ثبت درخواست فوری
داروی استامینوفن خوراکی و تزریقی

داروی استامینوفن خوراکی و تزریقی

  • دسته بندی : داروهای تزریقی و خوراکی
  • درتاریخ : 14 آبان 1402
  • 1 دیدگاه

در این مقاله می خواهیم با هم در رابطه با داروی استامینوفن که به چند شکل نیز در بازار دارویی وجود دارد خدمتتان اطلاعات بسیار مفیدی ارائه نماییم، از آن جایی که مصرف استامینوفن در بین مردم ایران به صورت خودسرانه و بدون نسخه و تجویز پزشک رواج دارد دانستن اطلاعات جامع در رابطه با داروی تایلنول Tylenol یا استامینوفن می تواند کمک بسیار شایانی بر سلامتی مردم داشته باشد، این دارو از سوی معاونت غذا و دارو یک داروی بدون نسخه و در واقع او تی سی Over the counter drug شناخته شده است و برای تهیه آن نیاز به نسخه از پزشک و مراجعه به مطب و بیمارستان وجود ندارد، از همین رو بسیاری از مردم بدون داشتن آگاهی کافی از ماهیت، مضرات، مزایا و کاربرد های استفاده به مصرف شخصی این دارو رو می آورند، ما با هم می خواهیم در رابطه اشکال مختلف این دارو یعنی استامینوفن تزریقی یا آپوتل-تایلوفن، استامینوفن خوراکی با نام های پاراستامول، پیرومول، ولوتیل و استاژل خدمت شما اطلاعات بسیار کاربردی ارائه نماییم تا با دیگاه کافی و آشنایی بالا در صورت نیاز بتوانید از این دارو استفاده نمایید، شما عزیزان اگر درخواست تزریق عضلانی داروی استامینوفن تزریقی در منزل را دارید می توانید با مرکز درمان نو درتماس باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات ذکر شده در منزل شما اجرایی گردد.

داروی استامینوفن چیست؟

استامینوفن Acetaminophen که با نام پاراستامول نیز شناخته می شود دارویی است که ابتدا عصاره طبیعی آن از پوست درخت سفید و پوست درخت اوکالیپتوس برداشته شد، اثراتی که از پوست این درختان ملاحظه می شد به صورت کاهنده حرارت بدن در افراد دارای بیماری های حاد و همچنین کاهش دهنده تب بود، بعد ها دانشمندان با تحقیقات آزمایشگاهی به این نتیجه رسیدند که ماده اصلی در پوست این درختان سالسیلیک بوده و با تحقیقات بیشتر و ساخت نمونه های آزمایشگاهی تصمیم به ساخت قرص از این ماده شیمیایی نمودند، نام قرص حاصله از آن را استامینوفن گذاشته و در دوز های مختلف راهی بازار نمودند، امروزه استامینوفن به صورت قرص های 325 میلی گرمی که معمولا برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد، قرص 500 میلی گرمی و اشکال مختلف مانند آپوتل تزریقی، شربت استامینوفن و شیاف استامینوفن در بازار موجود است، از آن جایی برخی داروخانه ها این قرص را بدون نسخه دارویی نیز به دست کاربران خود می دهند یک داروی OTC به حساب می آید و برای تهیه آن نیاز به نسخه پزشک نمی باشد، البته توصیه مرکز درمان نو به این است که شما عزیزان برای تهیه این دارو ابتدا مشاوره شده و در صورت نیاز با ویزیت پزشک در منزل خود اقدام به مصرف این دارو نمایید.

استامینوفن تزریقی چیست؟ 

استامینوفن تزریقی

با توجه به مطالب فوق نوع و فرم تزریقی داروی استامینوفن جهت تاثیر بیشتر و بهتر به عنوان کاهنده درد و تب وجود دارد که آپوتل نامیده می شود، این دارو دارای نام تجاری تایلوفن Tylophen می باشد و در دوز 1000 میلی گرمی (1گرمی-1GR) در دسترس می باشد، حجم هر آمپول آپوتل جهت تزریق در منزل یا درمانگاه ها و بیمارستان ها 6.7 سی سی می باشد، باید توجه کنیم بر خلاف قرص های استامینوفن استامینوفن تزریقی یا آپوتل بدون نسخه پزشک از داروخانه تحویل کاربر بیمار داده نمی شود و برای آن حتما باید نسخه داشته باشید، اگر شما عزیزان تمایل به دریافت خدمات تزریق آمپول آپوتل 1 گرمی در منزل دارید می توانید ابتدا با اپراتور های درمان نو در تماس باشید تا با مشاوره خود شما را در این مسیر کمک نمایند.

استامینوفن خوراکی چست؟

استامینوفن خوراکی

نوع خوراکی این دارو به صورت قرص استامینوفن 500، قرص استامینوفن 325 و قرص استامینوفن کدئیین 500 موجود است، همچنین انواع دیگر خوراکی این دارو نیز به صورت شربت استامینوفن و قرص جوشان استامینوفن وجود دارد که بسته به نوع بیماری از سوی پزشک معالج شما قابل دستور می باشد، آن چیزی باید شما به آن توجه کنید عوارض جانبی این دارو در مقابل مزای این دارو می باشد که نباید نادیده گرفته شود، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

اشکال مختلف داروی استامینوفن برای استفاده به چه صورت است؟ 

  1. استامینوفن تزریقی: نوع پر مصرف این دارو اسیتامینوفن تزریقی می باشد، استامینوفن تزریقی همانطور که خدمتتان ارائه شد با نام دیگر آپوتل یا تایلوفن 1 گرمی شناخته می شود، نحوه استفاده از این آمپول در داخل سرم بوده و برای استفاده از آن حتما باید علائم حیاتی چک شود، اثر داروی آپوتل نسبت به قرص آن بیشتر می باشد.
  2. استامینوفن خوراکی به صورت قرص: قرص استامینوفن نیز همانطور که گفته شد در 3 دوز 325، 500 و کدئین 500 در دسترس می باشد، بسیاری از کاربران نحوه و زمان مصرف این قرص را دقیق نمی دانند که ما در ادامه در رابطه با جواب سوالاتی مانند قرص استامینوفن 500 هر چند ساعت؟ و یا نحوه مصرف این قرص در زمانی از روز و غیره اطلاعات کاملی برایتان آورده ایم.
  3. استامینوفن خوراکی به صورت شربت: شکل دیگر این دارو به صورت شربت در دسترس می باشد، شربت استامینوفن معمولا برای کودکان و خردسالان قابل استفاده و موثر است، زیرا بسیاری از پزشکان اطفال با ویزیت خود در منزل استفاده از قرص استامینوفن خوراکی را صلاح نمی دانند و در عوض از شربت این دارو برای کودکان استفاده می نمایند، معمولا تجویز دوز برای کودکان بر حسب وزن کلی بدن آن ها از سوی متخصصین اطفال صورت می گیرد و بر پایه 10 الی 15 میلی گرم بر کیلوگرم محاسبه می شود، اگر شما نیز می خواهید جهت دریافت دوز دقیق و یا ویزیت کودکان در منزل اقدام نمایید می توانید با ما در تماس باشید.
  4. استامینوفن به صورت شیاف: نوع دیگر از داروی استامینوفن، استامینوفن به صورت شیاف می باشد که کاربرد های مختلفی هم در کودکان و هم در بزرگسالان دارد، در کودکان معمولا پزشک به دلیل کاهش دمای سیستم مرکزی کودک اقدام به تجویز شیاف استامینوفن می کند و در بزرگسالان نیز معمولا به دلایلی مانند عدم تمایل مزاج به خوردن قرص ها این نوع تجویز انجام می شود، شیاف استامینوفن در 3 دوز 75، 125و 125 میلی گرمی در دست می باشد، نحوه مصرف شیاف این دارو طبق دستور پزشک می باشد.
  5. استامینوفن به صورت جوشان: نوع دیگری از داروی استامینوفن به صورت جوشان است، قرص های جوشان به دلیل وجود نمک های بی کربناتی قدرت حمل بیشتری از دارو را نیز بر عهده دارند و به محض مواجه با آب سریعا در آن حل می شوند، دوز های 325 و 500 و حتی 1 گرمی این دارو در نوع جوشان آن در دسترس است، توجه کنید باکس قرص های جوشان را دور از دسترس کودکان قرار دهید زیرا در برخی موارد مشاهده شده کودک قرص را در دهان خود گذاشته و سبب سوزش و حتی سوختن بافت زبان کودک گردیده است.

مهم ترین تفاوت استامینوفن ساده و استامینوفن کدئین دار در چیست؟

تفاوت استامینوفن کدئین دار با ساده

بسیاری از کاربران با رفتار های جستجوی خود در اینترنت و همچنین سوالاتی که از اپراتور های درمان نو می پرسند به دنبال این هستند که بدانند مهم ترین تفاوت استامینوفن ساده و نوع کدئین دار این دارو در چیست، از نظر ساختار کلی این دو دارو به شرط یکسان بودن دوز ها یعنی 500 میلی گرمی بودن تفاوتی ندارند ولی در داروی استامینوفن کدئین دار به دلیل وجود داروی کدئین (نام دیگر آن متیل مورفین) که یک داروی مخدر نیز نامیده می شود تاثیر کاهش درد بسیار بیشتر از نوع ساده می باشد، به زبان ساده تر بخواهیم بگوییم استامینوفن کدئین دار دارای مخدر با نام کدئین است ولی استامینوفن ساده فقط ساختار ضد دردی و مسکنی خود را دارد.

استامینوفن تزریقی به چه روش هایی قابل تزریق است؟

برای تزریق استامینوفن تزریقی یا آپوتل 1 گرمی در منزل 1 روش وجود دارد که از نوع دیگر آن بسیار معمول و کم خطر می باشد، بسیاری از کاربران سوال می پرسند که آیا تزریق عضلانی آمپول آپوتل در منزل قابل انجام است؟ و یا برخی دیگر نیز در جستجوی آن هستند که بدانند آیا آپوتل را می شود داخل سرم تزریق نکرد و عضلانی تزریق کرد؟ در این جا می خواهیم هر دو روش و البته بهترین روش تزریق آمپول استامینوفن تزریقی را خدمتتان ارائه دهیم، تزریق آپوتل در منزل به دو صورت زیر قابل انجام است:

  • تزریق عضلانی آمپول آپوتل استامینوفن: نوع تزریق عضلانی این آمپول توصیه نمی شود، البته باید در نظر بگیرید که پزشک معالج شما از چه نوع دستوری برای تزریق این آمپول استفاده کرده است، به طور معمول پزشکان معالج از نوع تزریق عضلانی آپوتل در منزل یا درمانگاه و بیمارستان استفاده نمی کنند، ولی تزریق آن خطرناک و یا بلامانع هم نیست.
  • تزریق وریدی آمپول آپوتل استامینوفن: نوع دیگری از تزریق روتین استامینوفن وجود دارد که به نوع تزریق استامینوفن در سرم می باشد، تزریق استامینوفن داخل سرم نسبت به نوع عضلانی آن بسیار کاربردی تر و همچنین از آسیب بافتی کمتری نیز برخوردار است، البته باید در نظر بگیریم که تزریق آمپول استامینوفن در سرم سدیم کلراید و تزریق آمپول استامینوفن در سرم دکستروز نیز قابل انجام است، اگر شما عزیزان تمایل به دریافت خدمات تزریق وریدی یا رگی استامینوفن تزریقی در منزل را دارید می توانید با ما در تماس باشید.

تفاوت قرص استامینوفن 300/20 با قرص استامینوفن 300 میلی گرمی چیست؟

در رابطه با تفاوت قرص استامینوفن 300 میلی گرمی و قرص استامینوفن 300/20 میلی گرمی باید خدمتتان عرض نماییم که مهم ترین تفاوت آن ها در میزان کدئین دارو در قرص استامینوفن 300./20 می باشد، در قرص استامینوفن 300/20 میلی گرمی به میزان 20 میلی گرم کدئین فسفات وجود دارد و این ترکیب قدرت تسکین درد و آرامبخشی بیشتری نسبت به نوع استامینوفن 300 میلی گرمی ساده دارد، از همین رو در افرادی که تحمل و آستانه درد پایینی دارند از قرص 300/20 میلی گرمی استامینوفن بیشتر استفاده می شود، در نظر داشته باشید اگر در شرایط کاری خود نیاز به تست اعتیاد دارید نباید از قرص های کدئین دار استفاده نمایید زیرا جواب تست شما را مثبت می کنند.

عوارض مصرف داروی استامینوفن چیست؟

در رابطه با مهم ترین عوارض جانبی و خطرات مصرف زیاد استامینوفن نکات زیر را مطالعه نمایید:

  • عوارض گوارشی سوء مصرف استامینوفن: این دارو به دلیل اینکه دارای تجزیه گوارشی و از طریق کبد می باشد مصرف بی رویه و نامتعادل آن سبب ایجاد آسیب های گوارشی مانند آسیب به کبد و معده و بافت روده می شود، در زیر در رابطه با مهم ترین آسیب های گوارشی این دارو مطالب کاملی خدمتتان آورده ایم:
  1. آسیب معده ای: قرص استامینوفن را اگر به صورت ناشتا میل کنیم احتمال آسیب به معده با توجه به خاصیت اسیدی بودن قرص وجودارد، البته باید در نظر بگیریم که زمانی که قرص استامینوفن به صورت ناشتا میل نشود احتمال آسیب معده این قرص بسیار کمتر بوده و در مواردی به صورت Prevention و جلوگیری کننده از مخاط روده ای عمل می کند.
  2. آسیب به مجرای گوارشی: آسیب به دوزادهه، دئودنوم و مجرای روده بزرگ از سایر آسیب هایی می باشد که قرص استامینوفن می توان پس از مصرف بر آن ها تاثیر گذار باشد.
  3. آسیب های کبدی و افزایش میزان آنزیم های کبدی: از دیگر آسیب های جدی گوارشی آسیب به کبد می باشد، این آسیب می تواند سبب افزایش آنزیم های کبدی گردد، از بین بردن سلول های کبدی و جلوگیری از ترمیم آن ها می تواند از بزرگ ترین مخاطره های داروی استامینوفن تزریقی در منزل و یا استامینوفن خوراکی قلمداد گردد.

عوارض گوارشی استامینوفن

  • عوارض کلیوی سوء مصرف استامینوفن: علاوه بر تجزیه و پاکسازی دارو در کبد، کلیه ها نیز در پاکسازی بدن مقابل این دارو موثر هستند، اگر میزان دوز این دارو بالا باشد امکان آسیب به کلیه ها نیز وجود دارد، از همین رو در مصرف این قرص باید احتیاط کرد و از مصرف خودسرانه آن نیز جلوگیری نمود.
  • عوارض قلبی سوء مصرف استامینوفن: از دیگر آسیب های قرص استامینوفن و همچنین فرم تزریقی استامینوفن آپوتل تزریقی افزایش تعداد ضربانات قلبی می باشد، افزایش تعداد ضربانات قلبی می تواند به صورت تاکیکاردی علامت دار تا پیشرفته و ایجاد PSVT و تاکیکاردی های فوق بطنی خود را نشان دهد.

ضربان قلب

  • عوارض پوستی سوء مصرف استامینوفن: در رابطه با عوارض پوستی مصرف بیش از حد و سوء مصرف در این دارو باید خدمتتان عرض کنیم که این دارو سبب ایجاد پتشی و پورپورا، اگزما، کهیر و غیره در سطح و ظاهر پوست خواهد شد، از نشانه های پیشرفت آسیب پوستی در مصرف بی رویه این دارو احتمال ایجاد خون ریزی های زیر پوستی می باشد.

مهم ترین کاربرد های مصرف داروی استامینوفن چیست؟

از مهم ترین موارد مصرف داروی استامینوفن و فواید مصرف آن می توان به:

  • استامینوفن به عنوان مسکن و تب بر: ماهیت این دارو به عنوان یک داروی ضد درد و ضد تب شناخته شده است، ساختار داروی استامینوفن و اشکال مختلف آن مانند قرص استامینوفن کدئین دار، آمپول استامینوفن آپوتل سرکوب کننده قوی در درد های غیر قابل کنترل و همچنین تب های علامت دار می باشد، اگر شما درخواست تزریق استامینوفن آپوتل را دارید می توانید با ما در تماس باشید.
  • استامینوفن در درمان درد های حاد میگرنی: درمان درد های میگرنی اورا و بدون اورا و انواع مختلف از نقطه نظر ویژگی های خاص خود از طریق استفاده از قرص استامینوفن و داروی استامینوفن وریدی آپوتل قابل انجام است، بسیاری از کاربران بعد از مصرف قرص استامینوفن کدئین 500 میلی گرمی یا تزریق آپوتل وریدی تاثیرات شگفت انگیز این دارو را از کاهش درد خود ابراز نموده اند.
  • استامینوفن در کاهش درد های عضلانی: بسیاری از درد های عضلانی با مصرف قرص استامینوفن خوراکی 300/20، قرص استامینوفن 300 میلی گرمی و قرص استامینوفن کدئین 500 میلی گرمی قابل درمان و سرکوب می باشد، سرکوب درد های عضلانی همچنین با تزریق آمپول استامینوفن 1 گرمی نیز قابل انجام است، شما اگر درخواست خدمات تزریق سرم در منزل را دارید می توانید با ما در تماس باشید.

درد های عضلانی

  • استامینوفن به عنوان کاهنده درد پشت: درد پشت یا بک پین BACK PAIN از مهم درد هایی است که منشا های متفاوتی دارد، یکی از منشا آن می تواند درد های عصبی یا درد های ناشی از دیسک کمر باشد، دیسک کمر امروزه به دلیل عدم تحرک و ورزش کافی روزانه گریبان گیر بسیاری از افراد شده است، شما عزیزان اگر از درد های کمری یا به اصطلاح درد های پشت رنج می برید می توانید با ما در تماس باشید، ویزیت متخصص مغز و اعصاب در منزل می توانید شما در بهبود علائمتان بسیار کمک نماید.
  • استامینوفن به عنوان کاهنده دندان درد: یکی دیگر از درد هایی که برای هر شخص بسیار آزار دهنده و رنج آور است درد های دندانی می باشد، درد دندان بعد از درد ناشی از سوختگی، زایمان در درجه سوم از درد های غیر قابل تحمل جای گرفته است، تحمل درد دندان یا دندان درد برای هر شخص قابل درد نمی باشد، از علائم دندان درد می توان به: تاکیکاردی، سردرد و بی حالی اشاره نمود، شما عزیزان می توانید برای کنترل درد های دندانی از مسکن استامینوفن 500 میلی گرمی کدئین دار استفاده نمایید، اگر حس می کنید دردتان کم تر نشده است با اپراتور های درمان نو در تماس باشید تا از خدمات تزریق استامینوفن آپوتل 1 گرمی در سرم در منزل خود استفاده نمایید.
  • استامینوفن در درد های آرتریت روماتوئید: یکی دیگر از کاربرد های قرص استامینوفن500 میلی گرمی در کاهش درد های آرتریتی می باشد، این درد ها به خصوص در افراد در هنگام صبح بیشتر از سایر زمان ها رنج آور است، شما می توانید برای سرکوب این درد از استامینوفن تزریقی 1 گرمی نیز استفاده نمایید.
  • استامینوفن در علائم سرماخوردگی: یکی دیگر از کاربرد های استامینوفن تزریقی آپوتل و استامینوفن های خوراکی در کم نمودن علائم مربوط به بیماری سرماخوردگی می باشد، علائم مهم سرماخوردگی ها به صورت: آبرزیش بینی، گلودرد، سردرد و بی حالی بدن خود را نشان می دهد، از همین رو تزریق استامینوفن تزریقی در سرم وانفوزیون آهسته آن می تواند کمک بسیار بالایی در کاهش علائم سرماخوردگی داشته باشد.

علائم سرماخوردگی

  • استامینوفن مسکن قوی در درد سنگ کلیه: از مسکن های قوی برای درمان سنگ های کلیه می توان به استامینوفن های خوراکی، شیاف و استامینوفن تزریقی اشاره نمود، از همین رو شما عزیزان اگر دچار علائم مربوط به سنگ کلیه هستید می توانید با ما در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پرستار همراه با تجهیرات کافی جهت تزریق استامینوفن آپوتل تایلوفن 1 گرمی به بالین شما اعزام گردد.
  • استامینوفن در رفع تورم بعد از تزریق ژل: بسیاری از کاربران تزریق ژل بعد از تزریق ژل لب دچار علائم تورم و قرمزی در اطراف لب ها می شوند، این تورم می تواند از طریق مصرف استامینوفن خوراکی و مصرف استامینوفن تزریقی قابل بهبود و رفع علائم باشد، اگر شما عزیزاان درخواست تزریق استامینوفن تزریقی جهت رفع علائم تورم لب بعد از تزریق ژل را دارید می توانید با ما در تماس باشید.
  • استامینوفن در درمان شوک های آنافیلاکسی: در تزریق انواع آنتی بیوتیک ها گاها احتمال ایجاد شوک های آنافیلاکسی وجود دارد، شوک آنافیلاکسی در برخی از تزریقات مانند تزریق بوتاکس، برخی آرامبخش ها و سایر دارو ها نیز امکان ایجاد دارد، در درمان موثر برای سرکوب علائم شوک آنافیلاکسی می توان از استامینوفن تزریقی داخل سرم استفاده نمود، علائم این شوک از تزریق استامینوفن ا گرمی قابل سرکوب و درمان می باشد.
  • استامینوفن در درمان خانگی علائم التهاب لوزه: یکی از موارد دیگر مصرف داروی استامینوفن در کاهش علائم مربوط به التهاب لوزه می باشد، شما عزیزان اگر دچار علائم سرماخوردگی شده اید می توانید با تماس با درمان نو و اعلام شرایط خود اقدام به درمان این علائم نمایید.
  • استامینوفن در کنترل درد های گلو: درد های گلو در بیماری های سرماخوردگی، التهای گلو و سایر بیماری هایی که سبب ایجاد درد در لوزه ها و گلو می شود نیز بسیار موثر می باشد، درد های گلویی تا حدی می توانند سبب ایجاد اختلال در بلع شوند که حتی غذا میل نمودن نیز برای فرد آزار دهنده باشد.

گلو درد

  • استامینوفن در درمان برونشیت مزمن: برونشیت مزمن به بیماری گفته می شود که در آن بافت ریه دچار التهاب شده است، این التهاب می تواند سبب ایجاد سختی در تنفس و احساس خلط و تنگی نفس شود، برای سرکوب کردن علائم برونشیت مزمن می توان از استامینوفن تزریقی 1 گرمی و یا قرص استامینوفن 500 میلی گرمی و حتی شربت استامینوفن نیز استفاده نمود.
  • استامینوفن در درمان جوش های صورت: یکی دیگر از موارد مصرف قرص استامینوفن خوراکی و یا استامینوفن تزریقی در درمان جوش های صورت می باشد، اثراتی که استامینوفن خوراکی و استامینوفن تزریقی آپوتل 1 گرمی دارد در کنترل التهابات و درمان التهاب های سیستمیک و پوستی موثر است، شما عزیزان می توانید جهت دریافت خدمات تزریق آپوتل در منزل با ما در تماس باشید.

آیا استامینوفن سبب افزایش خون می شود؟

در رابطه با افزایش خون در قرص های NSIAD و استامینوفن باید خدمتتان عرض کنیم که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی با توجه به اینکه سبب تنگ کردن عروق انتهای شریان کلیوی می گردند سبب افزایش فشار خون شریان کلیوی و کارکرد ضعیف تر کلیه ها و در ادامه این روند سبب ایجاد احتباس آب در خون می گردد، احتباس خون در رگ ها سبب افزایش فشار خون می گردد، ولی در قرص های استامینوفن و استامینوفن تزریقی این حالت صدق نمی کند و از آن جایی که داروی استامینوفن سبب ایجاد فشار شریان کلیوی نمی گردد در نتیجه سبب افزایش فشارخون نیز نمی گردد.

دوز استامینوفن خوراکی و تزریقی در کودکان به چه صورتی است؟

در ابتدا باید خدمتتان عرض کنیم که استامینوفن در کودکان به معمولا به صورت شربت مورد استفاده قرار می گیرد و طبق استاندارد های جهانی مصرف استامینوفن در کودکان 1 تا 12 ساله با توجه به وزن آن ها از طریق فرمول 10 الی 15 میلی گردم بر کلیوگرم محاسبه می گردد، به طور فرض اگر کودکی 10 کیلوگرم وزن داشته باشد باید 1 لی 1.5 میلی گرم هر 6 ساعت شربت استفامینوفن را مصرف کند، توجه داشته باشید که استامینوفن خوراکی در کودکان حتما باید زیر نظر پزشک معالج انجام پذیرد و نوع تزرقی آن نیز به همین شیوه محاسبه می گردد فقط تعادا  دفعات تزریق باید توسط پزشک معالج و لب تست ها lab test های بالینی مشخص گردد، شما عزیزان برای دریافت خدمات تزریق استامینوفن در منزل می توانید با ما در تماس باشید.

استامینوفن پاراکید چیست؟

استامینوفن پاراکید

استامینوفن هایی که برای کودکان مورد استفاده قرار گرفته و به صورت قطره چکان در درمان و توزیع داروی استامینوفن مورد استفاده قرار می گیرد را استامینوفن پاراکید می گویند، استامینوفن پاراکید در هر قطره قطره چکانی به طور متوسط 100 میلی گرم استامینوفن خالص دارد، توصیه می کنیم حتما قبل از استفاده از هر نوع دارو با پزشک خود مشورت نمایید.

مهم ترین علائم سوء مصرف یا اوردوز داروی استامینوفن چیست؟

از مهم ترین علائم اوردوز داروی استامینوفن:

  1. تهوع
  2. استفراغ
  3. اختلال بینایی
  4. سرگیجه
  5. افت سطح هوشیاری
  6. درد کبد
  7. اسهال
  8. خونریزی معده
  9. خونریزی گوارشی

می باشد.

مدت زمان اثر قرص، آمپول و شیاف استامینوفن چقدر است؟

در رابطه با هر کدام باید بدانید که :

  1. قرص استامینوفن: برای این شکل از داروی استامینوفن معمولا بین 1 الی 3 ساعت نیاز است، البته بستگی به متابولیسم و فعالیت سیستم گوارشی فرد نیز دارد.
  2. آمپول آپوتل تزریقی 1 گرمی: معمولا زمان اثر این دارو 10 الی 15 دقیقه می باشد، اوج اثر در 30 دقیقه ابتدایی تزریق استامینوفن آپوتل در سرم نمکی یا دکستروز می باشد.
  3. شیاف: میزان تاثیر شیاف نسبت به قرص کمی بیشتر است و معمولا تا 20 الی 30 دقیقه پس از مصرف اثر خود را می گذارد، در نوع شباف و قرص باید به میزان و قدرت تجزیه متابولیسمی فرد نیز توجه نمود.

دیکلوفناک بهتر یا استامینوفن؟

در رابطه با این سوال باید خدمتتان عرض کنیم که تاثیر هر دور بر درد و سرکوب آن به یک صورت است، اگر دچار التهاب ناشی از عوارض دندان درد و غیره هستید می توانید از خاصیت داروهای ضد التهاب و دردی غیر استروئیدی مانند دیکلوفناک استفاده نمایید، توجه نمایید عوارض داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی بسیار بیشتر از استامینوفن های خوراکی و تزریقی می باشد.

ایبوپروفن بهتر است یا استامینوفن؟

در مقایسه این دو دارو اگر ایبوپروفن را با استامینوفن 325 و یا 500 میلی گرمی مقایسه نماییم به طور قطه ایبوپروفن بهتر است، ولی این دارو را با استامینوفن 500 کدئین مقایسه نماییم خاصیت ضد دردی استامینوفن کدئین بالاتر خواهد بود.

اشتراک گذاری :

درج نظر برای این مطلب

Captcha
loader
لطفا صبر کنید
  • الهه علیاری
    الهه علیاری
    بسیار عالی
    ۱۷۹ روز پیش پاسخ
مطالب مرتبط پیشنهادی

درمان نو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاوره
فوری