمنی

عوارض واکسن آنفولانزا چیست؟

هر نوع دارویی به ازای تزریق دارای عوارض می باشد که باید به آن توجه نمود، واکسن ها از آن جایی که ویروس ضعیف شده یا کشته شده از ویروس هستند می توانند سبب ایجاد علائمی مانند:

  • تب
  • سرفه
  • بدن در
  • گلودرد
  • لرز
  • ضعف و بی حالی
  • اسهال
  • استفراغ
  • سردرد

چه مدت طول می کشد تا بدن فرد گیرنده واکسن آنفولانزا قوی شود؟

واکسن آنفولانزا با توجه به زمان تزریق تا 2 هفته و نهایتا 3 هفته می تواند ایجاد ایمنی در بدن نماید، از زمان تزریق و وارد شدن واکسن به بدن سیستم ایمنی شروع به واکنش می نماید و این واکنش می تواند کمک افزایش قدرت سیستم ایمنی نیز شود، پس با توجه به سوال فوق می توان گفت نهایتا تا 2 هفته ایجاد ایمنی در بدن نماید.

آیا قبل از تزریق واکسن آنفولانزا نیاز به مشاوره با پزشک می باشد؟

در رابطه با جواب این سوال باید خدمتتان عرض کنیم که تزریق هر دارویی در منزل نیاز به مشاوره با پزشک در منزل و یا تلفنی و با مراجعه حضوری به آن پزشک دارد، از این رو تزریق واکسن آنفولانزا نیز می تواند نیاز به مشاوره با پزشک داشته باشد، شما عزیزان می توانید جهت هماهنگی جهت ویزیت پزشک در منزل با ما در ارتباط باشید.

نحوه عملکرد واکسن آنفولانزا

در رابطه با نحوه عملکرد واکسن آنفولانزا باید خدمتتان توضیح دهیم که این واکسن ابتدا با ورود به داخل بدن سبب از آن جایی که ویروس ضعیف شده و کشته شده ویروس آنفولانزا می باشد در مواجهه با سلول های ایمنی سبب ایجاد تولید پادتن شده و پس از آن که سطح پادتن از حد معمول فراتر برورد سبب ایجاد مقاومت می گردد، این مقاومت نیز خود سبب می شود تا سلول های Tخاطره ساخته شود و با مواجهه دوباره با حجم کم و یا زیاد این ویروس دیگر بدن فرد گیرنده واکسن مقلومت قدیمی برای خود ساخته و دچار آنفولانزا جدید نمی گردد.

آیا واکسن آنفولانزا بر کرونا تاثیر دارد؟

خیر، ویروس کرونا از گروه کرونا ویروس ها می باشد در صورتی که آنفولانزا ها از گروه ارتومیکسوویریده می باشد، درمان بیماری کرونا و پیشگیری از ابتلا به آن از طریق واکسن های آسترازنکا، جانسون اند جانسون، اسپایکوژن، اسپوتنیک و غیره انجام می شود و برای پیشگیری از بیماری آنفولانزا شما می توانید ابتدا با قیمت و خرید واکسن آنفولانزا هلندی یا فرانسوی از مجموعه درمان نو اقدام به تزریق آن در منزل یا محیط کار نمایید.

منع تزریق واکسن آنفولانزا چه زمانی است؟

از زمانی که علائم سرماخوردگی حتی به میزان کم مانند: آبریزش بینی، بدن درد جزیی تا شدید، سردرد و غیره در فرد ظاهر شود دیگر زمان لازم برای تزریق واکسن آنفولانزا گذشته و باید بگذارید تا علائم کامل بهبود یابد و سپس اقدام به خرید واکسن آنفولانزا هلندی یا فرانسوی در منزل نمایید، علت اینکه این زمان، زمان مناسب برای تزریق نمی باشد این است که امکان دارد علائم ناشی از خود ویروس آنفولانزا در بدن شما باشد و در صورتی که تزریق این واکسن رخ دهد احتمال ایجاد تشدید شدید علائم وجود دارد.

گروه های پر خطر در تزریق واکسن آنفولانزا چیست؟

اولیت تزریق واکسن آنفولانزا بر اساس افراد آسیب پذیر جامعه محاسبه می شود، به صورتی که پر خطر ترین آن ها را می توان افراد سالمند، کودکان و بیماران سرطانی و ام اسی رده بندی نمود.

آیا تزریق واکسن آنفولانزا سبب بیماری گیلن باره می شود؟

بیماری گیلن باره یک بیماری خودایمنی محسوب می شود که بافت و غشای سلول های عصبی در تحریک و آسیب آن می باشد، تزریق واکسن آنفولانزا تا کنون علائمی از قبیل بیماری گیلن باره یا ام اس نداده است ولی امکان دارد در برخی از اقشار به دنبال فعال شدن سیستم ایمنی پس از تزریق عوارضی مانند گیلن باره نیز رخ دهد.

آیا واکسن آنفولانزا برای کودکان مفید است؟

با توجه به گستره بیماری در مدرسه ها و عدم رعایت دقیق بهداشت فردی از جانب کودکان می توان گفت که تزریق واکسن آنفولانزا هلندی و فرانسوی می تواند کمک بسیار شایانی در جلوگیری از بیماری داشته باشد،.

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

Captcha
loader
لطفا صبر کنید
  • احمد محمودی
    احمد محمودی
    حالا هلندی بزنیم یا فرانسوی؟
    ۲۸۲ روز پیش پاسخ
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری