ثبت درخواست فوری
واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل

  • دسته بندی : داروهای تزریقی و خوراکی
  • درتاریخ : 19 مهر 1402
  • 1 دیدگاه

یکی از رایج ترین بیماری هایی که در مقاربت های ناایمن احتمال دچار شدن به آن وجود دارد، تبخال تناسلی یا ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی می باشد، پاپیلومای انسانی یک ویروس جهش یافته می باشد که بافت هدف آن دهانه رحم در زنان، اطراف بیضه و پنیس در آقایان و نواحی تناسلی خانم ها به خصوص داخل واژن می باشد، این ویروس با دارا بودن سویه های مختلف مانند: 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 می تواند از سیستم ایمنی انسان گذر کرده و فضای لازم برای رشد خود را فراهم نمایند، نحوه تقسیم این ویروس به صورت تکثیر ژنی در DNA انسانی می باشد که بسیار نیز سرعت بالایی دارد، در رابطه خطرات و عوارض با بیماری تبخال تناسلی نظرات بسیار بالایی وجود دارد که می توان در مورد آن ساعت ها بحث نمود ولی سوالی که پیش می آید این است که در صورت ابتلا به این ویروس باید چه کنیم؟ آیا راهکاری برای درمان آن وجود دارد؟ 
جواب به این سوال بله است، شما می توانید در صورت ابتلا به این ویروس ابتدا با مرکز خدمات پرستاری و پزشکی در منزل درمان نو تماس حاصل نمایید و مشاوره آموزشی تزریق واکسن گارداسیل نمایید و همچنین ازخدماتی مانند تزریق سرم در منزل در صورت نیاز بهره مند شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا هرآن چه که در رابطه با این واکسن نیاز دارید و خدمتتان ارائه نماییم.

واکسن گارداسیل چیست؟

گارداسیل چیست؟
شاید این سوال به ذهن شما رسیده باشد که گارداسیل چیست؟ واکسن گاراداسیل در واقه نمونه ضعیف شده این ویروس می باشد که برای خانم ها و آقایان جهت تزریق در دسترس می باشد، با تزریق آمپول HPV می توان به صورت خودآگاهانه مقادیر بسیار کمی از ویروس که یا ضعیف شده اند یا کشته اند را از طریق یک تزریقات در منزل یا محیط های درمانی به بدن وارد نماییم که در عوض بدن فرد نیز با کمک سیستم دفاعی بتواند سویه های مختلف این ویروس را شناسایی و برای حذف و افزایش سطح ایمنی تقویت نماید، این واکسن در 3 نوع 2 و 4 و 9 ظرفیتی موجود است و هر کدام می تواند ساخت یک کشور و یا برای کشور های دیگر باشد، واکسن اچ پی وی یا گارداسیل می تواند فرد را از ابتلا به انواع بیماری های مقاربتی در امان نگه دارد.

انواع واکسن گارداسیل کدام است؟

انواع واکسن گارداسیل

مهم ترین سوالی که ذهن کاربران را در رابطه با واکسن گارداسیل درگیر می نماید این است که واکسن گارداسیل چند نوع دارد و این انواع چه فرقی با هم دارند؟ بیایید با هم در رابطه با انواع مختلف واکسن گارداسیل بیشتر بدانیم، انواع واکسن اچ پی وی به شرح زیر می باشد:

  1. واکسن گارداسیل 2 ظرفیتی: این واکسن را به واکسن گارداسیل 2 گانه نیز می شناسند، این واکسن دو تیپ 18 و 16 را پوشش می دهد، یک نوع این واکسن ساخت شرکت گلاکسواسمیت کلاین است و با نام سرواریکس عرضه می گردد.
  2. واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی: واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی نیزدر مقابل 6، 11، 16 و 18 مصونیت دارد، این واکسن در انواع آمریکایی، ترکیه ای، فرانسوی، هلندی موجود است، گستره پیشگیری این نوع واکسن در مقابل با نو دوگانه آن بسیار بیشتر است.
  3.  گارداسیل 9 ظرفیتی: این نوع واکسن تیپ و سویه های 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 را تحت پوشش پیشگیری قرار می دهد، این نوع آمپول گارداسیل را جزو واکسن های HPV کامل قلمداد می نمایند، تزریق واکسن گارداسیل برای خانم ها و آقایان در منزل از سوی درمان نو قابل پیگیری است.

انواع واکسن گارداسیل از نقطه نظر کشور سازنده به چند نوع تقسیم می شود؟

  1. واکسن گارداسیل آمریکایی: این نوع واکسن هم ساخت و هم لیسانس ساخت آن از کشور آمریکا بوده و در دو نوع 4 و 9ظرفیتی موجود است، این واکسن پاپیلوما یا گارداسیل به قدری با کیفیت و کارا است که نیاز بازار این نوع واکسن را مرتفع نموده است.
  2. واکسن گارداسیل ایرانی: این نوع واکسن فقط به صورت دو ظرفیتی در دسترس است و انواع دیگر ندارد، تاثیر این نوع واکسن به نسبت انواع واکسن های خارجی به نسبت کمتر است.
  3. واکسن گارداسیل هلندی: این نوع واکسن در دو ظرفیت 4 و 9 ظرفیتی موجود است، این نوع واکسن تحت لیسانس بوده و کیفیت و اثری خوبی نیز دارد.
  4. واکسن گارداسیل فرانسوی: این نوع واکسن ساخت و لایسنس فرانسه می باشد و تاثیر بالایی در پیشگیری و ابتلا به بیماری پاپیلومای انسانی دارد.
  5. واکسن گارداسیل ترکیه ای: واکسن گارداسیل ترکیه ای لایسنس آمریکا و ساخت کشور ترکیه می باشد و در دونوع 4 و 9 ظرفیتی موجود است.

هدف از تزریق واکسن گارداسیل 

در رابطه با اهمیت تزریق واکسن گارداسیل می توان به پیشگیری و مقابله با انتشار و حتی انتقال این ویروس اشاره نمود، از آن جایی که این ویروس قدرت انتقال بالایی دارد، استفاده به موقع و مناسب از آن می تواند کمک بسیار شایانی به قطع انتقال این ویروس نماید، از اهداف مهم در تزریق واکسن زگیل تناسلی همین متوقف سازی چرخه انتقال این ویروس می باشد.

واکسن گارداسیل در چه سنی باید تزریق شود؟

در رابطه با زمان های تزریق و سن تزریق واکسن گارداسیل باید ابتدا آن را به دو دسته آقایان و خانم ها تقسیم نماییم، به این ترتیب:

  1. آقایان: زمان مناسب برای تزریق واکسن گارداسیل آقایان بین 13 الی 26 سال است.
  2. خانم ها: زمان مناسب برای تزریق واکسن گارداسیل خانم ها 9 الی 26 است.

به طور کلی از زمانی که خانم ها و آقایان به دوره بلوغ خود می رسند شروع تزریق آن شروع می شود، مهم ترین هدف این تزریق مقابله با انتقال ویروسی در مقاربت های ناایمن می باشد.

آیا واکسن گارداسیل را می توان بعد از ابتلا تزریق نمود؟

در رابطه با این سوال باید خدمتتان توضیح دهیم که تزریق این واکسن بعد از ابتلا نیز می تواند کمک رسان باشد باشد، به طور کلی زمان تزریق واکسن برای هیچ زمانی دیر نیست و هر زمان که این واکسن تزریق شود می تواند سبب ایجاد مصونیت در مقابله با رشد آن شود، اگر پس از تزریق واکسن گارداسیل دچار تب و علائم سرماخوردگی شدید می توانید از ما درخواست ویزیت پزشک در منزل نمایید.

مزایای تزریق واکسن گارداسیل چیست؟

درمورد فواید تزریق واکسن گارداسیل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. افزایش سطح ایمنی و کمک به شناسایی سریع سیستم ایمنی در مقابله با ویروس
  2. جلوگیری از انتقال ویروس
  3. جلوگیری از سرطان رحم
  4. جلوگیری از ایجاد زخم های رحمی
  5. جلوگیری از تومور های دهانه رحم 

محل تزریق واکسن گارداسیل کجاست؟

محل تزریق واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل همانند سایر واکسن ها تزریق می شود، محل تزریق این واکسن در عضله دلتوئید می باشد، برای تزریق این عضله می توان از پزشک عمومی در منزل و یا پرستار استفاده نمایید، با استریل و پراپ و دراپ کردن ناحیه تزریق با زاویه 90 درجه سوزن واکسن وارد عضله دلتوئید میانی گشته و فرآیند تزریق انجام می شود، توجه داشته باشید که تزریق این واکسن همانند سایر واکسن ها باید توسط فرد آموزش دیده انجام شود.

کدام نوع گارداسیل از همه بهتر است؟

در رابطه با این سوال باید خدمتتان بگوییم که قدرت و طیف پوشش و پیشگیری واکسن زگیل تناسلی 9 ظرفیتی بسیار بیشتر از 4 ظرفیتی و به همین صورت 4 ظرفیتی بیشتر از 2 ظرفیتی می باشد، آمپول های گارداسیلی که ساخت آمریکا هستند نیز بسیار بیشتر از انواع ایرانی و ترک کارایی اثر دارند، تمام این توضیحات بر اساس نظرات کاربران تزریق واکسن گارداسیل بوده و پایش اثربخشی انجام شده است.

آیا واکسن پاپیلوگارد همان گارداسیل است؟

بسیاری از کاربران در رابطه با واکسن پاپیلوگارد می پرسند که آیا همان آمپول گارداسیل است؟ باید خدمتتان توضیح دهیم که واکسن پاپیلوگارد همان گارداسیل می باشد و پاپیلوگارد در واقع نام ویروسی است که سبب تب خال تناسلی می گردد، شما عزیزان می توانید جهت خرید واکسن پاپیلوگارد می توانید با ما در تماس باشید.

تزریق واکسن گاراسیل برای زنان و مردان 

تزریق واکسن گارداسیل برای زنان به علت تاثیر بسیار بد ویروس بر نواحی تناسلی زنان می تواند بسیار حائز اهمیت باشد، همچنین تزریق واکسن گارداسیل برای مردان نیز به علت آسیب ناحیه تناسلی از اهمیت بسیار بالایی برخورار است.

دفعات تزریق واکسن گارداسیل به چه صورت است؟

اگر تزریق واکسن اچ پی وی قبل از 15 سالگی برای زنان و مران انجام شود دور تزریق آن 2 بار به فاصله 1 سال است، در سنین بالاتر دوز تزریق واکسن گارداسیل به صورت 3 دوز برای آقایان و خانم ها می باشد، شما عزیزان همچنین جهت ویزیت پزشک عفونی در منزل می توانید با ما در تماس باشید.

ایمنی زایی واکسن گاراسیل به چه صورت است؟

ایمنی زایی واکسن گارداسیل به این صورت است که ابتدای تزریق بدن فرد گیرنده واکسن، واکسن را عامل بیگانه می پندارد و سپس با توجه به اینکه این واکسن دارای بسیار ضعیفی از ویروس پاپیلوما می باشد در مقابل آن تولید لنفوسیت ها B و لنفوسیت ها T را شروع می نماید، پس از آن که لنفوسیت های تی ساخته شدند استارت ساخت پادتن های مقابله کننده با این ویروس شروع می شود، به طوری که اگر خود ویروس با حجم زیاد نیز وارد بدن شود دیگر احتمال دریافت و انتقال این ویرس از فرد دارنده به فرد سالم در حد 0 درصد می رسد.

آیا قرص گارداسیل هم داریم؟

در رابطه با این مورد باید خدمتتان بگوییم که قرص گارداسیل وجود ندارد و تزریقات واکسن این دارو می تواند سبب ایمنی زایی گردد، واکسن ها با حجم مشخص در حد 1 سی سی می باشند و تزریق آن ها به صورت عضلانی می باشد، تزریق واکسن گارداسیل می تواند سبب ایجاد ایمنی اکتسابی در بدن شود که در مقابل ورود ویروس بدن خود را برای مقابله آماده سازد.

معایب تزریق واکسن گارداسیل چیست؟

تزریق بدون نگاه به پیشینه تزریق این واکسن می تواند تاثیرات مضرری بر بدن نیز بگذارد، مثلا اگر شما در سنین کمتر از 15 سالگی تزریق این واکسن را انجام داده اید دیگر نیاز به تزریق در سنین بالاتر وجود ندارد، زیرا نه تنها سبب تغییرات علائم مانند افزایش تب و غیره می شود می تواند هیچ اثر خاصی نیز در بدن نداشته باشد.

تداخلات دارویی با تزریق واکسن گارداسیل چیست؟

داروهایی که با واکسن گارداسیل تداخلات دارند به ترتیب:

  1. داروهای شیمی درمانی 
  2. داروهای کاهنده قدرت سیستم ایمنی 
  3. داروهای استروئیدی
  4. داروهای کاهنده قدرت در بیماران پیوند اعضا

واکسن گارداسیل در دوران بارداری و شیر دهی

استفاده از واکسن گارداسیل در دوان بارداری و شیردهی منعی وجود ندارد، البته به دلایل مهم مانند حفظ جان کودک و بیمار خرید این واکسن باید معطوف به دستور پزشک متخصص زنانی باشد که مادر باردار در دوران بارداری زیر نظر او می باشد، علت اینکه می گوییم تزریق و استفاده از واکسن گارداسیل در دوران بارداری از حساسیت بالا برخوردار است این است که تاثیر پذیری نوزاد نسبت به بالغین بسیار بالا می باشد.

مراکز فروش واکسن گارداسیل در تهران 

مراکز فروش واکسن گارداسیل در سطح استان تهران گسترده می باشد، در موارد زیر مراکز فروش گارداسیل را خدمتتان توضیح داده ایم:

  1. خرید واکسن گارداسیل از حلال احمر
  2. خرید اینترنتی واکسن گارداسیل از سایت های معتبر و تایید شده وزارت بهداشت
  3. خرید واکسن گارداسیل از داروخانه 

در نظر داشته باشد درمان نو هیچ مسئولیتی بابت انتخاب خرید شما ندارد و این مراکز صرفا جهت آگاهی بیشتر شما اطلاع داده شده است.

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

Captcha
loader
لطفا صبر کنید
  • موسی جعفر بیگی
    موسی جعفر بیگی
    چقدر مطالب قشنگی بود استفاده کردم
    ۱۹۵ روز پیش پاسخ
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری